جاباما
۵۶۲۴۸۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ویزای آذربایجان، یک ساعته شد

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان بر افزایش روابط بین دو کشور تأکید کرد و گفت: اقداماتی صورت گرفته تا ویزای آذربایجان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای ایرانیان صادر شود.

خبرگزاری تسنیم: ابوالفضل قارایف در دیدار با مجید خدابخش - استاندار اردبیل اظهار داشت: کارهای رسمی مربوط به ورود اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان تسهیل شده و مسافران ایرانی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای این جمهوری را دریافت کنند.

وزیر گردشگری جمهوری آذربایجان در ادامه گفت: با توجه به افزایش مسافران ایرانی به جمهوری آذربایجان در ماه‌های اخیر سامانه‌ای را تدارک دیده‌ایم که براساس آن هر ایرانی که قصد سفر به جمهوری آذربایجان را دارد می‌تواند مشخصات و مدارک لازم را از طریق سامانه اینترنتی ارائه و در زمانی حدود یک ساعت ویزای خود را در مرز دریافت کند.

وی یادآور شد: البته قبل از این دولت ایران اقدامات سازنده‌ای را برای ورود آسان اتباع آذربایجان به ایران و تسهیل در دریافت ویزا انجام داده که مراتب تشکر خود را از این اقدام جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارم.

قارایف تصریح کرد: با توجه به وابستگی‌ها، علایق دیرینه و عمیق و مشترکات دینی و زبانی بین جمهوری آذربایجان و ایران از جمله شهروندان استان اردبیل، لازم است که روابط دوستانه و سفرهای دوجانبه با اهداف فرهنگی، هنری، گردشگری، تجاری، درمانی و... بیش از پیش افزایش یابد.

وی گفت: بسیار علاقه‌مندیم ایرانیانی که برای اهداف تجاری به جمهوری آذربایجان سفر می‌کنند در کنار آن از آثار تاریخی و نقاط طبیعی، دیدنی و سیاحتی و مراکز مذهبی این کشور نیز دیدن کنند و بیش از پیش با شخصیت‌های برجسته دینی، تاریخی، هنری و فرهنگی این سرزمین آشنا شوند.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان اضافه کرد: دولت آذربایجان از ورود اتباع ایرانی به این کشور با اهداف مختلف سیاحتی و تجاری استقبال می‌کند و البته شواهد نشان می‌دهند که مردم جمهوری آذربایجان نیز علاقه زیادی به دیدار از نقاط سیاحتی و تاریخی ایران و به خصوص استان اردبیل دارند و در سفرهایی که با اهداف تجاری و یا درمانی به اردبیل انجام می‌دهند از این نقاط نیز بازدید می کنند.

وی اضافه کرد: در هفت روز اول تعطیلات عید نوروز، بیش از ۶۱ هزار نفر از شهروندان ایرانی به‌ویژه اهالی استان اردبیل از طریق مرز بیله‌سوار وارد جمهوری آذربایجان شدند و از شهرها و نقاط مختلف این جمهوری دیدن کردند و در آن‌ شهرها اقامت داشتند. بنابر‌این باید مناسبات فرهنگی و هنری بین مردم دو کشور دوست ایران و آذربایجان بیش از پیش گسترش یابد.

قارایف خاطرنشان کرد: پس از بازگشت به کشورم هشت حلقه از فیلم‌های تأثیرگذار و دارای محتوای معنوی در جمهوری آذربایجان را برای نمایش در سینماهای استان اردبیل و سایر نقاط آذری‌زبان ایران به اردبیل ارسال خواهم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج