۵۶۲۵۵۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

هزینه ۱۱ هزار میلیاردی جمع آوری زباله در ایران

یک استاد دانشگاه و کارشناس اقتصاد اکولوژیک گفت: سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان تنها هزینه جمع آوری و دفع نهایی پسماند شهری در ایران است.

خبرگزاری تسنیم: حسن کریم زادگان در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که بحران اصلی کشور در حوزه زباله و پسماند مدیریت است، افزود: این حوزه به لحاظ منابع و قانون هیچ مشکلی ندارد بلکه مشکل اصلی در بخش مدیریت و اجراست.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سرانه تولید پسماند شهری در ایران بطور متوسط 700 گرم است، اظهارداشت: روزانه 48 هزار تن پسماند در کشور تولید می شود.

این کارشناس اقتصاد اکولوژیک گفت: بر اساس برآورده های صورت گرفته شهرداری ها روزانه ۳۰ میلیارد تومان جهت جمع آوری و دفع نهایی پسماند در کشور پرداخت می کنند.

وی افزود: با احتساب این عدد سالانه 11 هزار میلیارد تومان تنها برای جمع آوری و دفع نهایی پسماند شهری در ایران هزینه می شود که رقم کمی نیست.

کریم زادگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: افزون بر ۸۰ درصد دفع نهایی پسماند در شهرهای کشور بهداشتی نبوده بلکه سنتی و غیر اصولی است.

وی با اشاره به این جمله که دفع سنتی زباله و پسماند عارضه های جدی برای محیط زیست کشور دارد، گفت: آلودگی آب سفرهای زیرزمینی، خاک، هوا، تخریب طبیعت، مرگ و میر آبزیان و سایر موارد از جمله این عوارض است.

این استاد دانشگاه افزود: شیره زباله ها بیشترین تخریب را در کیفیت آب و خاک دارد و هر اندازه کمتر تولید شود زیان های مستقیم و غیرمستقیم این عامل نیز کمتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر زباله ها و پسماندهای شهری در کشور به شیوه غیر اصولی و سنتی دفع می شود که این وضع تبعات و هزینه های زیست محیطی فراوانی به همراه دارد.

کریم زادگان به صراحت گفت: با توجه به آثار زیانبار دفع نامناسب پسماندهای شهری انتظار می رود اقدام نتیجه بخشی برای مدیریت صحیح پسماند و رفع ریشه ای این معضل بزرگ در مملکت انجام شود.

وی در ادامه بر لزوم فرهنگ سازی به منظور کاهش میزان تولید زباله و پسماند در کشور تاکید کرد و افزود: اهمیت حفظ محیط زیست و بهداشت جوامع شهری و روستایی ایجاب می‌کند که شیوه های راهبردی جهت کاهش وکنترل تولید و حجم پسماند در جامعه استفاده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      این رقم در برابر درآمد های شهرداری ها 0/001 می باشد الکی جو ندهید شما درآمد سالانه شهرداری ها ازمحل صدور پروانه ساختمانی از لحاظ ادازی و تجاری و مسکونی و انبارداری و عوارض سالیانه و ...را امار بگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج