۵۶۲۷۶۱
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

طنز؛ کنکور چیست و چرا؟

کنکور سال ۹۶ هم به هر ضرب و زوری بود برگزار شد و تمامی داوطلبان با مداد نرم و پاک‌کن سفید هرچیزی را که در ۱۲ سال یاد گرفته بودند روی برگه پاچیدند و از حوزه‌های کنکور فرار کردند. دانش‌آموزان این دوره هم مانند تمامی دوره‌ها معتقدند کنکور آن‌ها از سال‌های قبلی سخت‌تر بوده است.

پویان فراستی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

کنکور سال ۹۶ هم به هر ضرب و زوری بود برگزار شد و تمامی داوطلبان با مداد نرم و پاک‌کن سفید هرچیزی را که در ۱۲ سال یاد گرفته بودند روی برگه پاچیدند و از حوزه‌های کنکور فرار کردند. دانش‌آموزان این دوره هم مانند تمامی دوره‌ها معتقدند کنکور آن‌ها از سال‌های قبلی سخت‌تر بوده است. به هرحال تاثیری که کنکور در زندگی ایرانیان دارد اگر از تاثیر اکیا در زندگی کمال بیشتر نباشد، کمتر نیست. در ادامه تنها به بعضی از تاثیرات کنکور اشاره می‌کنیم: (باشد که پند بگیرید)

کنکور و لولو

یک دوره کنکور برای کودکان نقش لولو را بازی می‌کرد. وقتی که بچه بعد از دوران نوزادی فهمید لولو چیزی را جایی نبرده است و این داستان را غرب سرهم کرده است تا حواس‌ها از قرارداد کرسنت پرت شود، والدین برای ترساندن بچه‌ها دست به دامن کنکور شدند. من از اول دبستان تا سال آخر دبیرستان اگر کج راه می‌رفتم، پدرم ضمن زدن پس گردنی، می‌گفت: بدبخت تو با این وضعیت چطوری می‌خوای کنکور قبول بشی؟ به همین علت هم تا ۱۸ سالگی هر شب خواب کنکور می‌دیدم و هر روز صبح به علت رطوبت بالای تشک اجبارا آن را تعویض می‌کردم.

کنکور و لولوی ۲

دوران ما که امکانات نبود یا حداقل خانواده برای ما فراهم نمی‌کردند، دانش‌آموزان همین‌طور الکی کنکور می‌دادند اما الان با پیشرفت امکانات کنکور، در قالب موسسات آموزشی برای پدر و مادرها نقش لولو دارد. قلم‌چی و گاج از روز اول تابستان می‌گویند: برای شما برنامه ویژه‌ای داریم! با اینکه ذکر نام اقوام صاحبان این موسسات چند سالی است ورد زبان دانش‌آموزان است، بزرگواران این تهدید را به‌جان می‌خرند و هر سال علاوه بر پول آزمون و کلاس مقداری هم بابت چشم نخوردن اقوام به ویژه خواهر پدرشان از والدین دانش‌آموزان هزینه دریافت می‌کنند.

پایستگی کنکور

کنکور در ایران مانند انرژی می‌ماند. نه به وجود می‌آید نه از بین می‌رود و فقط هر چند وقت یک‌بار شکلش عوض می‌شود. از زمانی که پدر من کنکور داد تا همین کنکور هفته پیش هر سال می‌گویند کنکور از سال بعد حذف می‌شود اما هم ما هم دكتر توکلی سازمان سنجش می‌داند که کنکور حذف نمی‌شود، به هرحال موسسات باید از یک جایی پول در بیاورند یا نه؟

کنکور و قلیون

یکی دیگر از جاذبه‌های کنکور بحث شیرین کتابخانه است. در دوران پیش‌دانشگاهی دانش‌آموزانی که تا قبل از آن، تنها با رضایت‌نامه کتبی حق رفتن تا سر کوچه را داشتند به خاطر وجود کنکور اجازه رفتن به کتابخانه را پیدا کرده‌اند و تمام دانش‌آموزان برای درس خواندن به این مکان زیبا می‌روند اما قریب به ۹۸.۷ درصد این افراد فقط کیف‌شان را در کتابخانه می‌گذارند بعد برای مباحثه در زمینه اینکه کدام تنباکو بهتر و بیشتر می‌گیرد به پارک بغل کتابخانه می‌روند.

در آخر اینکه تمامی کنکوری‌ها فکر می‌کنند بعد از قبولی در دانشگاه، آزاد شده‌اند و در دانشگاه برای آن‌ها گل کنار گذاشته‌اند، ولی هیچ‌کس نمی‌داند که در دانشگاه هم آب قطع است و صرفا ماجرا به همان قهوه‌خانه و بحث درباره انواع تنباکو ختم می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      دم نویسنده گرمممم
      خیلی خوب نوشته

      پاسخ ها

      • آهو

        آره ناموسا جیگرم داره در میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج