۵۶۲۹۵۶
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

خود را با دیگران مقایسه نکنیم

یکی از عواملی که باعث از بین رفتن عزت نفس میشه مقایسه کردن خود با دیگرانه. موفقیت هاشون، ظاهرشون و هر چیز دیگه ای که اون ها دارن اما شما ندارید.

وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: یکی از عواملی که باعث از بین رفتن عزت نفس میشه مقایسه کردن خود با دیگرانه. موفقیت هاشون، ظاهرشون و هر چیز دیگه ای که اون ها دارن اما شما ندارید. تا زمانی که خودتون رو با دیگران مقایسه می کنید و می خواید که بیشتر از اون ها باشید زندگی شاد و رضایتمندی نخواهید داشت.

ذهن ما در مراحل پیشرفت عادت به مقایسه و مقابله دارد. این یکی از جنبه های شخصیتی ما آدم هاست که به سمت اولویت ها جذب شویم و بسیار طبیعی است که چشم مان دنبال داشتن چیزهای متفاوت باشد. اما آن چیز متفاوت چگونه می تواند باعث پیشرفت زندگی ما شود.

بسیاری از کسانی که به داشته های دیگران حسادت می کنند انسان های سست و متزلزلی هستند. این چیز عجیبی نیست زیرا تا زمانی که اعتماد به نفس به اندازه کافی داشته باشید همیشه احساس نیاز به پیشرفت نخواهید داشت. شاید آن ها نمی دانند که هدف شان در زندگی چیست. بنابراین به زندگی دیگران نگاه می کنند و با خود می گویند من باید شبیه آن ها باشم. البته از طرفی این می تواند باعث پیشرفت فرد هم بشود.

ما انسان ها از آن جایی که می خواهیم همیشه از زندگی رضایت داشته باشیم هیچوقت به این فکر نمی کنیم که انسان های موفق چه فداکاری هایی در زندگی کرده اند تا بتوانند به این موفقیت ها برسند. هیچ انسانی در یک آن پیشرفت نکرده است.

خود را با دیگران مقایسه نکنیم

با تمرکز کردن روی موفقیت های دیگران نمی توانید بخت و اقبال مشابه آنان را به دست بیاورید

تمام انسان های موفق مسیری را برای رسیدن به موفقیت طی کردن اند و تصمیمات زیادی در این راه گرفته است تا توانسته به جایی که اکنون هست برسد. زمانش رسیده که از مقایسه کردن خود با دیگران دست بردارید و روی پیشرفت های شخصی خودتان تمرکز کنید.

روی ضعف های تان تمرکز نکنید

ممکن است در هر چیزی خوب نباشید و هیچوقت هم نتوانید آن ها را به خوبی انجام دهید. پس زیاد به آن گیر ندهید و رهایش کنید. هر آن چه باعث موفقیت دوست شما می شود لزوما در موفقیت شما هم تاثیر ندارد. آیا شما از بازاریابی تلفنی برای فروش محصولات تان لذت می برید؟ خیر. پس موفقیت شما در بازاریابی نهفته نشده اما به عنوان مثال در تعمیر کامپیوتر یا رشته IT تبحر دارید. باید موفقیت را از طریق نقاط قوت و مهارت هایی که دارید به دست بیاورید.

هر آنچه هستید را بپذیرید و خودتان باشید

خیلی ها تصور می کنند اگر تلاش کنند آن فردی باشند که نیستند به موفقیت می رسند. اما این کار باعث می شود دیگر آن اعتبار و سندیت را نزد دیگران نداشته باشند. پس خودتان باشید و چیزهایی که دوست دارید را بپذیرید. با این کار کسانی که علایق مشابهی دارند را جذب می کنید و آن ها هم شما را فردی معتبر می شناسند.

اجازه دهید دیگران الهام بخش شما باشند نه باعث ناامیدی

هر حرفه ای دارای پیشگامان موفقی است که مربی و تعلیم دهنده موفقیت های مطلوب ما هستند. خوب است که بخواهیم شبیه آنان باشیم و از روش های آنان در مسیر موفقیت خود بهره ببریم. اما فراموش نکنید که خودتان را هم در این الهامات در نظر بگیرید. در کنار الهام گرفتن از شیوه های انسان های موفق با در نظر گرفتن خودتان و شیوه های خودتان می توانید به موفقیت برسید.

این را بدانید که هیچکس شما را قضاوت نمی کند

دور هر کسی که با منفی گرایی شما را دلسرد کند و باعث شود فکر کنید به اندازه کافی خوب نیستید خط بکشید. حتی اگر دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده تان باشد. این افراد وقت شما را هدر می دهند و شکست شما را پیش بینی می کنند. آن ها تلاش های شما را می بینند اما دوست ندارند شاهد موفقیت شما باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • golbahar

      مقاله خوبی بود بخصوص گزینه آخری اگه بشه انجامش داد کلا زندگی بهتر میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج