۵۶۳۲۵۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

والیبال ایران و نیاز به خانه‌تکانی اساسی

رقابت‌های لیگ جهانی والیبال با قهرمانی فرانسه به پایان رسید و ایران نیز که در این دوره از رقابت‌ها حضور داشت با کسب نتایجی ضعیف در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

وطن امروز: رقابت‌های لیگ جهانی والیبال با قهرمانی فرانسه به پایان رسید و ایران نیز که در این دوره از رقابت‌ها حضور داشت با کسب نتایجی ضعیف در جایگاه یازدهم قرار گرفت. ملی‌پوشان والیبال ایران برای مدتی می‌توانند استراحت کنند چرا که رویداد بین‌المللی مهمی فعلا پیش‌رو ندارند اما واقعیت این است که فرصت باقیمانده تا آغاز سال جدید دوره‌ای بسیار مهم است که باید تصمیمات جدی در آن گرفته شود. در جهان والیبال ۴ رویداد مهم به نام‌های المپیک، مسابقات قهرمانی جهان، جام‌جهانی و لیگ جهانی وجود دارد. تا المپیک ۳ سال زمان مانده و رقابت‌های قهرمانی جهان، جام‌جهانی و لیگ جهانی نیز یک سال دیگر تا زمان برگزاری‌شان باقی‌مانده است. علاوه بر این چهار رویداد مهم، بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز در پیش است که هر چند از نظر والیبالی اهمیتی ندارد اما از جهت مدالی برای کمیته ملی المپیک و فدراسیون والیبال اهمیت زیادی دارد. با این حال تا زمان برگزاری این رویداد نیز بیش از یک سال فرصت وجود دارد. روند نزولی والیبال ایران در یکی، دو سال اخیر نگران‌کننده بوده است. زمان باقیمانده تا آغاز این رویداد مهم فرصتی حیاتی است تا تیم با پوست‌اندازی کامل و کنار گذاشتن بازیکنانی که به سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای خود نزدیک شده‌اند وضعیتی آرمانی برای رویدادهای یادشده پیدا کند. مسلما اگر قرار بر این باشد که جوانگرایی صرفا در مسابقات مهم و کلیدی رخ دهد به دلیل عدم تجربه‌اندوزی مناسب نتایج ناگواری رقم خواهد خورد که باعث افت جایگاه والیبال ایران در جهان خواهد شد به همین دلیل این فرصت چند ماهه بهترین زمان برای شعله کشیدن ققنوس پیر والیبال ایران است. اگر از این زمان استفاده نشود بازیکنان ملی‌پوش فعلی درگیر رقابت‌های لیگ می‌شوند و با تنی فرسوده و خسته بار دیگر بدنه تیم‌ملی پیری تشکیل خواهند داد و نتیجه چیزی جز آنچه در لیگ جهانی رقم خورد نخواهد بود. این اتفاق زمانی شدنی است که ایگور به عنوان سرمربی تیم‌ملی ترسی بابت جایگاه خود نداشته باشد و بتواند بازیکنان جدید و جوان را بدون استرس نتیجه وارد میدان کند. انجام دیدارهای تدارکاتی سطح بالا با توجه به‌موقعیت فعلی ایران کار سختی نیست و می‌توان از این دیدارها برای هماهنگ‌سازی تیم جدید استفاده کرد چرا که مشخصا با بازیکنانی مانند معروف، موسوی و غلامی نمی‌توان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بازی کرد.

تیم رؤیایی لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال مشخص شد

تیم رویایی لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال در پایان این دوره از مسابقات مشخص شد. در دیدار نهایی لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۷ تیم‌های فرانسه و برزیل میزبان به مصاف یکدیگر رفتند که فرانسه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و قهرمان شد. شاگردان «رنان دال زوتو» سرمربی تیم‌ملی والیبال برزیل در ست‌های اول و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۹ مقابل فرانسه پیروز شدند اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۳ و ۱۵ بر ۱۳ مغلوب حریف شدند. آبی‌پوشان فرانسه با کسب این پیروزی مهم برای دومین بار قهرمان لیگ جهانی شدند. این تیم ۲ مدال نقره و برنز لیگ جهانی نیز در پرونده کاری خود دارد. ملی‌پوشان فرانسه در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در برزیل قهرمان لیگ جهانی شدند. در پایان این دوره از مسابقات نفرات برتر در هر پست و تیم رویایی لیگ جهانی ۲۰۱۷ مشخص شدند که مانند سال ۲۰۱۵ اروین انگاپت از فرانسه بازهم توانست عنوان ارزشمندترین بازیکن را به خود اختصاص بدهد.

اسامی نفرات برتر به شرح زیر است:

ارزشمندترین بازیکن: اروین انگاپت از فرانسه
بهترین پشت‌خط زن: والاس دسوزا از برزیل
بهترین لیبرو: کمرون بلیربان از کانادا
بهترین مدافعان: گراهم وایگرس از کانادا و کوین لورکس از فرانسه
بهترین پاسور: بنجامین تونیوتی از فرانسه
بهترین دریافت‌کننده‌ها: اروین انگاپت از فرانسه و لوکارلی از برزیل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مربی خوبیه اگه وقت بدن وبازیکن سالاری نش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج