۵۶۳۴۴۰
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

طنز؛ تاریخچه متفاوت از تروریسم

بسیاری از کارشناسان ریشه تروریسم را در انقلاب فرانسه و روسیه می دانند، در حالی که این درخت منحوس ریشه هایی بسیار عمیق تر در دل و روده تاریخ دارد.

ماهنامه خط خطی - علی زراندوز: بسیاری از کارشناسان ریشه تروریسم را در انقلاب فرانسه و روسیه می دانند، در حالی که این درخت منحوس ریشه هایی بسیار عمیق تر در دل و روده تاریخ دارد. شاید بتوان اولین تروریست تاریخ را قابیل و اولین قربانی تفکر تروریستی را هابیل دانست! قابیل که می دید نمی تواند با نفوذ تفکرات و قدرت هابیل مقابله کند، با خود هابیل مقابله کرد. با خود هابیل مقابله کرد و چون مقابله اش کمی شدید بود، هابیل از دنیا رفت و شیطان باز هم از انسان درس تازه ای آموخت و در حالی که با کف دست می زد روی پیشانی اش، زیر لب گفت: «خودشه... ترور و تروریسم! لعنتی! چرا به فکر خودم نرسید؟»

تروریست هایی که در عصر حجر زندگی می کردند چون هنوز به جلیقه انفجاری، نارنجک و این طور سلاح های کشتار جمعی دسترسی نداشتند، یک ماموت را زخمی می کردند و آن را به مثابه جلیقه انفجاری به داخل قبایل انسان های اولیه هدایت می کردند، تا ماموت زخمی و عصبانی، مردم بی گناه قبیله را بکشد و زخمی کند.
بعد از چند بار استفاده از این شیوه، یک بار ماموت زخمی برگشت به تروریست های اولیه گفت: «شما مثلا آدمین و رحم و مروت ندارین... ولی من که جانور هستم، عمرا به خاطر اهداف پلید شما اقدام به کشتار مردم بی گناه قبیله کنم! ما نیستیم داداش!» و اینجا بود که تروریست های اولیه پی بردند هیچ جانوری به جز خودشان نمی تواند خون مردم بی گناه را بریز. پس خودشان شروع کردند به انجام عملیات تروریستی - انتحاری!

البته کلمه انتحاری، در ابتدا به صورت «انت هاری!» (ترجمه: تو هار هستی!) نوشته می شد، زیرا برای این که یک تروریستِ بی مغز را راضی کنند برود وسط جمعیت و خودش را بترکاند، باید قبلش می دادند یک سگ هار او را گاز بگیرد... این طوری، هم تروریست مورد نظر فرمان پذیرتر می شد و قبل از انفجارِ خودش، با مافوق هایش کمتر چون و چرا می کرد، هم اگر جلیقه انفجاری اش کار نمی کرد، می توانست مردم را گاز بگیرد و آنها را به بیماری هاری مبتلا کند!

در انقلاب فرانسه، در دولت ترور حاکم بر این کشور، سر هزاران نفر با گیوتین زده شد. در آن روزگار، سمبل ترور و تروریستم شخص گیوتین بود و این بزرگوار خیلی از این موضوع رنج می برد و همیشه با خودش فکر می کرد چی می شد به جای گیوتین، تیغه اش کمی ظریف تر بود و پوست کن خیار و کدو می شد یا حداقل اندازه اش به قدری کوچک بود که فقط می شد برای بریدن سیگارهای برگ ازش استفاده کرد!

این حس در گیوتین از قرن ۱۸ میلادی تا قرن بیستم میلادی و ظهور ترورهای سازمان یافته اسرائیل و بعد هم گروه های تروریستی سلفی باقی بود اما در این سال ها با اعمالی که این تروریست ها انجام دادند، گیوتین عملا رویش نمی شد به آن چندتا سری که انداخته بود، عنوان عملیات تروریستی را اطلاق کند!

اما در روسیه هم لنین بدش نمی آمد مخالفانش را بدون چک و چانه زدن حذف کند و تروریسم را اگر در راستای حذف مخالفان خودش بود، قبول داشت، ولی در غیر این صورت آن را عملی غیر اخلاقی و زشت می دانست! (بله دیگه! جدیدا مرغ همسایه غاز شده. قدیم ها، خروس همسایه اگر دست به تحرکات تهاجمی می زد، تروریست بود، ولی خروس خودشان هر کاری می کرد، دمش گرم بود!)

اما داعش در میان تمام تروریست های تاریخ نوبرش است! موجوداتی که نام خدا را بر لب دارند اما بندگان بی گناه خدا را می کشند و منطق شان شبیه آن خلیفه است که دستور داد مسلمانی را آن قدر بزنند که به کفرش اعتراف کند!
در مقابل زن ها، بچه ها و مردم عادی شیر بی یال و دم و اشکم اند و هل من مبارز می طلبند اما چون روز نبرد با مردان واقعی فرا می رسد، سوراخ موش را به بالاترین قیمت خریدارند (یکی از دلایل متوقف شدن پروژه ساخت مجموعه های جدید کارتون تام و جری خرید سوراخ محل زندگی جری توسط ابوبکر البغدادی و از دست رفتن لوکیشن ساخت این مجموعه است! - توضیح نویسنده کارتون دوست!) آنها در حمله های اخیر تروریستی شان به تهران عزیز، گفتند آمده اند که بمانند اما ماندن شان از ماندن برف زیر آفتاب تابستان هم کوتاه تر بود! بله... آنها می مانند، ولی نه خودشان، بلکه نام شان در صدر فهرست جنایتکاران تاریخ بشری...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ان شاءالله داعش و امثالشون به درک واصل می شوند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج