جاباما
۵۶۳۷۳۸
۷ نظر
۵۵۲۰
۷ نظر
۵۵۲۰
پ

ترک غذای پخته سخت تر از ترک مواد مخدر است.

خام گیاهخواری؛ ترک غذای پخته

اگر گذرتان به رستوران های خام گیاهخواری در تهران افتاده باشد، می توانید آدم هایی را ببینید که از گوشت و لبنیات و هر ماده پختنی بیزار هستند و سبک تغذیه منحصر به فرد خودشان را انتخاب کرده اند. در خام گیاهخواری، حتی مصرف سبزیجات پخته شده هم ممنوع است.

هفته نامه جامعه پویا - مریم طالبی: اگر گذرتان به رستوران های خام گیاهخواری در تهران افتاده باشد، می توانید آدم هایی را ببینید که از گوشت و لبنیات و هر ماده پختنی بیزار هستند و سبک تغذیه منحصر به فرد خودشان را انتخاب کرده اند. در خام گیاهخواری، حتی مصرف سبزیجات پخته شده هم ممنوع است.
مریم ببر حسینی، رییس انجمن تغذیه طبیعی سلامت مهر زمین یا همان انجمن خام گیاهخواری، اعتقاد دارد این سبک تغذیه، علاوه بر حفظ سلامت جسم و شادابی روانی، قادر است بسیاری از بیماری های صعب العلاج را هم درمان کند. حسینی را می توان معروف ترین خام گیاهخوار ایران به حساب آورد که هزاران نفر را هم به این سبک تغذیه جذب کرده است. گفت و گویی با رییس انجمن خام گیاهخواری ایران انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

فکر می کنید چند نفر در ایران، خام گیاهخوار هستند؟

آن طور که ما اسامی را یادداشت کرده ایم، حدود 20 هزار نفر عضو انجمن خام گیاهخواری هستند، اما هیچ آماری از سایر افراد خام گیاهخواری که عضو انجمن ما نیستند، در اختیار نداریم.

آیا می شود گفت خام گیاهخواری، نوعی سختی کشیدن در حوزه تغذیه است؟

اصلا این طور نیست. عده زیادی از خانواده ها، از خام گیاه خواری اطلاع درستی ندارند. بسیاری از آنها گمان می کنند خام گیاهخواری یک روش تغذیه ای بسیار سخت است، در حالی که هرگز اینگونه نیست. سیب و گوجه و دیگر گیاهان با نور خورشید و به دست خداوند پخته شده و رسیده اند. پس خام نیستند. حال از آنجایی که ما این گیاهان را دوباره روی اجاق نمی گذاریم تا همه ویتامین هایشان از دست برود، اسمش را گذاشته ایم محصول خام، در صورتی که همه اینها درواقع به نوعی پخته و رسیده اند. هیچ سختی در کار نیست و فرد خام گیاهخوار از سبک تغذیه اش لذت خواهدبرد.
خام گیاهخواری؛ ترک غذای پخته

انتقادات زیادی نسبت به خام گیاهخواری مطرح می کنند و خیلی از متخصصان تغذیه، این سبک تغذیه را تایید نمی کنند. چه دلایل علمی دارید که خام گیاهخواری برای سلامت انسان مفیدتر است؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که خام گیاهخواری فرقه خاصی است. در جواب این افراد باید به آنها یادآوری کنیم که ما انسان ها چهار میلیون سال قدمت داریم. 50 هزار سال است که آتش کشف شده است. آن سه میلیون و 950 هزار سال قبلش را آدم ها چه می کردند؟ اما معتقدیم باید اعتدال را رعایت کرد. این گوشتی که امروزه در دسترس ماست، گوشت چند هزار سال پیش نیست. توصیه می کنم شما 40 روز سبک تغذیه ای خام گیاهخواری را امتحان کنید. اگر بیشتر از قبل شادابی و نشاط و آرامش را تجربه نکردید، می توانید به سبک تغذیه ای قبلی تان بازگردید.

ما معتقدیم غذای زنده، غذایی است که به ما زندگانی دهد. سلول های بدن ما زنده است و به غذای زنده نیاز دراد نه به غذای مرده. من همیشه این مثال را می زنم. اگر یک گندم را داخل آب جوش بگذارید و بکارید، دیگر رشد نمی کند و جوانه نمی زند ولی اگر در آب سر بگذارید و در دل خاک پنهان کنید، جوانه می زند؛ بنابراین حرارت می تواند همه چیز را نابود کند.

از طرف دیگر ما 27 تفاوت با درندگان داریم. اگر قرار بود گوشت خوار باشیم باید دندان های نیش و پنجه های قوی مثل حیوانات گوشت خوار داشته باشیم تا بتوانیم شکار کنیم، بدریم و بخوریم، در صورتی که قادر نیستیم با یک پرنده کوچک این گونه رفتار کنیم. درندگان زبانشان پرز دارد و اسیدی است؛ ولی زبان ما قلیایی است. آنها آب را لیس می زنند؛ اما ما هورت می کشیم. روده آنها کوتاه است و گوشت متعفن نمی شود، در حالی که روده ما بلند است. آنها در حال دویدن می توانند شکار کنند، می توانند در تاریکی همه چیز را ببینند و تفاوت های بی شمار دیگر.

از همه مهم تر درندگان آنزیمی به نام «اوریکاز» دارند که می توانند گوشت خام را هضم کنند؛ ولی ما آن آنزیم را هم نداریم. ما نمی گوییم حتما خام گیاهخوار شوید. کسانی که بیماری خاصی ندارند می توانند گیاهخوار شوند، اما از تمام افراد روی کره زمین خواهش می کنم از یاد نبرند که اگر در هفته حتی یک وعده غذای گوشتی شان را کم کنند، اول خدمت بزرگی به خودشان و بعد به کره زمین و حیوانات کرده اند.
خام گیاهخواری؛ ترک غذای پخته

چرا در سیستم خام گیاهخواری از حرارت دادن غذاها پرهیز می کنید؟

سیستم تغذیه ای خام گیاهخواری، کمک بسیاری به سلامت فرد می کند، چون حرارت بالای 50 درجه، همه ویتامین ها را از بین می برد. درواقع هر چیزی که تحت حرارت بالای 50 درجه قرار بگیرد، تمام ویتامین هایش را از دست می دهد، مخصوصا ویتامن C که سلطان ویتامین هاست. وقتی ویتامین در مواد خوراکی نباشد، آن مواد خوراکی هیچ ارزش غذایی نخواهدداشت. هر چیزی که حرارت دیده باشد، ویتامینش از بین خواهد رفت.

به عبارت دیگر، ما با حرارت دادن به ماده غذایی، فقط تفاله غذا را می خوریم. عوارض هم این خواهد بود که نه فقط هیچ ویتامینی به بدن نمی رسد، بلکه همه این چربی ها هم انباشته می شود که خودش باعث گرفتگی عروق قلب می شود. ما ۹۸ کیلومتر رگ در بدن داریم که با روش تغذیه ای ناصحیح و به مرور زمان، بر اثر این پخت و پزها و این چربی هایی که می خوریم، بسته می شود.
وقتی می خواهید ظرف غذایتان را بشویید، مجبورید که با اسکاچ و مایع ظرفشویی آن ظرف را بشویید تا چربی ها از بشقاب پاک شود. حال فکر می کنید در بدن انسان چه چیزی می تواند این چربی ها را پاک کند؟ هیچ چیز جز میوه و سبریجات، این کار را نمی تواند در بدن انجام دهد، چون قلیایی هستند. ما وقتی غذای پخته شده می خوریم، خون ما اسیدی می شود، پس نیاز است که میوه های خام بخوریم تا محیط خون را قلیایی کنیم.

واقعا اگر خوب فکر کنیم، می بینیم که ما هم به نوعی معتاد هستیم. البته نه معتاد به مواد مخدر، بلکه معتاد به خوردن غذاهای پختنی. به نظر من ترک غذای پخته بسیار سخت تر از ترک مواد مخدر است؛ چرا که در مصرف مواد مخدر، قبحی وجود دارد و دیگران هم انسان را از مصرف مواد مخدر نهی می کنند، اما در پخته خواری هیچ قبحی وجود دارد و حتی مردم، فرد خام گیاهخوار را به پخته خواری تشویق می کنند.

گفته می شود عوارضی مثل کم خونی، کمبود ویتامین ها و بروز برخی بیماری های گوارشی با خام گیاهخواری پدید می آید. چطور می شود جلوی این عوارض را گرفت؟

این عوارض به هیچ عنوان درست نیست. اسناد موثق داریم که خیلی از بزرگان تاریخ مثل نیوتن، انیشتین، سعدی، حافظ و مولانا گیاهخوار بودند نه گوشت خوار. اتفاقا بسیاری از بیماری های گوارشی حتی سران معده، با سبک تغذیه ای خام گیاهخواری خوب شده اند.
سوال ما این است که این همه پخته خوار و گوشت خوار روی کره زمین وجود دارند، پس چرا بیمار هستند؟ خود من که 14 سال است که خام گیاهخوار هستم، به هیچ عنوان هیچ نوع بیماری و اختلالی را تجربه نکردم. دوستانی دارم که بیش از 40 سال است خام گیاهخوار هستند، اما هیچ اتفاقی برای شان نیفتاده است.
مثلا آقای جدیدی در کرمان با 75 سال سن خام گیاهخوار هستند، هر روز کوه می روند و پرنشاط هستند و هیچ مشکل یا بیماری خاصی ندارند. حتی خیلی از کسانی که با بیماری های جدی و سختی مثل سرطان خون دست به گریبان بوده اند، با اsتفاده از این روش تغذیه ای کاملا خوب شده اند.

اتفاقا بارها شنیده ام خیلی از افرادی که به سمت خام گیاهخواری گرایش پیدا می کنند، می گویند که بیماری شان بهبود پیدا کرده است. واقعا چطور خام گیاهخواری به درمان بیماری های صعب العلاج منتهی می شود؟

کسانی که با استفاده از روش خام گیاهخواری، سخت ترین بیماری های شان بهبود پیدا می کند، فقط به این دلیل است که غذا سالم به بدن شان می رسانند. ما هیچ نقشی در بهبود آنها نداریم. بدن هوشمند است. وقتی سوخت سالم به بدن می رسانیم، بدن هم به خوبی پاسخ می دهد. ما نه از هیچ روش پزشکی استفاده می کنیم نه از طب سنتی پیروی می کنیم. ما اصلا درمان کننده نیستیم. درمان کننده اصلی، بدن انسان است. به شرطی که سوخت سالم به بدن برسانیم. سوخت سالم هم به این معناست که آن ماده خوراکی، حرارت ندیده باشد.

در انگلیسی، آمریکا و آلمان با روش های درمانی خام گیاهخواری کاملا آشنا هستند. حتی کلینیک هایی دایر شده که بیماران را بستری می کنند و با یکی دو هفته بستری با کمک رژیم خام گیاهخواری، بدن بیمار را پاکسازی می کنند. البته ما از همین هم خوشحالیم که بالاخره خام گیاهخواری در ایران، راهش را باز کرد و حالا در مسیر ترویج این سبک تغذیه گام بر می داریم.
خام گیاهخواری؛ ترک غذای پخته

چند نمونه از بیمارانی را که با خام گیاهخواری حالشان خوب شده، به خاطر دارید؟

بسیاری از افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند، باید تا پایان عمر، انسولین مصرف کنند، اما ما خیلی از افرادی را داشته ایم که روزانه انسولین 100 واحد یا 200 واحد تزریق می کرده اند، ولی چند سالی است که با پی گرفتن خام گیاهخواری، مصرف انسولین را قطع کرده اند و هیچ مشکلی هم ندارند. حتی همان خربزه و انگور را هم می خورند. اما دیگر غذای پخته شده نمی خورند. حال شان هم خیلی خوب است.

خام گیاهخواری در کودکان و زنان باردار چطور است؟ آیا برای این گروه از زنان و برای جنین مضر نیست؟

خام گیاهخواری برای کودکان و زنان بسیار مفید است. ما زنانی را داشته ایم که در دوران بارداری، به خام گیاهخواری روی آورده اند، جنین به خوبی رشد کرده و بچه به دنیا آمده است. زایمان این زنان طبیعی بوده و بچه ای که به دنیا آمده کاملا سالم بوده است. حتی الان هم نمونه این بچه ها را در انجمن داریم که به دو، سه سالگی رسیده اند و بسیار باهوش هستند.

خیلی ها برای لاغری، چند صباحی به خام گیاهخواری روی می آورند. آیا این لاغری ایجاد شده عوارض ندارد؟ اصلا می توانیم بگوییم که اولین نتیجه خام گیاهخواری، لاغر شدن فرد است؟

افراد خیلی چاق زیادی را می شناسم که سراغ خام گیاهخواری رفته اند. البته بسیاری از افراد چاق، در سنین 10 تا 15 سالگی لاغر بوده اند، اما به مرور زمان وقتی غذای پخته مصرف می کنند، همه چربی ها در بدنشان مانده و چاق شده اند. ما کسی را داشته ایم که با خام گیاهخواری 70 کیلو، وزن کم کرده است.
فردی را داشته ایم که 263 کیلو بوده، اما در 50 روز خام گیاهخواری حدود 53 کیلو کم کرده است. البته بدیهی است که ما نمی توانیم به بدن مان بگوییم، ما را از ناحیه شکم لاغر کن، اما صورتم را لاغر نکن. خود بدن بسیار هوشمند است. شاید کسی با خام گیاهخواری، یک کیلو در هفته کم کرده باشد، اما شخصی دیگر روزی 800 گرم. پس ما نمی توانیم به بدن دستور دهیم که چقدر کم شود و چقدر نشود. واقعیت و تجربه این است که خام گیاهخواری در کاهش وزن، بسیار نقش دارد و این لاغری نیز هیچ عوارضی بر جای نمی گذارد.

خودتان چند وقت است به خام گیاهخواری روی آورده اید و چطور شد به فکر تاسیس انجمن خام گیاهخواری افتادید؟

من ۱۴ سال است که خام گیاهخوار هستم. هشت نوع بیماری داشتم از جمله بیماری کیسه صفرا، دیسک گردن، ناراحتی اعصاب و معده، کم خونی و... که همه اینها واقعا بعد از خام گیاهخواری خوب شد. شاید باورتان نشود، اما در این مدت حتی سرما هم نخورده ام. من هشت سال بود که روزی ۱۸ تا قرص می خوردم، اما وقتی با خام گیاه خواری آشنا شدم، تصمیم گرفتم با ترویج خام گیاه خواری، هم به خودم و هم به تمام افراد روی کره زمین کمک کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام خدمت شما منظورازگیاه خواری به چه صورت
      چکارکنم بیشترتوضیح بدین ممنوم میشم

    • روبی

      این خانم تو حرفاشون در نظر نگرفتن که انسان گوشت پخته میخوره و ببر و شیر گوشت خام.
      معده و دستگاه گوارش ادمی برای خوردن گوشت پخته تکامل یافته.
      در ضمن اجداد انسان های کنونی حتی پیش از کشف اتش هم گوشت پخته رو تجربه کرده ؛چطوری? با خوردن لاشه ی پخته شده ی باقی جانداران که در اتش سوزی های طبیعی مرده بودن.
      نکته ی دیگه اینکه ویتامین ب12 فقط منبع جانوری داره.
      در اخر اینکه به تناسب سن و وزن شرایطتون گوشت مناسب و سبزیجات کافی بخورید

    • انوش

      در جواب کاربر روبی باید بگم که ویتامین ب12 رو خود بدن میسازه
      لازم نیست گوشت بخوری که در عوض رگهای بدنت بگیره سکته کنی
      نور خورشیدم بهت بخوره خوبه

    • محمد

      سلام ، چقدر جالب تا امروز فکر می کردم که در ایران آقای جمشید خدادادی در مورد خام و گیاه خواری تحقیق کردن و توصیه می کنن
      خوشحال شدم که میبینم تو ایران انجمن خام و گیاه خواری هم هست
      تعریف های زیادی در مورد خام و گیاه خواری شنیدم ولی من همینطوریش هم لاغر و ضعیفم چطور می تونم رژیم خام و گیاه خواری بگیرم ، در ثانی بر طبق هرم غذایی غلات مثل برنج و گندم در راس هرم هستن ، چطور میشه برنج و گندم رو خام خورد ؟
      خیلی دوست دارم خام و گیاه خوار باشم ولی اصلا شرایط فیزیکیش ندارم .

    • خیلی عالیه ممنون از خانم حسینی

      من اصلا وزنم پایین نمیومد اما در یک ماه ۸ کیلو کم کردم به شرط انکه ناخنک نزنید به غدا

    • نسیم

      خیلی ممنونم بابت راهنمایی های این خانم راجب سبک خام گیاه خواری عقل میگه انسان پیرو چیزی باشه که سالمه به نظرم خیلی عااااااالیه من هم به امیدخدا رژیم خام گیاه خواری رو شروع میکنم.بخدا تمام بیماریها از غلط خوردنه برای یک بارهم که شده بیاین سبک زندگیمونو عوض کنیم.

    • فاطمم اخوندزاده

      من دوست دارم حدود یک هفته گیاه خواری کنم اما بلد نیستم چی درست کنم ایا منبعی وجود دارد که من استفاده کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج