جاباما
۵۶۳۸۲۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بررسی جزییات لایحه احیای سازمان ملی جوانان

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جزئیات لایحه احیای سازمان ملی جوانان به همراه سه وزارتخانه تفکیکی دیگر در آینده نزدیک بررسی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جزئیات لایحه احیای سازمان ملی جوانان به همراه سه وزارتخانه تفکیکی دیگر در آینده نزدیک بررسی خواهد شد.

محمدرضا رستمی در شصت و هفتمین جلسه ستاد ملی امور جوانان، در خصوص احیای سازمان ملی جوانان،‌ گفت: لایحه احیای سازمان ملی جوانان دیروز در کمیسیون اجتماعی مطرح و کلیات تفکیک و احیای آن تصویب شد؛ جزئیات این لایحه به همراه سه وزارتخانه تفکیکی دیگر در آینده بررسی خواهد شد.

به گفته معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، ممکن است شصت و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آخرین جلسه این ستاد در ساختاری فعلی وزارت ورزش و جوانان باشد هر چند ممکن است به دلیل طولانی شدن فرآیند تفکیک، جلسات بعدی نیز در همین ساختار برگزار شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه سیدجواد رضوی مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان نیز با اشاره به اینکه ۶۸ درصد مصوبات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در سال ۹۵ اجرایی شده است،‌ گفت: عدم همکاری برخی از دستگاه‌های عضو و عدم اختصاص بودجه مورد نظر دلیل اجرا نشدن باقیمانده مصوبات است.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بهزیستی کشور، مرکز آمار ایران و بسیج از جمله دستگاه‌هایی بودند که بیشترین همکاری را با ستاد ملی ساماندهی امور جوانان داشتند و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشاوران جوان رییس‌جمهور و وزارت راه و شهرسازی نیز از جمله دستگاه‌هایی بودند که در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان داشتند.

به گفته مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان، اوقات فراغت، آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، وضعیت جوانان، سلامت و ... از مسائل مورد بررسی در این ستاد بوده است.

رضوی تصریح کرد: بیشترین موضوع مطرح شده در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی بوده و پس از آن مسائل مربوط به مناسبت‌ها، مسکن و سلامت، ‌ازدواج و خانواده، مشارکت اجتماعی، اوقات فراغت و ... در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، استان‌های البرز و آذربایجان شرقی دارای بیشترین مشارکت بر اساس شاخص‌های ستاد ساماندهی امور جوانان بوده‌اند و استان‌های کرمانشاه و قم نیز کمترین میزان مشارکت را در این ستاد داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با بیان آنکه استان چهارمحال و بختیاری با ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و حدود یک میلیون نفر جمعیت یک درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود؛گفت: منابع خدادادی بخصوص آب (تامین ۱۰ درصد آب کشور)، گردشگری و پتانسیل‌های ورزشی از ویژگی‌های مهم این استان به شمار می‌رود.

وی در خصوص تعداد جمعیت جوان استان نیز گفت: حدود ۲۵۰ هزار نفر شامل ۲۶ درصد جمعیت استان جوانان ۱۹ تا ۲۹ ساله هستند که حدود ۱۲۵ هزار نفر معادل ۵۱ درصد آنان مرد و ۱۲۱ هزار نفر معادل ۴۹ درصد آنان زن هستند.

به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری در سال ۹۲، ۱۱ هزار و ۳۷۶ ازدواج در این استان صورت گرفت این در حالی است که جمعیت جوانان این استان در سال ۹۲، ۳۰۵ هزار نفر بوده است با این حال در سال ۹۵ در حالیکه جمعیت جوان استان به ۲۴۶ هزار نفر رسیده، ۹ هزار و ۸۷۶ ازدواج در این استان صورت گرفته است به این ترتیب در سال ۸۵ با توجه به کاهش تعداد جمعیت جوانان استان، رشد خوبی را در حوزه ازدواج تجربه کرده است.

سلیمانی در خصوص آمار طلاق در استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: میانگین طلاق در کل کشور حدود ۲۶ درصد است و در استان چهارمحال و بختیاری میانگین طلاق در حدود ۱۳ درصد است.

وی در ادامه با اشاره به منابع فرهنگی، اظهار کرد: در کل کشور حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی وجود دارد که حدود هزار میلیارد تومان آن در اختیار دولت است که در تمام استان‌های کشور توزیع می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در استان چهارمحال و بختیاری با برقراری ارتباط مناسب با نهادهایی همچون بسیج و سپاه توزیع منابع خوبی را در حوزه فرهنگی شاهد هستیم.

سلیمانی افزود: هر چند نرخ بیکاری استان چهارمحال و بختیاری در حدود ۲۲ درصد بوده و بسیار بالاست اما با توجه به جمعیت استان برای ۴۳۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته که این رقم بسیار بالایی است.

وی در خصوص مهم‌ترین اقدامات ستاد ساماندهی امور جوانان در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: تهیه زمین برای ساخت سمن‌سرا (خانه جوان) در ۹ شهرستان استان یکی از مهم‌ترین مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان در استان است.

به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری، با اینکه استان چهارمحال و بختیاری بعد از سیستان و بلوچستان دارای کمترین میزان طلاق در کشور است، اما در سال ۹۵ باز هم شاهد کاهش آمار طلاق در این استان بوده‌ایم.

سلیمانی در خصوص تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه جوانان، گفت: در سال ۹۰ تنها ۱۰ سازمان مردم‌نهاد فعال در استان حضور داشت اما در سال ۹۵، ۷۵ سازمان مردم‌نهاد فعال در این استان فعال شد که در حوزه‌های مختلف اعتقادی، فرهنگی، علمی پژوهشی، مهارت‌های زندگی، زنان، محیط زیست و ... در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص فعالیت «خیرین ازدواج» در استان چهارمحال و بختیاری،‌ گفت: خیرین ازدواج در حدود سه شهرستان استان بسیار فعال هستند به طوریکه تعدادی واحدهای مسکونی را برای مدت دو تا پنج سال در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌دهند و همچنین نسبت به تهیه جهیزیه کامل نوعروسان نیز اقدا می‌کنند.

به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری، در استان چهارمحال و بختیاری ستاد ساماندهی امور جوانان با انعقاد قراردادی با تالارهای پذیرایی جهت ارزان‌تر شدن مراسم جشن زوج‌های جوان اقدام کرده است این در حالی است که زوج‌های جوان استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان از دستگاه‌های دولتی وام ازدواج دریافت کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج