۵۶۳۸۹۰
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

بانویی که هرگز تکرار نخواهد شد

اولین سالگرد درگذشت مهدیه الهی قمشه ای به همت خانه کتاب و با حضور اهالی قلم برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: بزرگداشت مهدیه الهی قمشه ای به مناسبت اولین سالگرد درگذشتش عصر امروز, در هتل اسپیناس با حضور مجید غلامی جلیسه, مدیرعامل خانه کتاب و شاعرانی چون افشین اعلاء، همایون امیر زاده مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم, اشرف بروجردی رییس کتابخانه ملی و معاون رییس جمهور با اشاره به زمان فراموش نشده روز آشنایی با مهدیه الهی قمشه‌ای، گفت: در واقع شاید بشود گفت آیه‌ای که دوستمان تلاوت کردند, بتواند در فهم ما از بزرگان معرفت, اصحاب فهم, علم و معرفت به ما کمک کند. راهنمایی در جهت شناخت بیشتر از کسانی باشد که می توانند راهگشا باشند. مهدیه الهی قمشه‌ای تجلی این حقیقت برای ما است و جزو کسانی بودند که برای رسیدن به حقیقت راه های زیادی را طی کردند.

وی افزود: مهدیه الهی قمشه ای, این بانوی بزرگ راه حقیقت را طی کرد و بالاخره آن هم با کسب علم و دانش به معرفت رسید. وجود این بانوی بزرگوار, انسان شریف و انسان گرانقدری که در پی حقیقت بود دریچه ای را پیش روی ما قرار می دهد. اگر می خواهیم به حقیقت برسیم راه رسیدن به آن دریافت حقیقت است و اینکه با ذات حق تعالی مانوس باشیم. مهدیه الهی قمشه ای کسی بود که با خدا انس یافته بود.

همچنین فریبا ملکیان دختر مهدیه الهی قمشه ای با اشاره به گذشت یک سال از پرواز مادرش گفت: یک سالی که برای, ما چون صد سال بود. مادر از زندان تن برست و به معشوق ازلی و ابدی پیوست. خداوند وعده نکرده است که عزیزان ما پیوسته در کنار ما باشند. اما لطف در برابر سختی فراق را داده است.

وی افزود : وقتی کودکی سه و چهار ساله بودم مادر با تلاش مستمر و پیگیر به من اشعار مولانا را یاد می داد. اگر ابیات مولانا را به خاطر دارم از سه سالگی ام است. مادر باور داشت از کودکی باید بچه ها را با مفاهیم فاخر و کلام بلند آشنا شوند تا روحشان پیوستگی مستحکم با این ادب عرفانی و مفاهیم قرآنی بخورد. دیباچه گلستان را در هشت سالگی از حفظ خواندم.

در پایان مراسم, افشین اعلا, شاعر در خصوص مهدیه الهی قمشه ای, بیان کرد: بانو الهی قمشه ای, که به آتش تخلص می‌کرد. به راستی, آتشی بود که خود می سوخت و نور می داد. اگر او را به عنوان مولوی پژوه می شناسیم, لغلغه زبان نیست. مولاناوار نور می بخشید.مهدیه الهی قمشه ای هرگز از پای ننشست و به همگان اثبات کرد در دین مبین اسلام زن می‌تواند به مرتبه ای برسد که مردان غبطه او را بخورند. مهمترین دلیل نفوذ معنوی کلام او, اول قرآن مجید بود.

این شاعر با اشاره به شناختن مهدیه الهی قمشه ای به عنوان دختر قرآن اظهار داشت: مهدیه الهی قمشه ای مثنوی را به میان مردم آورد. اما آن را در خدمت قرآن قرار داد. همه اقشار را در منزل خودش می طلبید. با وجود تمام اشتغالاتی که داشت, در خانه او به روی همه باز بود. هرگز او را غرور نگرفت و یک لحظه دچار خودبینی نشد. او قبل از آنکه کلامی را بر زبان جاری کند, خود عامل آن بود. او یک بانوی معیار در روزگار ما بود. بی شک بانویی است که هرگز تکرار نخواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد مهدی

      درود بانو

    • میرزا

      چطور که همه بودند جز برادر ایشان ؟

    • بدون نام

      خدا رحمت کنه این بانوی بزرگوار رو ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج