۵۶۴۲۱۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دانشمندان ناسا نشان دادند؛

قارچها، دشمن پنهان فضانوردان در سفر مریخ

دانشمندان ناسا نشان داده اند که قارچها در اقامتگاههای فضایی آینده دچار تغییراتی شده و می توانند برای سلامت فضانوردان مضر باشند.

خبرگزاری مهر: دانشمندان ناسا نشان داده اند که قارچها در اقامتگاههای فضایی آینده دچار تغییراتی شده و می توانند برای سلامت فضانوردان مضر باشند.
قارچها، دشمن پنهان فضانوردان در سفر مریخ

در گزارشی که در نشریه تخصصی Microbiome آمده مشخص شده است که حضور انسان در اقامتگاههای محدود و سربسته فضایی که در آینده به عنوان مکانی جهت توسعه اکتشافات فضایی به کار گرفته خواهند شد همواره همراه با کلنی قارچهایی خواهد بود که متفاوت از محیط زمین به حیات خود ادامه می دهند.

یکی از دانشمندان آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا درباره مطالعه اخیر می گوید: مطالعه ما نخستین مورد در زمینه کلنی قارچها در اقامتگاههای فضایی شبیه سازی شده بر روی زمین است که می توان از نتایج آن برای طراحی مأموریتهای بی نقص فضایی سرنشین دار در آینده استفاده کرد.

این دانشمندان از اقامتگاه انعطاف پذیر مریخی (ILMAH) استفاده کرده اند که گرچه بر روی زمین قرار دارد اما عملا هیچ ارتباطی با دنیای اطراف ندارد. در واقع این اقامتگاه یک محیط بسته شبیه سازی شده است که شرایط حاکم بر آن شباهت زیادی به ایستگاه فضایی بین المللی و احتمالا اقامتگاه آتی انسان در مریخ و سایر سیارات دارد.

دانشمندان ناسا در بررسیهای خود نشان داده اند که تنوع قارچها در زمان حضور انسان در یک فضای بسته همانند اقامتگاه فضایی مریخ دستخوش تغییر می شود که این دگرگونی می تواند خطرناک هم باشد.

آنها دریافته اند انواع به خصوصی از قارچها از جمله آنهایی که در بدن انسان لانه گزیده و عامل بروز آلرژی، آسم و عفونتهای پوستی می شوند در مجاورت انسانهایی که در اقامتگاههای سربسته زندگی می کنند افزایش می یابند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج