۵۶۴۵۷۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

روسیه نمایش فیلم‌های خارجی را محدود می‌کند

روسیه با وضع قوانین جدید، نمایش فیلم‌های هالیوودی و مستقل را در گیشه سینماهای این کشور محدود خواهد کرد.

وب سایت آی ‌سینما: روسیه با وضع قوانین جدید، نمایش فیلم‌های هالیوودی و مستقل را در گیشه سینماهای این کشور محدود خواهد کرد. بنابر قانون تازه‌ای که به منظور اولویت بخشی به فیلم‌های سینمایی داخلی به تصویب مجلس دومای کشوری روسیه رسیده است، هزینه مجوز اکران فیلم‌ها از مبلغ ۳۵۰۰ روبل (۶۹ دلار) تا دست‌کم ۵ میلیون روبل (۸۸ هزار دلار) افزایش خواهد یافت. مجوز اکران تنها به تولیدات خارجی محدود نیست و طبق اعلام وزارت فرهنگ این کشور، فیلم‌های روسی هم ملزم به پرداخت هزینه‌های افزایش یافته هستند که البته این مبلغ بعدا به تهیه‌کننده بازگردانده می‌شود.
روسیه نمایش فیلم‌های خارجی را محدود می‌کند

به گزارش «هالیوود ریپورتر» به نقل از وزارت فرهنگ روسیه، همزمان هزینه‌های مجوز اکران فیلم‌های خارجی صرف تامین بودجه تولیدات داخلی خواهد شد. حداقل هزینه دریافت مجوز اکران برابر با ۸۸ هزار دلار اعلام شده و این در حالی است که فیلم‌های خارجی با کف فروش ۲۰۰ میلیون روبل (۳.۵ میلیون دلار) ملزم به پرداخت ۳ تا ۵ درصد از کل درآمدشان در گیشه هستند - که این مبلغ دست‌کم به ۶ میلیون روبل (۱۰۶ هزار دلار) می‌رسد.

ناتالیا سومینا مدیر بازاریابی «کارو» مهم‌ترین سینمای زنجیره‌ای روسیه در واکنش به خبر تصویب این قانون جدید توضیح می‌دهد: «همه ما دست اندرکاران صنعت سینمای روسیه، خواهان حمایت از فیلمسازان داخلی هستیم. اما پیش از هر چیز، باید مطمئن شویم نمایش فیلم‌های هنری و فروش سینمای مستقل با بحران روبه‌رو نخواهد شد.»

به عقیده سومینا، پخش‌کنندگان فیلم‌های مستقل قادر به پرداخت هزینه‌های افزایش یافته مجوز اکران نخواهند بود. او در این‌باره اضافه می‌کند: «ممکن است پخش‌کنندگان به کلی از خرید بعضی فیلم‌ها برای نمایش در گیشه روسیه خودداری کنند.»

آناستازیا سرگئی‌یوا دبیر اجرایی شرکت پخش روسی «ولگا» که عمده تمرکزش بر فیلم‌های مستقل هالیوود و تولیدات خارجی است، حتی واکنش تندتری به قانون اخیر نشان داده است. او می‌گوید: «مشکل بتوان هیچ‌گونه منطقی در اقدامات اخیر وزارت فرهنگ مشاهده کرد که قوانین جدیدش ناگهان اعلام می‌شوند و ناقض یکدیگر هستند.»

سرگئی‌یوا همچنین اقدام اخیر وزارت فرهنگ را «نابود کردن» بخش سینمای مستقل هالیوود و فیلم‌های خارجی در روسیه خوانده است.

اما پیامدهای قوانین محدودکننده‌ای که اخیرا به تصویب رسیده است، بیش از همه اکران فیلم‌های پرهزینه (بلاک‌باسترهای) هالیوود را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برای مثال، «دزدان دریایی کاراییب ۵» از ۲۵ مه در ۵۶ درصد از سینماهای روسیه روی پرده رفت که با کسب ۳۶ میلیون دلار درآمد، در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم گیشه ۲۰۱۷ روسیه به شمار می‌رود.

بنابراین، در صورت اجرایی شدن قوانین اخیر، استودیوهای هالیوود شاهد از دست رفتن بازار روسیه برای نمایش فیلم‌های پرهزینه‌شان خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج