۵۶۴۶۷۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ روز جهانی درخت‌بُری

آقای قالیباف چند روز پیش محبت کردند و گفتند: «بزرگ‌ترین مشکل تهران، مشکل مدیریت است». دیروز هم آقای دبیر فرمودند: «حق بلیط متروی مردم را شهرداری پرداخت می‌کند». تازه ما سرمان را چرخاندیم، دیدیم شهردار منطقه دو دارد ظرف‌های‌مان را می‌شوید،....

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

از ماست که بر قالیباف است

آقای قالیباف چند روز پیش محبت کردند و گفتند: «بزرگ‌ترین مشکل تهران، مشکل مدیریت است». دیروز هم آقای دبیر فرمودند: «حق بلیط متروی مردم را شهرداری پرداخت می‌کند». تازه ما سرمان را چرخاندیم، دیدیم شهردار منطقه دو دارد ظرف‌های‌مان را می‌شوید، شهردار منطقه 17 هم جاروبرقی دستش گرفته و هی از این‌ور خانه می‌رود آن‌ور خانه... یعنی دوستان شهرداری و شورای شهر جوری برخورد می‌کنند انگار کلا تقصیر ماست!

ولی اگر بیشتر دقت کنید و این حرف‌ها را بگذارید کنار مراسم روز درخت‌بُری (تقریبا 200 روز در سال) که شهرداری انجام می‌دهد تا کیفیت تنفس ماشین‌ها بیشتر شود، یا بگذاریدش کنار تئوری «خلافی نکردم، پس جوابی پس نمیدم» و جلوگیری از تحقیق و تفحص از شهرداری، متوجه می‌شوید که بله، کاملا تقصیر ماست! متاسفانه ما مردم این‌قدر دست و پای شهرداری طفلکی را بسته‌ایم و به‌‌اون‌ها زمین و املاک نجومی فروختیم و در خیابان دستفروش‌ها را کتک زده‌ایم که الان چیزی از فرهنگ شهری نمانده و کاری از شهرداری بر نمی‌آید. به‌نظرم لازم است مدتی مردم هیچ کاری نکنند، اصلا شورای شهر و شهردار هم تغییر نکند تا آقایان بتوانند هویت از بین رفته را به شهر برگردانند. یا حداقل با خاک یکسانش کنند که بدانیم قرار است از صفر شروع کنیم!

دولت، چوب لای چرخ مطبوعات مخالف می‌گذارد

متاسفانه امروز با رییس‌جمهوری روبه‌رو هستیم که توی دوربین زل می‌زند و سیاه‌نمایی می‌کند و با یک حالت ناراحتی عجیبی می‌گوید: «برخی رسانه‌ها صبح به صبح بذر ناامیدی و یاس می‌پاشند». آیا درختکاری و کمک به طبیعت ناراحت کننده است؟

خوب‌است شهرداری که در بند قبل هم ذکر خیرش بود، بیاید کل درخت‌ها را اره کند؟ آیا پاشیدن‌بذر، کار ناراحت کننده و بدی است؟ واقعا وقتى روزنامه‌ها بذر نپاشند پيروز مى‌شويد؟ اين روحيه بايد عوض شود. لطفا چوب لای چرخِ چوب لای چرخ‌گذارندگان نگذارید. پس آزادی مطبوعات، آزادی گفتمان و آزادی حمله به دولت چه می‌شود؟ شما وعده آزادی بیشتر مطبوعات را دادید، وعده کاری نداشتن به کارشان را دادید، خیلی وعده‌های دیگر هم دادید. به یاد آرید آقای روحانی!

ای تو آشنای ناشناسم!

صحبت از آزادی بیان شد، یاد آقای آشنا افتادیم که کلا در بیان هر چیزی آزادند و کاری هم به این ندارند که از چه موضعی حرف می‌زنند. ایشان در آخرین حرکت علمی و عملی و در راستای حمایت از دولت فرمودند: «پول در کار فرهنگی است». البته منظورشان قطعا آن 13 درصد بودجه کار فرهنگی‌ای که به وزارت ارشاد می‌رسد نیست.

ولی سوالی که برای ما مطرح شده، این است که چرا آقای آشنا با این میزان دقت در شناسایی منابع تامین‌مالی صحیح، دارند وقت و استعداد خودشان را در دولت هدر می‌دهند؟ بروند کار فرهنگی کنند، بگذارند دولت هم به مشاورهای رسانه‌ای جوان‌تر میدان بدهد، شاید آن‌ها هم توانستند درصدی از زحماتی که آقای آشنا برای دولت کشیده را انجام بدهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعن احترام خوب چیزیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج