۵۶۵۳۱۵
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

اعترافات سارق مسلح بانک‌های شیراز و اصفهان

سارق مسلح بانک های شیراز و اصفهان در جریان تحقیقات پلیسی و قضایی به ۱۰ فقره سرقت مسلحانه دیگر در اصفهان اعتراف کرد.

خبرآنلاین: سارق مسلح بانک های شیراز و اصفهان در جریان تحقیقات پلیسی و قضایی به ۱۰ فقره سرقت مسلحانه دیگر در اصفهان اعتراف کرد.

در جریان تحقیقات پلیسی و قضایی از سارق مسلح بانک های شیراز و اصفهان که چند روز قبل در یک عملیات غافلگیرانه در شیراز دستگیر شده بود،وي به ۱۰ فقره سرقت مسلحانه دیگر نیز اعتراف کرد.
این سارق شیک پوش به سرقت مسلحانه از بانک صنعتی شهرک مورچه خور در ۱۲ اردیبهشت ماه ۸۴، بانک ملی شعبه کمرگ هفتم آبان ماه ۸۴، بانک رفاه خرزوق سیزدهم دی ماه ۸۴، بانک رفاه دولت آباد سوم تیرماه ۸۵، یک بانک دیگر در هشتم آبان ماه ۸۵، بانک ملی شعبه نفت یازدهم دی ماه ۸۵ البته به این بانک در سال ۹۴ نیز دستبرد زده، بانک ملت صفه ۱۸ مهرماه سال ۸۶، موسسه سینا ۲۳ اسفندماه ۸۶، بانک تجارت سروش ۲۸ اسفندماه ۸۶ و یک بانک ملی دیگر شعبه شهرک جی در همان سال نیز اعتراف کرد.
با توجه به اعترافات جدید این سارق حرفه اي تعداد سرقت های مسلحانه وی از بانک های اصفهان و شیراز به ۲۲ بانک رسید.
نخستين سرقتي كه اين مرد در شيراز رقم زد، ۲۲ارديبهشتماه ۹۴بود.
حدود ساعت ۱۰:۳۰صبح بود كه او درحاليكه صورتش را با نقاب پوشانده بود و يك قبضه كلاشينكف در دست داشت وارد بانك شد و با تهديد ۴۴ميليون تومان پول نقد سرقت كرد و پا به فرار گذاشت.سرقت از بانكهاي شيراز ادامه يافت و دهم شهريور همان سال سارق مسلح به بانك ديگري در اين شهر دستبرد زد و ميليونها تومان به سرقت برد.
چند روز بعد او نقشهاش را تكرار كرد و اين بار بانك صادرات شعبه فرهنگ را هدف قرار داد. اين مرد در همه سرقتها از يك شگرد استفاده ميكرد و درحاليكه نقاب بهصورت و يك قبضه كلاشينكف در دست داشت وارد بانك ميشد و با تهديد دست به سرقت پولهاي نقد ميزد و سوار بر يك پژو پارس فرار ميكرد.
سرقت مرگبار
دزد حرفهاي هولناكترين سرقتش را در اصفهان رقم زد. ۱۷بهمن سال گذشته درحاليكه اين مرد تا آن زمان به ۸بانك در شيراز و ۳بانك در اصفهان دستبرد زده بود، راهي بانك مسكن شعبه حكيم شفايي اصفهان شد. او مقداري پول سرقت كرد اما هنگام فرار يكي از مأموران به نام استوار دوم مهدي محمدي را كه براي دستگيري وي وارد عمل شده بود با شليك گلوله به شهادت رساند.
محاصره در شيراز
بيش از ۲سال از شروع سرقتهاي اين مرد گذشته بود و در اين مدت كارآگاهان پليس سايه به سايه در تعقيب او بودند اما هربار كه به وي نزديك ميشدند، مرد سارق با زيركي مخفيگاهش را تغيير ميداد و فرار ميكرد. با اين حال ۵۰۰ساعت كار تخصصي به نتيجه رسيد و كارآگاهان موفق شدند محل تردد سارق را در يكي از مناطق شيراز شناسايي كنند.
مأموران بهصورت نامحسوس محل تردد او را زيرنظر گرفتند تا اينكه موفق به شناسايي او شدند. مجرم تحت تعقيب سوار بر خودروي پژوپارس بود كه به محاصره پليس درآمد. او به محض ديدن پليس با تلفن همراهش با همسرش تماس گرفت و از او خواست مداركي را كه در خانهشان موجود است از بين ببرد.
همزمان مأموران وارد خودروي وي شدند و او را دستگير كردند. با دستگيري اين مرد محل زندگياش شناسايي شد و كارآگاهان به سرعت راهي آنجا شدند. همسر وي موفق شده بود مقداري از مدارك را بسوزاند اما تلاشاش براي از بين بردن بقيه آنها و همچنين اطلاعات لپتاپش بيفايده بود و مأموران موفق به بازيابي اطلاعات آن شدند.
رازهاي نهفته سارق مسلح
ماموران همچنين در مخفيگاه اين مرد ۱۴دستگاه پوز، اسناد و مدارك جعلي، پلاكهاي جعلي، يك قبضه كلاشينكف و يك قبضه كلت و مقداري مهمات، انواع كلاه پوششي، كليدهاي مختلف براي سرقت خودرو، انواع شناسنامه و پاسپورت و مهرهاي جعلي ادارات دولتي و پوتين و كفش نظامي كشف كردند كه نشان ميداد او علاوه بر سرقت از بانكها، جرايم ديگري هم مرتكب شده است.
با بازيابي مدارك سوخته و اطلاعات لپتاپ مشخص شد كه اين مرد خودش را قاضي ويژه دادسراي انتظامي تهران معرفي ميكرده و با تجهيزاتي كه خودش آنها را ساخته بود، احكام قضايي و ماموريت جعل كرده بود كه هنوز مشخص نيست از اين مدارك براي چه كاري استفاده ميكرده است.
بررسيها نشان ميدهد متهم فردي بسيار باهوش بوده و صدا خفه كن سلاحش و دستگاه ساخت مهرهاي جعلي را با دستان خودش ساخته است. او همچنين وسيلهاي براي سرقت ماشين ساخته بود كه وقتي آن را روي خودرو نصب ميكرد به راحتي ميتوانست با كليد خودش ماشين را روشن و خاموش و از آن استفاده كند.
او حتي وسايل گريم چهره هم دراختيار داشت و سرقتهايش را با استفاده از پژوپارس مسروقه انجام ميداد و براي اينكه گير نيفتد با سرقت پلاك، مدام پلاك خودرو را تغيير ميداد.
اين مرد در جريان سرقت از ۸بانك در شيراز ۲۶۲ميليون تومان به سرقت برده و تحقيقات براي كشف جرايم ديگرش ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب نابغه ای بوده دمش گرم،،ولی حیف از مغزش برا خلاف استفاده میکرد

    • رضا

      واقعاحیف ازهمچین آدمای بااستعدادی ک خلافکارمیشن/احمق دوبارک بانک زد دست میکشیدبه زندگی عادی برمیگشتی چراطمع کردی /ملخک

    • بدون نام

      عجب عجوبه ای بوده حیف تواین کارزده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج