۵۶۶۱۲۹
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

اگر عمر طولانی تر می خواهید، بیشتر قهوه بنوشید!

به نظر می رسد واقعا معجزه ای در دل یک فنجان قهوه نهفته است. نوشیدن یک فنجان قهوه داغ در ابتدای روز شما را برای مواجهه با آنچه در طول روز برایتان پیش می آید آماده می کند؛ نوشیدن یک فنجان آیس کافی شما را از حرارت غیرقابل تحمل عصرگاهی می رهاند و یک فنجان قهوه گرم آرامش شبانگاهی را به همراه دارد.

وب سایت تک شات: به نظر می رسد واقعا معجزه ای در دل یک فنجان قهوه نهفته است. نوشیدن یک فنجان قهوه داغ در ابتدای روز شما را برای مواجهه با آنچه در طول روز برایتان پیش می آید آماده می کند؛ نوشیدن یک فنجان آیس کافی شما را از حرارت غیرقابل تحمل عصرگاهی می رهاند و یک فنجان قهوه گرم آرامش شبانگاهی را به همراه دارد.
اگر عمر طولانی تر می خواهید، بیشتر قهوه بنوشید!

با این حال بسیاری از افراد از ترس عوارض جانبی این نوشیدنی برای سلامتی شان سعی دارند مصرف قهوه را محدود کنند.

اما نتایج دو تحقیق که روز دوشنبه دهم ژوئیه در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شد می تواند خط پایانی بر تمام این ترس ها بکشد.

این تحقیقات بر روی بیش از ۷۰۰ هزار نفر انجام شد و نشان داد که هر چه مصرف قهوه بیشتر باشد احتمال مرگ زودرس افراد به واسطه بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی کمتر است. و افرادی که تمایلی به مصرف بیش از حد کافئین ندارند نیز باید بدانند که قهوه بدون کافئین نیز اثرات مشابهی به همراه دارد.

در دو تحقیق انجام شده، محققان اطلاعات به دست آمده از تحقیقی که بر روی بیش از ۵۲۰ هزار نفر از ده کشور اروپایی و در طی ۱۶.۴ سال انجام شده بود را بررسی کردند. هر چه مصرف قهوه این افراد بیشتر بود، خطر مرگ به همان نسبت کاهش پیدا می کرد.

۲۵ درصد از افرادی که به مصرف قهوه تمایل داشتند، روزانه حداقل سه فنجان قهوه می نوشیدند. مردان این گروه از ۱۲% شانس کمتر مرگ زودرس نسبت به افرادی که بهیچوجه قهوه نمی نوشیدند برخوردار بودند. این در حالیست که این نسبت در زنان ۷% بود.

علاوه بر کاهش خطر مرگ زودرس، محققان نتیجه گرفتند که خطر مرگ ناشی از بیماری های دستگاه گوارش و گردش خون نیز کاهش می یابد. در مردان، مصرف قهوه همچنین خطر مرگ ناشی از خودکشی را کاهش می داد.

در یکی از این تحقیقات همچنین رژیم غذایی و عادات بهداشتی ۱۸۵۸۵۵ فرد آمریکایی به مدت بیش از ۱۶ سال مورد پیگیری قرار گرفت و در نتایج باز هم کاهش خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری قلبی، سرطان، بیماری های دستگاه تنفسی، سکته، دیابت و بیماری های کلیوی مشاهده شد.

افرادی که در طول روز دو یا سه فنجان قهوه مصرف می کردند در مقایسه با آنهایی که اصلا قهوه نمی نوشیدند با ۱۸% خطر مرگ پایین تر روبرو بودند. افرادی که روزی یک فنجان قهوه می نوشیدند نیز از ۱۲% شانس کمتر برخوردار بودند.

این دو تحقیق متاسفانه نمی توانند رابطه علت و معلولی را به اثبات برسانند و نمی توان بطور قطع بر اساس این اطلاعات گفت که نوشیدن قهوه بیشتر عمر را طولانی می کند. محققان سعی کردند عواملی همچون رژیم غذایی، چاقی و استعمال دخانیات را کنترل کنند، اما باز هم ممکن است افرادی که قهوه بیشتری می نوشند اصولا به طریقی دیگر از سلامت بیشتری برخوردار باشند که در این بررسی ها مد نظر قرار نگرفته است.

بهر حال پیشتر هم تحقیقاتی با نتایجی مشابه در این زمینه انجام شده بود که نشاندهنده عملکرد بهتر کبد، سطوح سلامت تر قند خون و کاهش التهاب در چنین افرادی بود. اما چون قهوه بدون کافئین نیز اثرات مشابهی به همراه دارد ، کافئین نمی تواند چنین تاثیری داشته باشد.

عده ای از دانشمندان معتقدند که خواص قهوه ممکن است به ترکیباتی مربوط باشد که در هنگام آماده سازی قهوه حاصل می شوند که می توان به پلی فنل های آنتی اکسیدان اشاره کرد.

در هر حال، حتی اگر ارتباط مستقیم نوشیدن قهوه با طول عمر قابل اثبات نباشد، این مطالعات نشان می دهد که نباید خود را برای مصرف زیاد قهوه سرزنش کنیم. در نهایت محققان توصیه می کنند که مصرف حداکثر ۵ فنجان قهوه در طول روز هیچ مشکلی ندارد و آن را توصیه می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      لطفا
      بیشتر درباره قهوه خبر دهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با سلام اونهایی که کلسترل بالا دارن میتونن قهوف مصرف کنن۰

    • اسد

      ماکه نفهمیدیم قهوه نوشیدنش خوبه یا بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج