جاباما
۵۶۶۱۳۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مؤثرترین راه کاهش ابتلا به سرطان پوست

جدیدترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد، مصرف روزانه گوجه‌فرنگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا ۵۰ درصد در مردان کاهش دهد.

خبرگزاری فارس: تازه‌ترین مطالعات نشان می‌دهد، مصرف روزانه گوجه‌فرنگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا ۵۰ درصد در مردان کاهش دهد.

بر همین اساس محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، با انجام تحقیقاتی بر روی دسته‌ای از موش‌های نر که پودر گوجه‌فرنگی به آنها خورانده شده بود و در معرض نور ماوراء بنفش بودند، دریافتند مصرف این ماده غذایی می‌تواند رشد تومورهای سرطان پوست را به نصف کاهش دهد.

جسیکا کاپراستون، عضو تیم تحقیق دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره می‌گوید: «فرضیه ما در مورد رابطه بین گوجه فرنگی و سرطان این است که کاروتنوئیدها، رنگدانه‌های ایجادکننده رنگ گوجه فرنگی، از پوست در مقابل آسیب ناشی از نور ماوراءبنفش حفاظت می‌کند».

کاپراستون همچنین اشاره کرد: «مطالعات بالینی قبلی نشان می‌دهد، خوردن رب گوجه فرنگی در طول زمان می‌تواند آفتاب سوختگی را کاهش دهد؛ شاید این موضوع به لطف کاروتنوئیدها از گیاهانی که در پوست انسان پس از غذا دفن می شوند، باشد که می‌توانند در برابر آسیب نور ماوراءبنفش محافظت کنند».

پژوهشگران باور دارند، لیکوپن، کاروتنوئید اولیه در گوجه فرنگی، مؤثرترین آنتی‌اکسیدان این رنگدانه‌هاست؛ باوجود اینکه غذاها دارو نیستند اما مصرف مرتب بعضی از مواد غذایی می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.

لیکوپن مهم‌ترین ماده غذایی موجود در گوجه‌ فرنگی است و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود قادر است، رادیکال‌های آزاد اکسیژن را خنثی کرده و به این وسیله از ابتلای افراد به بیماری‌‌هایی از قبیل سرطان، پیری زودرس، مشکلات قلبی و عروقی، پوکی استخوان،‌ دیابت و بسیاری از مشکلات و بیماری‌های دیگر جلوگیری کند.

اگر گوجه ‌فرنگی به صورت خام مصرف شود، مقدار زیادی از لیکوپن آن به دلیل هضم ‌نشدن از بدن دفع می ‌شود؛ عمل پختن، دیواره سلولی گوجه‌ فرنگی را شکسته و باعث می‌شود لیکوپن در دسترس بدن قرار گیرد و بیشتر جذب شود.

لیکوپن رب گوجه‌ فرنگی، سس گوجه‌ فرنگی، کنسرو گوجه ‌فرنگی در مقایسه با گوجه ‌فرنگی خام بیشتر و قابلیت جذب آن هم بیشتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به سلامتی فردا ملت همیشه در صحنه قیمت گوجه رو دوبرابر میکنن, مرسی که اینقدر خوبیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج