جاباما
۵۶۶۲۴۴
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

در قتل آتنا همه شریک جرمیم

محمد، مهدی ملک در خبرآنلاین نوشت: لحظه‌ای همه با هم درنگ کنیم و بیندیشیم به لحظه و دقیقه‌ای که دخترک هفت‌سالهٔ پارس آبادی به سمت مغازهٔ رنگرز ناراضی از زندگی زناشویی و غوطه‌ور در انگیزه‌های جنسی اش برای نوشیدن آب و غلبه بر تشنگی در روز داغ خردادی می‌رفته است.

محمد، مهدی ملک در خبرآنلاین نوشت: لحظه‌ای همه با هم درنگ کنیم و بیندیشیم به لحظه و دقیقه‌ای که دخترک هفت‌سالهٔ پارس آبادی به سمت مغازهٔ رنگرز ناراضی از زندگی زناشویی و غوطه‌ور در انگیزه‌های جنسی اش برای نوشیدن آب و غلبه بر تشنگی در روز داغ خردادی می‌رفته است.
گویا از پدرش اجازه نگرفته، چون این کار هر روزش بوده است. اما اگر به پدر هم می‌گفت، او مخالفتی نمی‌کرد؛ صاحب مغازه دوستش بوده و ظن بدی نسبت به او وجود نداشته است. اما بی‌احتیاطی کار دست دخترک و پدر می‌دهد و خانوادهٔ اصلانی در یک لحظه به معنای دقیق کلمه به خاک سیاه می‌نشینند.

آیا این‌ نکتهٔ مهم که انگیزهٔ جنسی می‌تواند آشنا و غریبه نشناسد را کسی به پدر آتنا گفته بود؟ آیا به آتنا کسی گفته بود که مراقب باشد و بدون مراقبت پدر جایی نرود؟ آیا به آتنا کسی گفته بود که دنیا جای امنی است به شرطی که مراقب باشیم؟ آیا به پدر کسی داستان غم‌انگیز ستایش قریشی را بازگو کرده بود تا بیشتر حواسش به دخترک هفت ساله‌اش باشد؟

بعید می‌دانم که جواب سوالات بالا مثبت باشد. اما به‌راستی چه کسی باید این اطلاعات را به پدر و دختر می‌داد؟

۱- نظام آموزش و پرورش: این وزارتخانه که باید طبق سند تحول بنیادین عمل کند، بر اساس همین سند مأمور هر آموزشی شده است، جز آموزش‌هایی که نیاز اصلی و واقعی پدر آتنا و دختر مرحومش بود. از این آموزش‌ها که روان‌شناسان تحت عنوان «تربیت یا آموزش جنسی» بر آن تأکید می‌کنند، در تمامی بندهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هیچ اثری نیست. طنز تلخی است که در این سند، آموزش‌ مقابله با زلزله و بیماری‌های واگیردار به تصریح بیان شده است، ولی ردی از آموزش مقابله با آزاردهندگان و متجاوزان جنسی نیست.

۲- روان‌شناسان: مخاطب اصلی آموزش‌های عمومی ما روان‌شناسان طبقه متوسط و مرفه جامعه هستند. مدیران مدارس غیرانتفاعی که پولی در اختیار دارند از ما روان‌شناسان دعوت می‌کنند تا خارج از برنامه‌های مصوب برای والدین و دانش‌آموزان کلاس‌هایی تحت‌عنوان «آموزش جنسی» یا «مهارت‌های زندگی» بگذاریم تا هم آنها بتوانند با تبلیغ وجود این کلاس‌ها در مدرسه‌شان، دانش‌آموزان بیشتری را جذب کنند و هم ما از طریق تدریس در این کلاس‌ها امرار معاش کنیم. اما کدام روان‌شناس باتجربه و آموزش‌دیده‌ای است که برای برگزاری کارگاهی آموزشی پایش به شهرهای کوچک و مدارس دولتی ورشکسته باز شده باشد؟

۳- رسانه‌ها: چند روز پیش، معاون سیمای سازمان صدا و سیما اعلام کرد که کانال‌های تلویزیونی این سازمان را ۸۷ درصد از مردم ایران می‌بینند. کاری به صحت و سقم این ادعا ندارم، فقط سوالم این است که با این میزان مخاطب که قطعا در جهان بی‌نظیر است، این سازمان چه برنامه‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان ایرانی و والدین آنها درباره‌ٔ مراقبت از خود در برابر متجاوزان جنسی تولید و پخش کرده است؟ جواب مشخص است؛ این سازمان کارهای مهم‌تری دارد از جمله تبلیغ و فروش قابلمه و ماهیتابه در برنامه‌های متعدد آشپزی!

رسانه‌های رسمی دیگر از جمله روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها هم تکلیف‌شان مشخص است و اکثریت آنها دغدغه‌ٔ اصلی‌شان اخبار کلان کشور است، نه موضوعات فرعی‌ای مثل بلدنبودن مهارت‌های زندگی توسط کودکان و نوجوانان.

و اما رسانه‌های غیررسمی از جمله کانال‌های رنگارنگ تلگرام که داستانی مخصوص خود دارند و آموزشی که در این رسانه‌ها داده می‌شود بیشتر ضدآموزش است و نبودش بهتر از بودنی این چنین است!

قصهٔ پرغصهٔ آتنا اصلانی هم چند روز دیگر تمام می‌شود و از یادها می‌رود و ما می‌مانیم و منتظر فرارسیدن یک قصهٔ دیگر. سند تحول بنیادین آموزش و ‍پرورش به جای سند ۲۰۳۰ در کتابخانهٔ مدیران فرهنگی و آموزشی جاخوش می‌کند، روان‌شناسان به آموزش کودکان و نوجوانان طبقهٔ متوسط و مرفه جامعه ادامه می‌دهند، رسانه‌ها با شدت بیشتری به راه‌هایی متنوع‌تر برای کسب درآمد می‌‌اندیشند و آتناها و ستایش‌هایی مورد آزار قرارمی‌گیرند و بعضی توسط مجنونی شهوت‌زده خفه می‌شوند. اما حداقل در این فرایند می‌توان با صدایی بلند از تمامی آتناها و ستایش‌ها عذری، ولو تشریفاتی، خواست؛ آتنا اصلانی هفت ساله و ستایش قریشی شش ساله ما را ببخشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابات شریک جرمه

    • حیدری

      آتنای عزیزم برای رفتنت زود بود،به خانوادش وبه اهالی شهرش تسلیت میگم،آتنا قربانی یک بی فکری وبی منطقی ویک آسیب اجتماعی شد،بنظرم قاتل بی رحم باید باید در ملا عام اعدام شه .اگه بی تفاوت باشین آسیبهای اجتماعی آزار جنسی توی کشور ن ایران زیاد میشه هاااااا

    • محمد سلطان

      اگر خود مراقبتی جنسی که در سند ۲۰۳۰را به بچه ها آموزش میدادند این اتفاق نمی افتاد.همواره بعد از این اتفاقات همه میگویند ماهم شریک جرمیم.

    • ali katrina

      وای چقد سایتتون عالیه,چقد خوبه ک اینقد شما انتقاد پذیرید و همه رو تایید میکنید حتی اگ مخالفتون بگه...
      امیدوارم دیگه این نظرم تایید بشه,بقیه ک به نظر مورد دار بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج