۵۶۶۴۰۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

زيدان و پسران يک طرف، يک تيم فوتبال يک طرف

در خانواده زين‌الدين زيدان، فوتبال شبيه ژني شده که از پدر به پسر به ارث رسيده؛ نه يکي، دو پسر بلکه به هر چهار پسر زيدان!

روزنامه شرق: در خانواده زين‌الدين زيدان، فوتبال شبيه ژني شده که از پدر به پسر به ارث رسيده؛ نه يکي، دو پسر بلکه به هر چهار پسر زيدان! در واقع برخلاف پسران ديويد بکام که بيشتر راه مادرشان، ويکتوريا را رفته‌اند و جذب دنياي مد و استايل شده‌اند، در خانواده زين‌الدين حرف اول و آخر را فوتبال مي‌زند. به گزارش «فرانس فوتبال» انزو، لوکا، تئو و الياس همگي نام خانوادگي بزرگ زيدان را يدک مي‌کشند ولي سؤال اصلي اينجاست که سال‌هاي پيش‌رو کدام پسر نام پدر را زنده‌تر نگه مي‌دارد.
زيدان و پسران يک طرف، يک تيم فوتبال يک طرف

انزو، ٢٢ساله، بازيکن آلاوس

ديگر از بازي‌کردن در تيم ذخيره‌هاي رئال‌مادريد خسته شد؛ انزو از زماني که پدرش در رئال‌مادريد به محبوبيت رسيد، تبديل به يکي از چهره‌هاي ماندگار براي مادريدي‌ها شد. او به مدرسه فوتبال رئال‌مادريد رفت و خيلي از هواداران اميد داشتند بعد از پدر، پسر بزرگ خانواده زين‌الدين جايش را پر کند ولي سهم انزو از رئال‌مادريد فقط بازي در تيم جوانان و تيم ذخيره‌هاي رئال‌مادريد بود. او که مثل پدر به بازي در پست هافبک تهاجمي علاقه دارد و دوست دارد پشت سر مهاجمان رئال‌مادريد بازي کند، چندان به خواسته‌اش نرسيده؛ سانتياگو سولاري مربي تيم دوم رئال‌مادريد علاقه ويژه‌اي به بازي با سيستم ٢-٤-٤ داشت و انزو مجبور شد به عنوان هافبک کناري بازي کند. هرچند بازي در اين پست هم چندان برايش بد نبود. بعد از اينکه زين‌الدين به عنوان سرمربي رئال‌مادريد معرفي شد، خيلي‌ها انتظار داشتند پدر، بالاخره پسر را به تيم اصلي رئال‌مادريد بياورد ولي اين اتفاق نيفتاد كه هيچ، بلکه همين چند وقت پيش انزو فرناندز (او نام خانوادگي مادرش را برگزيده) مجبور شد از رئال‌مادريد جدا شود و به تيم آلاوس برود؛ با قراردادي يک‌ساله که قابليت تمديد تا دو سال را هم دارد. سهم انزو از حضور در تيم اصلي رئال‌مادريد فقط يک بازي در جام حذفي بود؛ جايي که زين‌الدين پسرش را در ديدار مقابل لئونسا، يکي از تيم‌هاي دسته‌دومي اسپانيا به زمين فرستاد. اين بازي که در مرحله يک‌شانزدهم نهايي جام حذفي اسپانيا بود، براي انزو خوش‌يمن هم تمام شد: او در اولين حضورش در تيم اصلي رئال‌مادريد موفق شد اولين گلش را هم بزند.

لوکا، ١٨ساله، رئال‌مادريد

اين يکي کمي با بقيه متفاوت است؛ لوکا برعکس پدر و برادر بزرگش علاقه‌اي به بازي در پست هافبک تهاجمي ندارد. او حتي علاقه‌اي به بازي در بقيه پست‌هاي زمين اعم از مهاجم و مدافع هم ندارد! لوکا در ميان بهت همگان تبديل به دروازه‌بان تيم جوانان رئال‌مادريد شده است! زين‌الدين مي‌گويد: «وقتي بچه‌ها کوچک هستند، يکي بازيکن مي‌شود و يکي دروازه‌بان. از آنجا که انزو بزرگ‌تر بود و حرفش برش داشت، خودش بازي مي‌کرد و لوکا را وادار مي‌کرد درون دروازه بايستد و توپ‌هايش را مهار کند. اين‌طور شد که لوکا دروازه‌بان شد». لوکا پستي که انتخاب کرده، چندان هم برايش بد نشده؛ قد بلندش به او کمک کرده خيلي زود در تيم‌هاي پايه‌اي جايي براي خودش باز کند؛ هرچند در تيم جوانان رئال‌مادريد هم بازيکن فيکس و ثابتي نشد. او در اين تيم دروازه‌بان دوم است و بايد منتظر باشد تا کارلوس عبد مصدوم شود تا به او بازي برسد. نتيجه اينکه در فصل ٢٠١٦-٢٠١٧، لوکا تنها در ١٥ بازي براي مادريدي‌ها به ميدان رفت که از اين تعداد فقط هشت‌تايش در ليگ بود. البته انتهاي فصل کمي هم مصدوميت کتف آزارش داد. تنها عملکرد خوبي که از او در فصل گذشته به ياد مانده، در ديدار مقابل فوئن‌ايبرادا بود که مطبوعات حسابي از او تعريف کردند. «ژستي مثل دروازه‌بان‌هاي فوتسال» يا «حرکتي شبيه به ايکر کاسياس». همين!

تئو، ١٥ساله

پسر سوم زيدان هم کار را مثل دو برادر بزرگش در مدرسه فوتبال رئال‌مادريد شروع کرده ولي هنوز نتوانسته خودش را به تيم اصلي جوانان رئال برساند. تئو فعلا در تيم دوم جوانان رئال‌مادريد بازي مي‌کند ولي از همين حالا عشق شماره ١٠ را دارد و در تيمي که بازي مي‌کند گهگاه جرقه‌هايي مي‌زند که خيلي‌ها را به ياد روزهاي جواني پدر مي‌اندازد. نه اينکه دقيقا قرار است کسي شبيه به زين‌الدين شود بلکه فقط شبيه به او بازي مي‌کند؛ آن هم تقريبا.

الياس، ١١ساله

الياس پسر آخر خانواده است و خيلي زود جذب فوتبال شده؛ او حاضر نشده وقتش را تلف کند و درخشيدن را سريع شروع کرده است. درست در روزي که رئال‌مادريد با سرمربيگري زين‌الدين زيدان مقابل بارسا تن به شکست ٣ بر ٢ داد، الياس در رده سني زير ١٢ سال درس خوبي به بازيکنان بارسا داد. او با گلي که از راه دور زد، کاري کرد که بارسايي‌ها از گردونه رقابت‌ها کنار بروند. الياس هم مثل دو برادر ديگرش يعني انزو و تئو به بازي در پست هجومي علاقه دارد و فعلا هم که مسير پيشرفت را آهسته‌آهسته طي مي‌کند.

بدون تيم ملي!

نقطه اشتراکي که فرزندان زيدان دارند، فقط فوتبالي‌بودن نيست؛ آنها كه همگي در اسپانيا به دنيا آمده‌اند هنوز مشخص نکرده‌اند قرار است براي چه کشوري به ميدان بروند: الجزاير، فرانسه يا اسپانيا! شانس کشور اول که خيلي کم است ولي هرازچندگاهي فرانسوي‌ها شايعه‌اي به راه مي‌اندازند که هر چهار پسر زيدان روزي براي تيم ملي فرانسه به ميدان مي‌روند. لوکا که حتي براي تيم ملي زير ١٥ساله‌هاي فرانسه هم بازي کرده ولي زين‌الدين مي‌گويد هنوز تصميم نگرفته‌اند براي چه کشوري به ميدان بروند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج