۵۶۶۶۲۶
۳۸ نظر
۵۰۰۵
۳۸ نظر
۵۰۰۵
پ

یک تابعیت و نامگذاری یک مکان برای میرزاخانی

خبر درگذشت خانم دکتر مریم میرزاخانی جامعه علمی و پژوهشی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است. در همین رابطه بابک نگاهداری از نامگذاری احتمالی یک مکان در تهران به نام میرزا خانی می گوید و رضا شیران نماینده مجلس هم از اعطای تابعیت به دختر نابغه تازه درگذشته ایرانی.

خبرگزاری فارس: بابک نگاهداری با بیان اینکه خبر درگذشت خانم دکتر مریم میرزاخانی جامعه علمی و پژوهشی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: افتخار کسب مدال فیلدز (برترین جایزه جهانی تخصصی در حوزه علوم ریاضی)؛ به عنوان تنها ایرانی کسب کننده این مقام؛ زمینه این مهم را فراهم می نماید که با حفظ یاد و خاطره ایشان،پیشرفت های اخیر کشور در حوزه علوم و فناوری؛ که حاصل تلاش های دلسوزانه جامعه علمی و پژوهشی کشور بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، در حافظه شهروندان ثبت و ماندگار شود.

وی ادامه داد: در همین راستا و در جهت ماندگاری نام و یاد پرچمداران ایرانی علم و دانش، پیشنهادهای مشخصی را جهت بررسی شورای محترم شهر تهران ارائه نموده‌ایم.

نگاهداری با بیان اهمیت موضوع وجود نگاه علمی به نامگذاری خیابان ها و اماکن شهری افزود: نام اماکن شهری و خیابان‌ها بخشی از تاریخ، هویت و خاطره جمعی است و این نام‌ها همانگونه که بخشی از تاریخ شهر را در بستر رویدادها می‌سازند به خاطره‌ای جمعی تبدیل می‌شوند که در نهایت هویت شهری ما را شکل می‌دهند. از این رو، سیاست نام‌گذاری و در عین حال ثبات در اعمال این سیاست‌ها در زندگی شهری بسیار اهمیت دارد.

نگاهداری افزود: مطالعات بیانگر این حقیقت اند که نامگذاری فضاهای شهری با نام دانشمندان و برجستگان علمی کشور ضمن ایجاد انگیزه و روحیه خودباوری ملی در میان جوانان و دانشجویان موجب ترویج روحیه پژوهشگری و دانش‌اندوزی در میان جامعه علمی کشور می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و بروز نظرات مختلف در این حوزه در سال‌های اخیر، این مرکز پژوهش جامعی رادر خصوص سیاست‌های نامگذاری اماکن و خیابان های تهران و با هدف بررسی موضوع از جنبه های علمی و تجربی و ارائه چارچوب های مشخص سیاستگذاری در این خصوص طراحی نموده و در دست اجرا دارد که نتایج آن می‌تواند پشتیبان علمی مناسبی برای تصمیمات نظام مدیریت شهری پایتخت محسوب شود.
همچنین در خبری دیگر رضا شیران نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری امضاء در صحن علنی امروز مجلس جهت درخواست برای تسریع در رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح قانون تابعیت در کمیسیون‌های مجلس با هدف اعطای تابعیت به دختر مریم میرزاخانی نخبه ریاضی ایرانی که دیروز درگذشت، خبرداد.

به گفته شیران، برای این تقاضا تاکنون ۶۰ نماینده این نامه را امضاء را کرده اند و امضاها همچنان در حال افزایش است که به کمیسیون حقوقی و قضایی و دیگر کمیسیون‌های فرعی که مسئول رسیدگی و بررسی آن هستند تقدیم خواهد شد.

هدف نمایندگان از تقاضای تسریع به رسیدگی به این طرح، اجرایی شدن وصیت مرحومه مریم میرزاخانی جهت اعطای تابعیت ایرانی به تنها دخترش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توجه داشته باشيد كه حتما حتما اول بايد ميمرد !!!

    • بدون نام

      بس کنید دیگه! عجب جماعت مرده پرستی هستید!! تا زنده بودکسی سراغش رو نمیگرفت و اون امریکاییهای زرنگ داشتن ازعلمش استفاده میکردن !!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون آمریکایی های زرنگ بهش فرصت دادن و همه چی دراختیارش گذاشتن و از علمش استفاده کردن،به نظرت اینجا بود چی میشد؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      باز یکی فوت کرد نامگذاری ها شروع شد
      کاش به جای نامگذاری بعد مرگ
      قدر داشته هامونو بدونیم تا مریم ها همین ایران خودمون بمونن و از وجودشان بهره ببریم
      کاش روزی که خانم میرزا خانی از ایران میرفت براش آنقدر امکانات فراهم میکردیم تا دختر ایران از ایران طلوع کند و ثمر بدهد
      به امید آن روز

    • بدون نام

      نامگذاری خیابان یا هر مکانی به اسم این نابغه هیچی سودی نداره فقط زمانی سود داشت که زنده بود و از علمش استفاده میشد.مرده پرست،زنده بیذار

    • بدون نام

      برایم جای سوال است آیا ایشان زنده بودند ملت ایران از علم و نبوغ ایشان بهره مند شدند ؟ یا فقط داریم مثل خیلی از دانشمندان ایرانی ساکن درکشور های غربی پز ایرانی بودنشان را می دهیم .فقط در سنین جوانی دار دنیا را ترک کردند جای تاسف است. برای خانواده اش باید آرزوی صبر جمیل کرد.

    • بدون نام

      بخدا این کاراتون چندش اوره.
      پنج میلیون مهاجرت گردند خیلی مثل مریم توی اونا هست اما شما فقط مریم های بی وجود میخواهید

    • بدون نام

      خدا بیامرزد ولی این خانم اگر وطن پرست بود در سخترین شرایط هم می ماند تو وطن خودش خدمت میکرد

      پاسخ ها

      • میم

        سعدیا حب وطن گرچه حدیثی ست صحیح
        نتوان مرد به سختی که من اینجا زادم
        +
        ماندن در وطن ، به چه قیمتی ؟ به هدر رفتن استعداد ؟ هرگز ، هرگز .

    • بدون نام

      خدارو شكر كسي به پزشك هاي آمريكايي گير نميده كه چرا نتونستن بيسوادا سرطان يه دانشمند كه ارزشش خيلي بيشتر از خيلي از پزشكا بوده رو خوب كنن فقط پزشك هاي ايراني قصور دارن

    • بدون نام

      کاش وقتی زنده بود به فکرش بودید کاش وقتی جایزه به اون مهمی رو گرفت به فکرش بودید!

    • بدون نام

      خدارو شكر كسي به پزشك هاي آمريكايي گير نميده كه چرا نتونستن بيسوادا سرطان يه دانشمند كه ارزشش خيلي بيشتر از خيلي از پزشكا بوده رو خوب كنن فقط پزشك هاي ايراني قصور دارن

    • بدون نام

      همیشه پس از از دست دادن گنجینه های کشورمون یادمون می افتد کاری کنیم برایشان و تا زمانیکه اینجا پیش ما هستند با بدی کردن فقط و فقط فراری می دهیم و میفرستیم دست کسان دیگر که با سرمایه داخلی ما استفاده کنند

    • بدون نام

      الان از نخبه های زنده ایرانی حمایت کنید که مجبور نشوند ترک وطن کنند.

    • خاطره

      ببینید مرده پرست نیستیم ولی تا کسی نمیره و امریکا اعلام نکنه نمیفهمیم این فرد ایرانی اصلا وجود داره.شاید دلیلش اینه که اون شخص عمرا حاضر نشده تو عمرش سرنخی بده که بله من ایرانی ام و یه جورایی قایمش کرده . اگر کسی با افتخار گفته من ایرانی ام و نشده که از استعدادش تو کشورش استفاده کنه و رفته خارج خب میشه که خیابون به اسمش زد و اینها. ولی اگر کسی حتی یکبار تو عمرش سفر به ایران رو به سفر به هاوایی ترجیح نداد و هیچوقت نگفت که ایرانیه...حتما عارش میشده که بگه ایرانیه . چه دلیلی داره که اسمش تو خیابون های ایران زده بشه؟؟؟من درمورد این خانوم نمیدونم کدوم یکی از این دو هست ، اما اگر کسی عار داره و خجالت میکشه یا دوست نداره کسی بفهمه ایرانیه چرا ما بخوایم به خودمون وصلش کنیم؟؟مگر الان کل دنیا بفهمه که این نابغه ایرانی بوده چه فرقی میکنه مثلا؟؟؟؟ . اگر هم گفته ایرانیه و به عبارتی یه جورایی افتخار کرده که ایرانیه اصلا اسم یک استان رو به نام ایشون بزنیم . پی نوشت حرفم هم میگم منظورم شخص خانوم میرزاخانی نیست . کلی میگم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصولا اینجور آدمهای نابغه به جامعه بشری تعلق دارند اینا مرزهای علم رو جابجا میکنن و اصولا تو قید بند حرفهای بیخود و حاشیه نمیرن

    • علیرضا

      کاش وقتی زنده بود یه خیابون توی تهرون بنامش میزدین . مرده پرستها

    • بدون نام

      زحمت کشیدن واقعا . دختر میرزاخوانی تابعیت ایرانی و میخواد چه کار ؟؟؟
      ایران اگه جای خوبی بود هرگز مریم میرزاخوانی رو از دست نمیداد . همون بهتر که دخترش همون آمریکا بمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این خط رو خوندی؟؟؟؟"هدف نمایندگان از تقاضای تسریع به رسیدگی به این طرح، اجرایی شدن "وصیت مرحومه مریم میرزاخانی" جهت اعطای تابعیت ایرانی به تنها دخترش است".

      • بدون نام

        این حق همه زنهای ایرانیه که بچه هاشون تابعیت کشور مادریشون رو داشته باشند

    • بدون نام

      آخر هیجان زدگی و جوگیر هستیم

    • محمود

      13:40
      تو که ایقد نخبه می شناسی اسم دو نفر مث مریم میرزاخانی رو بیار؟ اکه کسی تو محله یا شناهاتون هست معرفی ش کن
      ایران ی زن زیر 40 سال نخبه ریاضی تو دنیا داشته تا الان

    • بدون نام

      وقتی این خبرارو میخونم حالم از خودم بهم میخوره که تا کی باید تحمل کنیم

    • بدون نام

      سعدیا فرد نکو نام نمیرد هرگز ، مرده آنستکه نامش به نکوئی نبرند ، اولآ جادارد ضمن اعطای تابعیت به فرزند این بزرگ بانوی ایران ، افتخاری برای کشور بدست آوریم ، ثانیآ مجسمه این بزرگ بانوی تاریخ معاصر را در ورودی اصلی دانشگاه شریف نصب کنید ، ایستگاه متروی این دانشگاه را هم به اسم ایشون نامگذاری کنید و در شهرکهای علمی در دست ساخت مجسمه ایشون نصب گردد .

    • بدون نام

      تا که بودیم نبودیم کسی،
      کشت ما را غم بی همنفسی
      تا که رفتیم همه یار شدند،
      خفته ایم و همه بیدار شدند
      قدر آئینه بدانیم چو هست
      نه در آن وقت که افتاد و شکست
      در حیرتم از مرام این مردم پست
      این طایفه ی زنده کش مرده پرست
      تا هست به ذلت بکشندش به جفا
      تا رفت به عزت ببرندش سر دست

    • بدون نام

      شماها که برای افغانی های بی خاصیت تابعیت می دهید
      برای دختر میرزاخانی که هم مادرش و پدرش انسانهای فرهیخته ای هستند تابعیت نمی دهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      بدون نام 15:53 فرمایش دیگه ای ندارید؟ اینا اگه از اینکارا بلد بودن که اون بنده خدا و امثالشون به کشورهای دیگه مهاجرت نمیکردن!!!!!

    • رؤیا ساز

      نوش دارو بعد مرگ سهراب همیشه همینطوره

    • بدون نام

      مگه باهزینه شما بجایی نرسید بعد فرار مغزها حتی کامل حجابشم برداشت نامگذاری ؟!؟! چرا اونایی که برا مملکت مثبتن نامگذاری ندارند

    • بدون نام

      حیف که شرایط به نحوی است که نوایغ ایران ترک می کنند . بالاترین میزان فرار مغز ها متعلق به ایران است همه که دنبال خوشی نیستند حتما اشکالات وجود دارد ولی ما حاضر به شنیدن و رفع این نواقص نیستیم

    • بدون نام

      افکار مریض.کارهای مریض تر

    • بدون نام

      خوب ماها که متوجه نیستیم در این سرزمین مرده ها ارزششون از زندها بیشتره یعنی باید مرده بدیم تا ارزش دار بشن .حالا چی میشد حتی برای به دست آوردن دله مردمم شده وقتی زنده بود این کارو میکردن یا یه مستندی در تلویزیون پخش میشد اگه بی حجاب بود و خوب نبود چرا الان میخای این کارو بکنی .مگه آدم بدی نبود .حالا مگه از این آدما کم داریم پس پروفسور سمیعی چیه؟ الان نمیتونی یه به خیابان به نامش بزنید یا چند تا دانشجو بفرستید تربیت کنه بیان ایران .آخه مرده پرستا مرده ها رفتن از زندها حمایت کنید .......نظرم بزار لطفا .بزار بگم این دردهای سینه ام رو .

    • بدون نام

      این کمترین کاریه که برای این عزیز انجام میدن ،البته اگه فقط حرف نباشه درمورد کیارستمی هم همچین قولهایی داده بودن.

    • بى نام

      شمايى كه ميگى چندتا نخبه نام ببر، برو توى گوگل سرچ كن رتبه هاى اول كنكور سالهاى قبل رو ببين الان كجاها هستند، توى مدرسه اى كه خودم درس ميخوندم خيلى از همونا الان امريكا و اروپا هستن و تو بهترين دانشگاهها دارن دكترا ميخونن، فقط من به شخصه حداقل سى نفر رو ميشناسم، نميدونم چرا ماها دوست داريم پنهان كارى كنيم و مشكلات رو به جاى اينكه ريشه اى حل كنيم كلاً إنكار كنيم و خلاص. بريد پشت در سفارت خونه ها ببينين چه خبره . موقعى كه ميخواستم بيام المان از چهارماه قبلش وقت گرفتم ساعت سه صبح توى صف بودم تا هشت و نيم صبح. خيليا فقط ميخوان نبينن. بله خيلى از نخبه ها اگر توانايى مالى كمى هم داشته باشن از همون سالهاى أوليه دانشگاه برنامه ريزى ميكنن واسه رفتن و ميرن.

    • بینام

      این دانشمند با ارزش تنها برای امریکا سود داشت وشوهرش اهل چک شما را بخدا بگوئید برای ایران چه سودی داشت حتی وصیت نامه که فیلم برداری کرد یک کلام فا رسی صحبت نکرد حالا هورا هورا کوچه ومحله را به نام او کنید ودیگران مثل پرفسور صمیعی که او هم از 19 سالگی در المان بسر میبرد و تما دانش وسود ان به جیب المانی سرازیر میشودو ایرانی پولدار هم بی نصیب نیست حتما برای او کل استان درعزا غش میکنند وخاجیها بما میخندندچون در زنده سود مال انها ودر مردن عزا مال ما

    • بدون نام

      ببخشید کاربر ۲۶ ۱۰ بزرگ ترین کارها را برای ایران این ها انجام دادند و خواهند داد .یکی از نتایج کارها شون اینه که نام ایرا ن را جهانی کردند.کشوری که در جهان مشهور نیست و منزوی است .شما فکر کن اگر یک نفر ببینه که مثلا سمیعی ایرانی است و بره جست و جو کنه ببینه ایران کجاست چی میشه .اینا بزرگ ترین کارا رو کردن .درسته که تو ایران بهشون میدون نمیدن

    • علی

      اونای که میگن چرا ایران نموند یا چرا رفت یا از این قبیل حرفها باید بدونید که قابلیت استفاده از انسانهای برجسته خود یک توانایی است حال در کشور ما شاید نوابغی دیگری هم باشند وقتی توانایی و بستر استفاده از اینها را نداریم اینها خود به خود به جاهای میروند که براشون ارزش قایلند
      علم و دانش مرز و نژاد ندارد

    • نیما

      اماکن و خیابانها که برای هزاران نفر هست. حتی اگه امکن متعدد یا در شهرهای مختلفی باشه. بهترین کار نامگذاری دانشکده ریاضی دانشگاه شریف به نام ایشون هست. البته الان کتابخانه دانشکده شریف به اسم ایشون نامگذاری شده ولی برای نامگذاری خود دانشکده دانشگاه شریف میگه فقط دست اونا نیست و باید مسئولان موافقت کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج