جاباما
۵۶۶۶۹۱
۳ نظر
۵۱۷۹
۳ نظر
۵۱۷۹
پ

۱۰ تکه کلام‌ِ مدیران نالایق!

وقتی می‌شنوید اطرافیان شما در محل کار از الفاظ و جملات نامناسب استفاده می‌کنند، دلسرد می‌شوید؛ اما بدتر از آن زمانی است که مدیر شما جملات وحشتناکی را به زبان می‌آورد.

وب سایت شبکه - مهسا قنبری: وقتی می‌شنوید اطرافیان شما در محل کار از الفاظ و جملات نامناسب استفاده می‌کنند، دلسرد می‌شوید؛ اما بدتر از آن زمانی است که مدیر شما جملات وحشتناکی را به زبان می‌آورد.
به‌هرحال، وقتی کارفرمای شما نشان می‌دهد که مدیر بد و نالایقی است، کمک می‌کند بتوانید تصمیمات درستی را در مورد خودتان اتخاذ کنید. شما باید از واقعیت موقعیت شغلی خود مطلع باشید و بدانید در چه محیطی کار می‌کنید.
10 تکه کلام‌ِ مدیران نالایق!

زمانی که می‌فهمید محیط کاری شما چندان مناسب روحیات شما نیست، می‌توانید به دنبال برنامه‌ای برای خروج از آنجا باشید. می‌توانید به سراغ آگهی‌های کار باشید یا پروفایل خود را در لینکدین بروز نمایید. از یک مدیر عادی انتظار نمی‌رود که از کارمندانش انتقاد کند یا آنان را تحقیر نماید، اما متاسفانه برخی مدیران بی‌اخلاق از این مسئله آگاه نیستند. شاید خود آن‌ها نیز مدیرانی بی‌اخلاق داشته‌اند.

در ادامه می‌خواهیم ۱۰ عبارتی را به شما بگوییم که اگر آن‌ها را در محل کار از مدیر خود شنیدید، وقت آن رسیده به دنبال کار باشید. ده جمله‌ای که فقط کارفرمایان بد و نالایق ممکن است به زبان بیاورند:
10 تکه کلام‌ِ مدیران نالایق!

۱- من قوانین را نساخته‌ام، فقط اجرایشان می‌کنم

همه می‌دانند که یک مدیر تمام سیاست‌‌های یک شرکت را شکل نمی‌دهد، اما این بدان معنی نیست که باید کورکورانه قوانینی را اجرا کند که هیچ معنا و مفهومی ندارند. اگر متوجه تناقض در سیاست شرکت شدید یا فهمیدید که چرا موقعیت شما باید یک استثناء در قوانین استاندارد باشد، این وظیفه رئیس شما است که مسئله را برای رسیدگی به شخص مربوطه ارجاع دهد. اگر مدیر شما این کار را نکرد، احتمالاً دلیلش آن است که از اثرات بعد از آن می‌ترسد و بنابراین او کسی نیست که شایسته استعدادهای شما باشد.

2- اگر این شغل را نمی‌خواهید، کسی را پیدا می‌کنم که آن را بخواهد

شعار مدیران ترسو در هر محل کاری. معنی این جمله آن است که «از من نخواهید به اندازه یک انسان فهیم ارتقاء پیدا کنم، چون نمی‌توانم. ترس تمام وجودم را گرفته و باید سعی کنم شما را هم بترسانم- آن هم با تهدید شما به اخراج کردن!»
10 تکه کلام‌ِ مدیران نالایق!

۳- فقط انجام‌اش بده و خرابش نکن

وقتی مدیر شما یک هدف غیرممکن را برای شما مطرح می‌کند، و بعد هم نمی‌خواهد به دنبال بهترین راه برای رسیدن به آن هدف باشد، یعنی این که آن‌ها تنها به یک چیز اهمیت می‌دهند. آن‌ها نگرانند که اگر به هدفشان نرسند از جانب مدیران خودشان استنطاق شوند و به دردسر بیافتند، به همین دلیل به جای آن که در مورد نحوه انجام کار هدایت‌تان کنند، سعی می‌کنند شما را در مورد رسیدن به هدف بترسانند.

4- به نظر می‌رسد مشکل شما شخصی است

وقتی از ناسازگاری معقول و منطقی بین زمان‌بندی کاری و زندگی شخصی خودتان سخن می‌گویید، مدیر بد می‌گوید «به نظر می‌رسد مشکل خودتان باشد». مدیری که برای تعهدات خارج از کار شما هیچ ارزشی قائل نباشد، کسی نیست که بتواند در درازمدت فرصت‌ و امکانات برای شما فراهم نماید. شما سزاوار مدیری هستید که بداند زندگی خارج از کار شما حداقل به اندازه کارهایی که در رابطه با شغل خود انجام می‌دهید، مهم است.
10 تکه کلام‌ِ مدیران نالایق!

۵- اگر نظر شما را خواستم خبرتان می‌کنم

مدیرانی که بسیار ترسو هستند و نمی‌توانند تحمل کنند که یکی از زیردستان‌شان ایده‌ی بهتری را ارائه دهد، به پیشنهادات شما گوش نخواهند داد. درعوض آن‌‌ها به شما می‌گویند «اگر نظر شما را خواستم خبرتان می‌کنم!» این هم از تکه کلام‌های محبوب مدیران بی‌کفایت است که نباید مسئول هدایت دیگران باشند - به‌خصوص شما.

6- شما خوشانس هستید که شغل دارید»

وقتی یک مدیر نالایق به خاطر آنچه که شما می‌گویید یا انجام می‌دهید، خونسردی خود را از دست می‌دهد و خلق و خویش عوض می‌شود، ‌در تلاش برای دفاع از خود می‌گوید «شما خوش‌شانس هستید که شغل دارید!» البته این درست نیست. شغل داشتن ربطی به خوش‌شانس بودن ندارد.
10 تکه کلام‌ِ مدیران نالایق!

۷- نمی‌خواهم در مورد مشکلات چیزی بشونم؛ نه تا زمانی که راه‌حلی برای آن‌ها پیدا نکرده‌اید

شاید زمانی در عصر صنعتی اگر به کارمندان می‌گفتید «مشکلات را برایم نیاورید - راه‌حل‌ها را بیاورید» معنا و مفهومی داشت، اما در حال حاضر بی‌معنی و مهمل است و نشان می‌دهد مدیر فاقد تجربه و داوری است. اگر شما راه‌حل مشکلات پیچیده در کسب و کار خود را بدانید، راه‌حل را همراه با اخباری از خود مشکل برای مدیر خود می‌آورید. به‌هرحال، امروزه راه‌حل‌‌های خوب مستلزم گروه‌های فکری و بخش‌های اداری دیگر و تخصص است. گفتن چنین عبارتی از سوی یک مدیر در واقع نوعی شانه خانه کردن از مسئولیت است.

8- ما همیشه به این روش کار انجام داده‌ایم

فقط به این دلیل که یک سازمان همیشه از یک روش استفاده کرده به این معنی نیست که این بهترین روش است. آزمایش و ارزیابی مجدد فرایندها از جمله ویژگی‌های هر کسب‌و‌کار موفق است. جهان واقعی دائم در حال تغییر است. فرایندها هم باید تغییر کنند. اگر مدیر شما می‌خواهد در مورد روش‌ها و ترفندهایی که سازمان دنبال می‌کند سوال نکنید، باید بگوییم که مدیر ترسناکی است.
10 تکه کلام‌ِ مدیران نالایق!

۹- می‌توانم به سرعت کسی را جایگزین شما کنم

باز هم نشانه ترس زیاد یک مدیر نامطمئن که می‌ترسد در شعله‌های رشد و ترقی شما بسوزد.

10- به خاطر این که من رئیسم- دلیلش همین است

وقتی یک مدیر بد و نالایق در تلاش برای بستن دهان شما و جلوگیری از پیشرفت شما شکست می‌خورد، به سادگی به شما می‌گوید که او رئیس است و شما نیستید. بنابراین حق با او است و شما اشتباه می‌کنید. تا جایی که پاها و روزمه شما یاریتان می‌کنند هرچه سریع‌تر از این افراد دوری کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشاد

      تقریبا اکثر مدیران و کارفرماهای ایرانی این ویژگی ها رو دارن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط حیف که ما راحت نمیتونیم فرار کنیم! یعنی غالبا از چاله به چاه می افتیم

    • رضاx

      اگه این جملات رو تو ایران بکار نبریم ورشکست شدن حتمیه چون تجربه کردم اینارو میگم
      این مطالبی که شما نوشتین بسیار کامل گرایانه هستش که فقط در کشورهای جهان اول بکار می ره که کشوری که کارمندانش همش به فکر دور زدن مدیران باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج