۵۶۶۶۹۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بزرگترین سورپرایزها و نادیده گرفته شده‏ های امی ۲۰۱۷

شب پنج شنبه آکادمی تلویزیونی اسامی تمام کسانی که در تمام بخش های برنامه های تلویزیونی امسال نامزد دریافت جوایز امی شدند را معرفی کرد و مثل هر سال، تعدادی از غیرمنتظره ها نامزد شدند و بعضی از محبوب ها جا ماندند.

روزنامه بانی فیلم : شب پنج شنبه آکادمی تلویزیونی اسامی تمام کسانی که در تمام بخش های برنامه های تلویزیونی امسال نامزد دریافت جوایز امی شدند را معرفی کرد و مثل هر سال، تعدادی از غیرمنتظره ها نامزد شدند و بعضی از محبوب ها جا ماندند.
به نقل از ورایتی، با توجه به اینکه بیش از ۴۰۰ سریال تلویزیونی وجود داشت که باید از میان آن ها انتخاب می شد و در هر بخش هم تنها چند جا وجود داشت، بیش از ۲۱ هزار عضو رای دهنده آکادمی تلویزیون انتخابی غیر از این نداشتند تا تعدادی از رقبای قدرتمند را از لیست نامزدهای دریافت جوایز امی سال ۲۰۱۷ کنار بگذارند.
با این حال، با توجه به اینکه تعداد تا این حد بالایی از کاندیداهای ارزشمند وجود داشتند، تعدادی سورپرایز رضایت بخش هم به چشم خورد. حالا که نامزدهای رسمی دریافت جوایز امی معرفی شده اند، در اینجا بزرگترین کاندیداهایی که به آن ها توجهی نشد و بزرگترین سورپرایزهای این فصل از جوایز پرده کوچک را بررسی می کنیم.
سورپرایز:
«وست ورلد» با «پخش زنده شنبه شب» برای بیشترین تعداد نامزدی های دریافت جایزه امی مساوی شد
بزرگترین سورپرایزها و نادیده گرفته شده‏ های امی 2017

بعد از اینکه برای سال های متوالی برنامه های ژانری توجه زیادی را در بخش های اصلی امی به خود جلب نکردند (البته با استثناء قابل توجه «بازی تاج و تخت»)، آکادمی امسال فیلم تریلر وسترن علمی تخیلی شبکه اچ بی او را به رسمیت شناخت.
در بخش هایی با گستره وسیع از بهترین سریال درام گرفته تا بهترین کارگردانی برای یک سریال درام، «وست ورلد» توانست ۲۲ نامزدی کسب کند. این می تواند نقطه عطفی برای این جوایز باشد.

«نابغه»

با وجود اینکه ممکن است دیدن اسم جفری راش (آن هم در نقش آلبرت اینشتن) ممکن است کاری کند بعضی رای دهندگان به طور اتوماتیک آن را انتخاب کنند، این مسئله تعجب برانگیز است که این سریال ساخت نشنال جئوگرافیک توانست در بخش های دیگر از جمله کارگردانی و سریال لیمیتد تا این حد توجه جلب کند.
وقتی این سریال روی آنتن رفت اخبار زیادی درباره اش منتشر نشد، اما به نظر می رسد که قدرت ستارگان آن بیش از حدی بوده که رای دهندگان بتوانند آن را نادیده بگیرند.

پاملا ادلان
بزرگترین سورپرایزها و نادیده گرفته شده‏ های امی 2017

ادلان به خاطر نقشش در سریال «لویی» یکی از محبوب های آکادمی بود و برای آن در بخش های نویسندگی و بازیگر زن مهمان نامزد شد و همچنین توانست برای «پادشاه تپه» نامزد بهترین صداپیشه شود، با این حال آخرین باری که نام او در لیست نامزدها قرار گرفته بود، مربوط به سال ۲۰۱۵ و سریال کمدی نام برده دوم می شد.
حالا او برگشته تا «چیزهای بهتر» را به نمایش بگذارد، سریالی از شبکه اف اکس که خودش با الهام از وقایع زندگی اش خلق کرد. با وجود اینکه ادلان به خاطر این نقش نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرد، رقابت در این بخش تا حدی جدی بود که به نظر می رسید او نتواند نامزدی دریافت امی را کسب کند.

زک گالیفیناکیس

این نخستین نامزدی امی در نقش اول برای گالیفیناکیس است که پیش از این در بخش سریال کوتاه برای «بین دو سرخس» چند جایزه برده بود. گالیفیناکیس در سریال کمدی اف اکس با عنوان «بسکتس» کار پیچیده ای در ایفای نقش دوقلوهایی به نام های چیپ و دیل بسکتس را اجرایی می کند، اما توجه رسانه ها و آکادمی در سال گذشته بسیار بیشتر روی لویی اندرسون در نقش مادر این دوقلوها متمرکز بوده است.

کری کان

در رقابت بسیار داغ و نزدیک بازیگر زن نقش اول سریال لیمیتد و فیلم تلویزیونی، این بازیگر توانست به خاطر کارش در سریال «فارگو» شبکه اف اکس نامزد شود. او هم به خاطر این نقش و هم به خاطر «بازماندگان» در حال حاضر به یکی از بازیگران محبوب منتقدان تبدیل شده است. با وجود اینکه اگر او می توانست برای آن سریال به رسمیت شناخته شود که اتفاقا آخرین اپیزودش را هم حول محور شخصیت او روی آنتن برد، حداقل او توانست اینجا یک نامزدی به دست بیاورد.

«بیلی در خیابان»
بزرگترین سورپرایزها و نادیده گرفته شده‏ های امی 2017

برنامه هجو بیلی آیشنر بعد از یک کمپین تبلیغاتی بسیار خلاق که در آن به رای دهندگان یادآوری شد که چه کسان دیگری نامزد شده اند و جایزه برده اند و این مسئله تعجب آور بوده پس چرا او نباید نامزد شود، توانست نامزدی دریافت جایزه امی را کسب کند. این نامزدی همچنین نماینده نخستین باری است که شبکه ترو تی وی توانسته در رقابت امی شرکت کند.

نامزدهای بخش رقابتی مجری های برنامه های واقع گرا

با توجه به اینکه برنامه «امریکن آیدل» از روی آنتن رفته، انتظار می رفت یک جای اضافی به وجود بیاید و یک تازه کار به رقابت اضافه شود، اما در حقیقت تنها دو نامزد از پارسال در لیست نامزدهای امسال حضور داشتند (دوگانه هایدی کلام و تیم گان و همچنین برنده سال ۲۰۱۶ یعنی روپال چارلز). حالا این بخش شامل چهره هایی آشنا از جمله گوردون رمزی برای «سرآشپز استاد جوان» و همچنین تعدادی نامزد عجیب از جمله دوگانه مارتا استوارت و اسنوپ داگ برای «مهمانی شام مارتا و اسنوپ»، الک بالدوین برای «امتیاز نهایی» و دبلی. کامائو بل برای «طیف های متحده آمریکا» می شود.

جین فوندا
بزرگترین سورپرایزها و نادیده گرفته شده‏ های امی 2017

لیلی تاملین، نیمه دیگر فوندا در برنامه «گریس و فرنکی» دو بار برای کمدی شان در سریال کمدی نت فلیکس نامزد شده، اما امسال نخستین باری است که فوندا نامزدی امی دریافت کرده است. فوندا که آخرین بار در سال ۲۰۱۴ برای نقش مهمانش در سریال «اتاق خبر» شبکه اچ بی او نامزد شده بود، تا به حال هرگز نتوانسته بود در بخش های بهترین بازیگر زن نقش اول کمدی با درام نامزد شود.

مایلو ونتیمیگلیا

با وجود اینکه انتظار می رفت پس از اینکه استرلینگ کی. براون ستاره «این ما هستیم» توانست پارسال برای سریال «مردم مقابل او.جی. سیمپسون» برنده جایزه بازیگر نقش اول سریال لیمیتد شود، امسال هم نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کند، دیدن همبازی اش مایلو ونتیمیگلیا مقابلش در همین بخش غیرمنتظره بود. این نامزدها باعث می شوند این سبک سریال های درام دوباره بتوانند به شیوه ای قابل توجه در رقابت ها شرکت داشته باشند.

شارون پرسر

پرسر و شخصیتش در سریال «چیزهای عجیب» یعنی بارب، بعد از نمایش فصل اول این سریال در نت فلیکس به موضوع مورد بحث و علاقه هواداران تبدیل شدند، اما تعداد بسیار کمی از آن ها انتظار داشتند که هشتگ شان در توییتر یعنی #عدالت برای بارب بتواند تبدیل به نامزدی دریافت جایزه امی شود. پرسر حالا برای نقش آفرینی در این سریال علمی تخیلی در بخش بازیگر مهمان نامزد دریافت جایزه امی شده است.

نادیده گرفته شده:
اپرا وینفری
بزرگترین سورپرایزها و نادیده گرفته شده‏ های امی 2017

آدم ممکن است فکر کند آکادمی هرگز وینفری را در لیست کسانی که به آن ها توجه نمی شود قرار نخواهد داد؛ رای دهندگان فقط اسمش را در لیست کاندیداها می بینند و حتی اگر او را در نقشی که به خاطر آن نامزد شده ندیده باشند، معمولا به او رای می دهند. اما امسال این مسئله حقیقت نداشت چون وینفری به خاطر نقشش در سریال لیمیتد «زندگی فناناپذیر هنریتا لکس» نامزد نشد.
جیمی فالون

فالون و برنامه اش «شو امشب» پارسال نتوانستند جایزه یک مجموعه سخنان متنوع را از آن خود کنند، اما امسال حتی نتوانستند نامزد بشوند. با وجود اینکه برنامه های مشابه که بیشتر روی شوخ طبعی تمرکز می کنند از جمله «برنامه زنده جیمی کیمل!» و «شو دیروقت دیروقت با جیمز کوردن» نامزد شدند، برنامه هایی که جنبه سیاسی قوی تری داشتند از جمله برنده پارسال همین بخش یعنی «هفته پیش امشب با جان الیور» و همچنین «فول فرانتال با سامانتا بی» و «زمان زنده با بیل مائر» نامزدی های بیشتری دریافت کردند.

«آمریکایی ها»
بزرگترین سورپرایزها و نادیده گرفته شده‏ های امی 2017

ممکن است چند سالی طول کشیده باشد تا آکادمی این سریال درام جاسوسی شبکه اف اکس را کشف کرده باشد، اما وقتی که بالاخره این کار را کرد، خیلی ها امیدوار بودند که این سریال بتواند نامزد دریافت جایزه بهترین سریال درام بشود. با وجود اینکه نقش های اول سریال یعنی کری راسل و متیو ریس هر دو برای بازی شان نامزد شدند، خود سریال در سال یکی مانده به پایانی اش نامزد نشد.
«شفاف»

جفری تمبور ستاره این سریال (که قبلا هم برنده جایزه امی شده) دوباره برای ایفای نقش مائورا ففرمن در بخش بازیگر نقش اول نامزد شده، اما این سریال آمازون بعد از اینکه در دو سال گذشته نامزد شده بود، امسال از بخش سریال کمدی کنار گذاشته شده است.
«بازمانده ها»

سریال متفاوت اچ بی او که با اقتباس از رمان هم نام تام پروتا ساخته شده بود، آخرین شانسش برای پیروزی در جوایز امی را از دست داد. این سریال در ماه ژوئنی که تمام شد در حالیکه همه از آن با نقدهای درخشان تجلیل می کردند، مخصوصا برای نقش آفرینی بازیگر زن اصلی اش کری کان، کار خود را بعد از سه فصل به پایان برد. ممکن است این بازیگر به خاطر کارش در این سریال توسط آکادمی به رسمیت شناخته نشده باشد.
رامی مالک
بزرگترین سورپرایزها و نادیده گرفته شده‏ های امی 2017

وقتی سال گذشته آکادمی تلویزیون جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول را برای نقش الیوت در سریال «آقای روبات» شبکه یو اس ای به مالک داد، خیلی ها متعجب شدند، البته شاید سورپرایزشان خوب بود چون این پیروزی او نماینده رای دهندگی خارج از نرم بود. آن موقع، مالک توانست بازیگران بسیار جدی و قوی مثل باب اوکندریک، متیو ریس، لیو شرایبر و کوین اسپیسی را مغلوب کند که همه شان دوباره امسال هم در همین بخش بازگشته اند. متاسفانه، مالک این بار نتوانست در جمع آن ها قرار بگیرد.

لینا دانم

با توجه به اینکه اپیزود پایانی سریال «دخترها» در ماه آوریل روی آنتن رفت، دانم برای سریالی که خودش یکی از خالقان آن بود، یک شانس پایانی برای دریافت جایزه برتر کمدی را داشت. بعد از نامزد شدن در سه فصل اول، انتظار می رفت او در پایان بتواند یک نامزدی دیگر کسب کند. اما حتی اعطای شانس دریافت یک جایزه نهایی نتوانست کاری کند رای دهندگان برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ تا به حال، او را در لیست نامزدها قرار بدهند.
جود لاو در «پاپ جوان»
بزرگترین سورپرایزها و نادیده گرفته شده‏ های امی 2017

به نظر دیوانه وار می رسد که کسی در درجه جود لاو از لیست نامزدهای امی کنار گذاشته شود، اما این اتفاقی است که به وقوع پیوسته. بالاخره، بخش بازیگر مرد نقش اول سریال لیمیتد یا فیلم پر از استعدادهایی از جمله یوآن مک گرگور، جفری راش، بندیکت کامبربچ، ریز احمد، جان تورتورو و رابرت دنیرو بود.
کریستین بارانسکی

بارانسکی نخستین بار برای ایفای نقش دایان لاکهارت در سریال «همسر خوب» در سال ۲۰۱۰ به رسمیت شناخته شد، وقتی که در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای این سریال درام نامزدی دریافت جایزه امی را کسب کرد. او در شش سال آینده به طور متوالی در میان نامزدها جا گرفت، اما حالا که شخصیتش وارد سریال اسپین آف «نبرد خوب» شده و می تواند به این ترتیب در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول نامزد شود، او در لیست نامزدها دیده نمی شود.

«ناامن»
بزرگترین سورپرایزها و نادیده گرفته شده‏ های امی 2017

تنها یک سریال کمدی جوانان یعنی «آتلانتا» توانست امسال نامزد دریافت امی بشود. بنابراین وقتی به استعدادهای موجود در سریال «ناامن» شبکه اچ بی او نگاهی می اندازیم، سخت می توان باور کرد که هیچ یک از آن ها نامزد نشدند. این سریال به طور کل، و ستاره و خالق اصلی آن یعنی آیسا رِی که نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب هم شده بود، انتخاب های محبوب بودند.
«دختران گیلمور: یک سال در زندگی» و لارن گراهام

آکادمی امسال تقریبا در تمام بخش ها به جای آثار نوستالژی آثار مربوط و مبحثی را انتخاب کرد که به این معنی بود که احیای سریال «دختران گیلمور» در نت فلیکس هم نامزد نشد. با وجود اینکه نام الکسیس بلدل ستاره این سریال در لیست نامزدها دیده می شود، این نامزدی او به خاطر نقش آفرینی اش در سریال «داستان پیشخدمت» محصول سرویس استریمینگ رقیب نت فلیکس یعنی هولو بود. حتی لارن گراهام که خیلی ها می گفتند سال ها پیش که سریال روی آنتن بود باید نامزد دریافت جایزه می شد، نتوانست وارد لیست نامزدها بشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج