۵۶۶۸۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پرویز پورحسینی:

احترام بین اهالی رسانه و هنر، متقابل است

پرویز پورحسینی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در عین حال که تعامل میان اهالی رسانه و اهل فرهنگ و هنر را متقابل و دوسویه می‌داند، اغلب نقدها و انتقاداتی که از سوی رسانه‌ها بر آثار ساخته شده وارد می‌شود را نوعی محاکمه کردن می‌داند نه نقد منصفانه.

ایسنا: پرویز پورحسینی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در عین حال که تعامل میان اهالی رسانه و اهل فرهنگ و هنر را متقابل و دوسویه می‌داند، اغلب نقدها و انتقاداتی که از سوی رسانه‌ها بر آثار ساخته شده وارد می‌شود را نوعی محاکمه کردن می‌داند نه نقد منصفانه.

این بازیگر که این روزها در مجموعه تلویزیونی «گمشدگان» به کارگردانی رضا کریمی ایفای نقش می‌کند، درباره تعامل رسانه‌ها با اهالی فرهنگ و هنر اظهار کرد: متاسفانه این روال از پیش از انقلاب اسلامی هم همین گونه بود که نقدها غلط بوده و تبدیل به محاکمه شده‌اند.

وی با اعتقاد بر اینکه نقد به نوع ادبیات نقدکننده هم بستگی دارد، گفت: به عنوان مثال آقای مسعود فراستی ادبیاتی به کار می‌برند که منتقدان بزرگی همچون آقای خسرو دهقان هرگز چنین ادبیاتی را به کار نمی‌برد. متاسفانه برخی رسانه‌ها هم ادبیاتی به کار می‌برند که آدم را آشفته می‌کنند. البته ما هم به عنوان مصاحبه‌شونده باید هوشیار باشیم و پاسخ‌های سنجیده‌ای بدهیم. خوب است خروجی یک مصاحبه برای خواننده و یا شنونده نکات آموزنده‌ای داشته باشد.

پورحسینی با اعتقاد بر اینکه برخلاف برخی‌ها به دنبال پرسش‌های چالشی رسانه‌ها نیست، گفت: من مخالف بحث‌های چالشی هستم. برخی رسانه‌ها به دنبال پرسش‌های چالشی هستند اما باید بدانند که این کار می‌تواند نادرست باشد. کار نادرستی که برخی رسانه‌ها انجام می‌دهند این است که یک حرف کوتاهی از اظهارات مصاحبه‌شونده را بلد می‌کنند؛ حرفی که یک طرف آن یک جمله است و طرف دیگر آن جمله‌ای دیگر، اما وقتی به تنهایی آن جمله را استفاده می‌کنند معنای دیگری پیدا می‌کند و همه اینها باعث دردسر برای مصاحبه‌شونده می‌شود. بعد از آن است که مصاحبه‌شونده باید بارها و بارها توضیح دهد که منظور او چه بوده است.

این بازیگر در عین حال اظهار کرد: پرویز پورحسینی آدم باصبر و حوصله‌ای است و نیاز به مشهور شدن هم ندار. او دوست دارد فعالیتش را با آرامش دنبال کند و به دنبال جنجال نیست.

پورحسینی تعامل مابین رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر را متقابل و دوسویه دانست و اظهار کرد: معتقدم احترام باید متقابل باشد. چیزی که در مطبوعات می‌ماند تا آخر عمر ثبت می‌شود. بنابراین مصاحبه‌های گفتاری بسیار خطرناک هستند و من همیشه تلاش کرده‌ام مصاحبه‌های خود را مکتوب انجام دهم و واقعاً قبل از اینکه حرفی بزنم فکر کنم و بعد جواب دهم. چرا که معتقدم این تصمیم به پاس احترام به مخاطب در نظر گرفته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج