۵۶۷۱۴۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

چرا ایرانیان سنگ کلیه می‌گیرند؟

رییس انجمن اورولوژی ایران مهم‌ترین عوامل بروز سنگ کلیه در کشور را برشمرد و نسبت به رابطه مصرف نمک و ابتلا به سنگ کلیه هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس انجمن اورولوژی ایران مهم‌ترین عوامل بروز سنگ کلیه در کشور را برشمرد و نسبت به رابطه مصرف نمک و ابتلا به سنگ کلیه هشدار داد.

دکتر عباس بصیری درباره عوامل خطر ابتلا به بیماری سنگ کلیه در افراد، گفت: اولا بیماری سنگ کلیه یک پایه خانوادگی و وراثتی دارد و مردم باید برای عدم ابتلا به آن نکاتی را رعایت کنند و بدانند کسانی که در خانواده‌هایشان سابقه سنگ‌ کلیه وجود دارد، احتمال ابتلایشان به این بیماری بیش از سایرین است.

وی با بیان اینکه کسانی که در خانواده‌شان سابقه بروز سنگ کلیه وجود داشته باشد باید مراقبت‌های لازم را به عمل آورند و نسبت به علائم این بیماری حساس باشند، ادامه داد: موضوع مهم دیگر درباره بیماری سنگ کلیه وجود سنگ‌سازی در اطفال است؛ چرا که کودکانی که کلیه سنگ‌ساز دارند، عمدتا زمینه‌های متابولیک و غیر عادی بودن در ترکیب ادرارشان وجود دارد.

بصیری، شایع‌ترین سنگ کلیه در اطفال را سنگ سیستینی دانست و گفت: این نوع سنگ کلیه در اطفال بسیار شایع است و از طرفی قدرت تکرار زیادی دارد. بروز سنگ کلیه یک عامل خطر برای آنهاست که به آسیب کلیه‌های آنها منجر می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت سابقه خانوادگی در بروز سنگ کلیه، گفت: توصیه عمومی ما به افراد جامعه برای پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه کاهش مصرف نمک است؛ چرا که نمک دشمن کلیه محسوب می‌شود و یکی از عوامل بسیار مهم بروز سنگ کلیه در کشور است.

رئیس انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه البته در کشور ما نیازی به کاهش مصرف مواد کلسیم‌دار مانند شیر، پنیر و ماست برای پیشگیری از بروز سنگ کلیه نیست، گفت: چرا که در کشور ما علت سنگ‌سازی کلیه، کلسیم زیاد نیست و در نتیجه نباید مصرف این مواد را محدود کنیم، اما تاکید می‌کنم که مصرف نمک حتما باید در کشور کاهش یابد.

بصیری همچنین به مردم توصیه کرد که برای پیشگیری از سنگ کلیه به طور مرتب و زیاد مایعات بنوشند و در این باره گفت: آنچه که در پیشگیری از بروز سنگ کلیه موثر است، میزان آب مصرفی است نه نوع آن بنابراین هر چقدر مصرف آب بیشتر باشد از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من دچار سنگ کلیه و کم کاری کلیه گردیدم و مراجعه به پزشک ومعالجه نتیجه بخش نبود و مدام سنگ تولید می کرد تا اینکه برای منزل پارچ تصفیه گرفتم که بعد از آن دیگر کلیه سنگ تولید نکرد اما کم کاری و آسیب بجای ماند
      بعد از تفحص متوجه شدم که بسیاری از افراد در این منطقه تهران دچار همین عارضه شده اند.
      رسوبات روی ظروف خود شاهد این مدعا است

    • رضا

      سپاس

    • بدون نام

      نان های شور ، عامل اصلی است یا عامل نود در صد تشکیل سنگ است هیچ کس هم متولی کنترل نمک در نان نیست قسم می خورم اگر نمک و افزودنی های نان ها کنترل شود خیلی از بیماری ها در جامعه کنترل شود چون مردم ، هرروز ، نان می خورند و قوت غالب است اصلا کنترلی برای نمک نیست نانوا ها هم پر نمک می کنند که نان ، زود پخته شود و گاز کمتر مصرف شود مشکل نان ، نمک و جوهر قند است که بی حساب کتاب در نان وجود دارد....کی باید رسیدگی کنه؟ به کجا باید شکایت برد؟کی مسووله....ماموران ، فقط وزن چونه ی خمیر را کنترل می کنند نه نمک و جوهر قند آن را......شعار بس است کاری کنید ای رسانه ها....رحمتون بیاد به مرگ خاموش مردم......

    • ali

      عرق کردن بدن به دفع سموم و کمک به کلیه ها برای افرادی که در چنان شرایطی کار میکنند یک مزیت بزرگ است اما در مجموع صرفنظر از عوامل ژنتیکی وجود کلسیم در اب و مصرف زیاد لبنیات به تشکیل سنگ کلیه کمک میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج