۵۶۷۴۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

درگیری روستایی ها و نیروی انتظامی بر سر آب

حفر چاه به منظور حل مشکل آب شرب در برخی از روستاهای شهرستان جغتای منجر به درگیری ساکنان یکی از روستاها با ماموران نیروی انتظامی و کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن ۱۲ نفر شد.

قدس آنلاین: شامگاه یکشنبه حفر چاه و انجام عملیات آب رسانی به برخی از روستاهای شهرستان جغتای منجر به درگیری ساکنان روستای شهرستانک جغتای با ماموران نیروی انتظامی شد که این درگیری در نهایت یک کشته و ۱۲ مصدوم برجای گذاشت.

براساس تصمیم‌گیری آب و فاضلاب برای حل مشکلات آب شرب این منطقه قرار بود تا چاه آبرسانی در روستای شهرستانک انجام شود ولی طی چند روز اخیر اعتراض ساکنان این روستا را به دنبال داشته است.

روز گذشته پس از حضور ماموران آب و فاضلاب در روستای شهرستانک برای حفر چاه آب شرب اعتراض ساکنان روستا منجر به تیراندازی شد که مردم با سلاح سرد به سمت ماموران نیروی انتظامی حمله کردند.

درگیری تحت بررسی است

مدیر کل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی در همین رابطه گفت: موضوع درگیری و حوادث روز گذشته در یکی از روستاهای شهرستان جغتای توسط کمیته ای متشکل از نمایندگان شورای تامین و دستگاههای مسئول تحت بررسی و رسیدگی قرار دارد.

محمود کریمی افزود: دیروز در پی عملیات حفر چاه آب شرب در محدوده روستای شهرستانک توسط داره آب و فاضلاب روستایی به منظور حل مشکل آب دیگر روستاهای شهرستان جغتای گروهی به این اقدام اعتراض کردند.

وی ادامه داد: در این میان عده ای به ماموران انتظامی و وسایل نقلیه در محل تعرض کرده و خساراتی به تجهیزات حفاری و ادوات مستقر وارد کردند. در این ماجرا پنج نفر از ماموران انتظامی مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند که هم اینک برای مداوا بستری هستند.

مدیر کل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین هفت نفر از متعرضین طی این درگیری مجروح شدند که یک نفر آنان بر اثر جراحات وارده جان باخت. موضوع با تدبیر مسئولان امنیتی و انتظامی و همکاری، معتمدان و ریش سفیدان محلی مدیریت شد لذا شرایط هم اینک عادی است.

حفر چاه برای حل مشکل آب شرب منطقه

فرماندار جغتای نیز روز دوشنبه در جلسه شورای تامین این شهرستان گفت: اقدام امور آب و فاضلاب روستایی جهت حفر چاه به منظور حل مشکل آب شرب تعدادی از روستاهای پایین دست بود.

محمد علی آبادی افزود: در این راستا تعدادی از اهالی روستای شهرستانک در اعتراض به عملیات حفر چاه به مامورین انتظامی و وسایل نقلیه آنان معترض شدند که در پی آن خساراتی به تجهیزات حفاری و ادوات مستقر در محل وارد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی هم خوب کلا اگه یه روز درگیری نباشه اون روز ؛روز نمیشه

    • رضا

      درست کشور ما کشور کم آبی است و بسیاری نقاط آن خشکسالی است.اما رساندن آب از روستایی به روستای دیگر و یا از شهری به شهر دیگر جای دوری نمی رود.بخاطر خدا کمی مردم به هم رحم کنند.اگه ما به هم دیگه رحم نکنیم چطور میشه انتظار داشت کشورهای دیگر مثل افغانستان حق آبه هامون را بدهد.ترکیه حق آبه دجله و فرات را بدهد که عراق و سوریه نشوند مرکز ارسال ریزگرد به خوزستان و ایران.مردم مهربان ایران بیشتر هوای همدیگر را داشته باشیم.

    • ن ح

      جنگ آب

    • بدون نام

      اب رو هم از مردم درغ میکنن

    • بدون نام

      چه راحت مردم کشته میشوند

    • بدون نام

      تجربه انتقال آب زاینده رود نشان داد که هر کس حتی یک سر سوزن از حقش (حتی اگر فعلا زاید و بی اهمیت باشد) بگذرد ، طولی نخواهد کشید که شدیداً پشیمانش خواهند کرد.

    • اصغر هاشمی منصور

      با راه حلی بسیار ساده و امکان پذیر ولی دراز مدت و با سرمایه گذاری تدریجی و همت همگانی و پشتیبانی دولت و مصمم بودن در این راه میتوان ملت را از اب مصرفی بی نیاز کرده و سطح آبهای زیر زمینی را بالا آورده و به ملت هم توصیه کرد که در مصرف آب کوتاهی نکنند تا بدین وسیله حتی ایرانی سر سبز و مملکتی پر اب داشته باشیم ودر نهایت دولت هم به درآمدی خوب برسد . مشروط به اینکه هر چه زود تر این پروژه را شروع کند ودر این امر جدی باشد و سهل انگاری نکند و آینده حکو مت و سر زمین ایران را برای قرنها تضمین کند . آب برای ایران شعار قرن اینده

    • ناشناس

      مسئولين خفته : جنگ آينده جنگ آب است . ما ملت به خودمان رحم نميكنيم پس از بيگانه نبايد توقع داشته باشيم . مسئله آب با كشورهاي خبيثي چون تركيه و افغانستان بايد هرچه سريع تر روشن شود وگرنه ايران ايرانستان خواهد شد

    • پدی

      مردم اعتراض کردن و درگیر شدن از نیرو انتظامی چنتا مامور مجروح شدن ولی از مردم معترض یه نفر کشته شده!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا که چرا دست به اسلحه شدن تیر اندازی کردن ؟

    • احسان صادقی

      یک نفر کشته،ده دوازده نفر مجروح،خسارت به تجهیزات و...
      موضوع با تدبیر مدیریت شد!!!!!!!
      یا معنی تدبیر و نمی دونی یا مدیریت و

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینکه در کشور کم آبی الآن پیدا شده علت بی تدبیری و نالایق بودن مدیران در طی این سی و هشت سال بوده است حال باز میخواد که دماغش را پاک کنند چشمش را کور میکنند، اینکه آب را از منطقه ای به مناطق دیگه ببری نه تدبیر است نه رحم داشتن الا بی تدبیری!! برای یک دهه دیگه حدود پنجاه شصت درصد این مملکت بیابان میشود وقتی که کارون فقط شده سد، وقتی آب از زاینده رود به یزد و فلان و فلان می رود یعنی بی تدبیری، آخرش هم میگن با درایت و آرامش با چند مجروح و کشته خیلی آرام و آهسته و آسوده و ایمن باز گشتند،

    • بدون نام

      دکتر کردوانی همیشه هشدار میده که بزودی جنگ آب راه میفته باید تدبیر کرد ولی کو گوش شنوا

    • بدون نام

      خبرتاسف باری بود
      امادربعضی مناطق حفر چاه باعث کم آبی وپایین رفتن آب چاه بالادستی میشود.
      وچاه تازه حفرشده درپایین دستی منطقه
      آب رابه طرف خودش میکشد.
      وباعث نزاع مردم شده.
      مردم خوب وعزیز ایران بیاییم
      سطح تحمل خودمان را کمی بالا ببریم
      .
      مسئولان محلی میتوانستن باتدبیر جلو این مشکل بگیرن.تاهمچین فاجعه ای پیش نیاید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج