۵۶۷۴۱۳
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

رسیدگی به قتل زنِ تنها، چند سال بعد از جنایت

پرونده قتل زنی که هفت سال قبل کشته ‌شده‌ است، در حالی رسیدگی شد که مأموران تاکنون نتوانستند راز قتل او را کشف کنند.

روزنامه شرق: پرونده قتل زنی که هفت سال قبل کشته ‌شده‌ است، در حالی رسیدگی شد که مأموران تاکنون نتوانستند راز قتل او را کشف کنند.
مرداد سال ٨٩ مأموران متوجه شدند زن ٣٦ساله‌ای به نام الهام گم شده است و به خانه بازنگشته است. در پی این خبر مأموران تحقیقات خود را برای پیداکردن الهام آغاز کردند. پدر الهام گفت: ما در شهری که کیلومترها با تهران فاصله دارد زندگی می‌کنیم و دخترم مدتی است به تهران مهاجرت کرده و به‌تنهایی زندگی می‌کرد.
ما همیشه با هم در تماس بودیم و هر کاری می‌کرد، به ما خبر می‌داد؛ اما حالا چند روزی است که تماس‌‌هایمان را پاسخ نمی‌دهد و از او خبر نداریم. در ادامه تحقیقات مأموران متوجه شدند الهام ٣٦‌ساله سال‌ها پیش درحالی‌که فرزند چهارمش را باردار بود، به دلیل اختلافاتی که با همسرش داشت، از او جدا شد و پس از اینکه فرزندانش را به پدر و مادرش سپرد، برای کار به تهران مهاجرت کرد. در حین تحقیقات مأموران جسد زن ٣٦ساله‌ای را که خفه شده بود، در شرق تهران کشف کردند.
آنها پس از تشخیص هویت متوجه شدند جسد متعلق به الهام است. مأموران مطمئن شدند که الهام به قتل رسیده ‌است؛ چراکه پزشکی‌قانونی در نظریه خود اعلام کرد قتل الهام دیگرکشی است و نه خودکشی. آنها که ابتدا به همسر سابق مقتول مشکوک شده بودند، از او بازجویی کردند. این مرد به مأموران گفت: مدت زیادی است از الهام خبر ندارم. ما سال‌هاست از یکدیگر جدا شده‌ایم و پس از آن دیگر او را ندیدم و نمی‌دانم چه بر سر او آمده است. زمانی که الهام به قتل رسید، من در خانه‌ پدری‌ام بودم.
همسایه‌ها هم آن روز من را در محل دیده‌اند. زمانی که کارآگاهان متوجه شدند همسر سابق الهام نقشی در قتل او نداشته ‌است، او را رها کردند و تحقیقات خود را در این زمینه ادامه دادند. پلیس در همین حین از چند فرد دیگر که با الهام در رفت‌و‌آمد بودند، تحقیق کرد؛ اما آنها نیز از اتفاقی که برای زن جوان افتاده بود، خبر نداشتند. در نتیجه با توجه به گذشت هفت سال از پیدا‌نشدن قاتل الهام پدر، مادر و چهار پسر الهام از دادگاه تقاضای دیه از بیت‌المال کردند و به‌این‌ترتیب پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده قرار گرفت.
ابتدای جلسه پدر مقتول در جایگاه ویژه ایستاد و پس از شرح ماجرای گم‌شدن دخترش گفت: هفت سال است که به دنبال قاتل دخترم هستیم؛ اما نتوانستیم او را پیدا کنیم. حالا مسئولیت نگهداری از چهار فرزندی که از او به جا مانده است، به عهده من است. الهام فرزندانش را به من سپرد و خودش برای کار به تهران مهاجرت کرد.
او هر ماه برای آنها پول می‌فرستاد؛ اما از زمانی که کشته شد، من هزینه آنها را پرداخت می‌کنم. من نگران آینده این بچه‌ها هستم و می‌خواهم پس‌اندازی داشته ‌باشند؛ تا روزی که می‌میرم، نوه‌هایم بی‌کسی و بی‌پولی را با هم تحمل نکنند و برای خودشان سرمایه‌‌ای داشته‌ باشند. با پایان گفته‌های اولیای‌دم قضات برای تصمیم‌‌گیری درباره این پرونده وارد شور شدند و در نهایت حکم به پرداخت دیه از بیت‌المال را صادر کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه زن تنها توی تهران چکارمیکرده به نظرتون.........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئن باش از تو یکی شرافتمندانه تر زندگی میکرده با این نظرت. تهران پره از زنای سرپرست خانوار و تنها که دارن با نجابت کار میکن و زندگیشونو میگذرونن.

    • پدی

      اخه به تو چه چیکار میکرده، شاید دستفروشی میکرده، لطفا با ذهن مریضت هر ننگی رو به مردم نچسپون

    • بدون نام

      کاربر 11:44 کافر همه را به کیش خود پندارد . .قضاوت کار خداست .نه بنده مثل تو

    • بدون نام

      سانسورچی برو بمیر . خیر نبینی الهی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج