۵۶۷۴۱۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

کارنامه کی‌روش، قهرمانی جام ملت‌ها کم دارد

همکاری تیم ملی کشورمان با کارلوس کی‌روش یک موفقیت بزرگ بوده و هست.

ایران ورزشی: همکاری تیم ملی کشورمان با کارلوس کی‌روش یک موفقیت بزرگ بوده و هست. با همه فراز و فرودهایی که تیم ملی فوتبال کشورمان در طول سال‌های گذشته و با حضور کی‌روش به خود دیده است، می‌توان مدعی شد این همکاری یک همکاری ایده‌آل بوده که برای هر دو طرف سود هنگفتی داشته است. نباید همه چیز را برای تیم ملی کشورمان دانست یا همواره از هزینه فدراسیون فوتبال برای حفظ کی‌روش سخن به میان آورد، این یک همکاری برد ـ برد بوده است.

تیم ملی کشورمان در طول چند سال اخیر توانسته برخی رکوردها را جابه‌جا کند. حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ اولین موفقیت تیم ملی با کی‌روش به شمار می‌رود. بازی‌های خوب در این جام جهانی را هم می‌توان به کارنامه موفق این همکاری اضافه کرد.

از طرف دیگر حضور مقتدرانه در برابر حریفان آسیایی را هم نباید از یاد برد که روزهای خوبی را برای تیم ملی رقم زده است.

اوج همکاری کی‌روش و تیم ملی کشورمان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود جایی که دو هفته مانده به پایان این رقابت‌ها، تیم ملی کشورمان به‌عنوان دومین تیم به جام جهانی صعود کرد و بدون گل خورده تا این مرحله پیش آمد.

کار خوب کی‌روش و شاگردانش، به خوبی جاه طلبی و میل به بهترین بودن را در آنها نشان می‌داد.

کی‌روش برای جواب دادن به این جاه طلبی از هر کسی که نیاز بود، عبور کرد و شاگردان او و ملی‌پوشان هم برعکس گذشته تلاش کردند در راستای رسیدن به اهداف تیم ملی گام بردارند و حتی برخی از آنها منافع آنی و زودگذر را به حضور مداوم در تیم ملی ترجیح دادند و در جهت منافع تیم ملی گام برداشتند.

همه این سال‌ها برعکس آنچه که تصور می‌شود هر چقدر برای تیم ملی کشورمان، ارزش افزوده داشت، برای کارلوس کی‌روش بیشترین صعود و ارزش افزوده را در پی داشت.

هر چقدر کی‌روش در طول سال‌های اخیر به تیم ملی کشورمان کمک کرد، بیشتر از آن تیم ملی با ملی‌پوشانش به کی‌روش کمک کردند، همین کمک‌ها باعث شد کی‌روش بعد از ۶ سال، دیگر آن کی‌روشی نباشد که از کشور کوچکی مثل امارات اخراج شده بود، بلکه حالا او مربی است که دو بار تیم ملی کشورمان را به جام جهانی رسانده و رکوردهای خوبی را به‌جا گذاشته است.

در یک جمله باید گفت هر چقدر کی‌روش توانسته در طول سال‌های گذشته به تیم ملی کمک کند، همانقدر فوتبال بااستعداد ما ظرفیت و هنرش را در اختیار او قرار داده، تا ناکامی‌های گذشته‌اش را کاملا به فراموشی بسپارد اما باید گفت این پایان کار همکاری تیم ملی کشورمان با کی‌روش یا پایان همکاری کی‌روش با تیم ملی کشورمان نخواهد بود.

این پرتغالی هنوز هم به فکر رکوردهای تازه‌ای در تیم ملی است و به خوبی می‌داند که تیم ملی کشورمان بهترین ظرفیت را برای جاه طلبی‌هایش دارد.

فدراسیون فوتبال پیشنهاد تمدید قرارداد کی‌روش را تا پایان جام ملت‌ها دارد؛ پیشنهادی که به نظر می‌رسد اگر طولانی مدت‌تر باشد، هزینه‌های کمتری هم دربرداشته باشد اما باید دید فدراسیون چطور می‌‌خواهد در مدت زمان باقیمانده تا جام جهانی سرمربی را مجاب به امضای قرارداد کند.

فدراسیون فوتبال تلاش زیادی می‌کند که قرارداد کی‌روش را تمدید کند اما به نظر می‌رسد تا این لحظه به ظاهر در این هدف موفقیتی نداشته است.

کارلوس کی‌روش با چهارمین حضور در جام جهانی و البته کارنامه‌ای ویژه در ایران حالا با پیشنهادهایی مواجه است اما او به احتمال زیاد توجه زیادی به این پیشنهادها نخواهد داشت. به این دلیل که او همچنان به رکوردهای تازه‌ای با تیم ملی کشورمان فکر می‌کند.

کارلوس کی‌روش به خوبی می‌داند با همه مزیت‌هایی که کارنامه‌اش در تیم ملی کشورمان دارد، جای یک چیز در این کارنامه خالی است؛ او باید به همان اندازه که در سال‌های اخیر در تیم ملی خوب بوده است، در آسیا نیز خود را به اثبات برساند.

قهرمانی در آسیا نقیصه بزرگ همکاری کی‌روش و تیم ملی کشورمان است. این حتی در ذهن کی‌روش وجود دارد و همین باعث می‌شود او فعلا به جدایی از تیم ملی کشورمان فکر نکند. در مقابل برای فدراسیون فوتبال هم قهرمانی در آسیا به آرزویی دیرینه مبدل شده و در کنار عملکرد خوبی که تیم ملی کشورمان در سال‌های اخیر داشته، قهرمانی در آسیا بیشتر از هر زمانی برای تیم ملی قابل تصور است.

تیمی که سال‌ها است اول بودن آسیا را یدک می‌کشد، حتما به این قهرمانی نیاز دارد و باز هم باید عیار تیم ملی و کی‌روش با همکاری دوباره و البته این‌ بار با کسب سکو در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، بالاتر برود. این میسر نخواهد شد مگر اینکه کی‌روش باز هم در تیم ملی به کارش ادامه دهد. چیزی که هم خودش می‌خواهد و هم فدراسیون فوتبال کشورمان بدش نمی‌آید همچنان او را در خدمت داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بایدبمونه باکیروش قهرمان میشیم۹۵درصدتمدیدتا۲۰۲۲

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج