جاباما
۵۶۷۵۹۲
۳۴ نظر
۵۰۰۱
۳۴ نظر
۵۰۰۱
پ

در مورد «آتنا»، معلوم الحال ها شلوغش کرده اند!

بدنبال قتل فجیع دختر بچه هفت ساله پارس‌آبادی به نام آتنا اصلانی، گروهی از رسانه‌های معلوم الحال خارجی موجی از تبلیغات به راه‌انداختند و علت چنین قتل‌هایی را به عدم آموزش‌های جنسی در کودکان و عدم اجرای قوانینی مانند سند ۲۰۳۰ مربوط دانستند!

روزنامه کیهان: بدنبال قتل فجیع دختر بچه هفت ساله پارس‌آبادی به نام آتنا اصلانی، گروهی از رسانه‌های معلوم الحال خارجی موجی از تبلیغات به راه‌انداختند و علت چنین قتل‌هایی را به عدم آموزش‌های جنسی در کودکان و عدم اجرای قوانینی مانند سند ۲۰۳۰ مربوط دانستند!
طبق معمول و بالطبع این رسانه‌های وابسته، گروهی از شبه‌روشنفکران غربگرای داخلی نیز همان حرف‌ها را تکرار کردند و بعضا با سیاه‌نمایی مفرط، سعی کردند از فضای ایجاد شده، بهره خود را بگیرند.

از جمله این افراد یکی از کارگردانان زن سینمای ایران است که ادعای فیلمسازی اجتماعی دارد. وی از موقعیت پیش آمده سوء استفاده کرده و طی یک یادداشت، تصویری فاجعه بار از جامعه ایران ارائه داده است و با اشاره غیرمستقیم به سند ۲۰۳۰، می‌نویسد:

«... هیچکس حق طرح سؤال، حق اعتراض، حق آموزش مراقبت‌های دفاعی لازم به بچه‌های در معرض آسیب، با سونامی غرایز فرو خفته و سرکوب شده کمین گرفته در هر کوچه، پس کوچه‌ای را ندارد...» و در پایان با لحنی کنایه‌آمیز اضافه می‌کند: «... هیس، موضوعات کوچکی مثل «آتنا» را بزرگ نکنید، کارهای بزرگ‌تر فرهنگی مثل لغو مجوز کنسرت و توقیف فیلم‌های سینمایی و پایین آوردن دیش‌های ماهواره در اولویت است...» !

اظهارات این گارگردان در حالی است که پژوهش‌های دانشگاهی نشان می‌دهد میزان آسیب‌های اجتماعی از این دست در کشورهایی که سند ۲۰۳۰ را اجرا کرده‌اند به مراتب بیشتر از ایران است. در واقع کشورهای غربی آماری به مراتب نگران‌کننده‌تر از ایران دارند.

بر اساس گزارش‌های متعدد از جمله گزارش معتبر «نوردیک» از دانشگاه استکهلم سوئد، در سال ۲۰۱۱ به طور متوسط روزانه ۶۰ تعرض جنسی به کودکان، به پلیس این کشور گزارش شد. این درحالی است که پلیس این کشور معتقد است بیشتر جنایات جنسی اساسا گزارش نمی‌شود. براساس همین گزارش، در سال ۲۰۱۰ بیش از ۲۳ هزار کودک در انگلیس و ولز قربانی تجاوز جنسی شدند.سازمان ملل در گزارش نوامبر ۲۰۱۱ آورده بود که در ایالات متحده نیز حدود ۶۰ درصد دختران در سن ۱۲ تا ۱۶ سال، اذیت و آزار جنسی را در مدارس تجربه کرده‌اند. یعنی همان سنینی که تحت کلاس‌های آموزش جنسی سند ۲۰۳۰ قرار دارند! رقم ۱/۱ میلیون بارداری ناخواسته سالانه در میان این نوجوانان که نیمی از آن به سقط جنین و نیمی دیگر به کودکان و مادران بی‌سرپرست منجر می‌شود، حاصل همین آموزش‌هاست!

آمار وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می‌دهد به طور متوسط هر هشت دقیقه، یک کودک در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است، یعنی در حدود ۶۶ هزار سوءرفتار جنسی علیه کودکان در هر سال که ۳۴ درصد از این کودکان کمتر از ۱۲ سال سن داشته‌اند! اما دانشگاه «كلرادو» چندى پيش آمارى از سوءاستفاده جنسى به‏خصوص در ميان كودكان اين كشور منتشر كرد که در هر دو دقيقه يك كودك در آمريكا مورد سوءاستفاده جنسى قرار مى‏گيرد.

اگرچه آمارهایی از این دست وظیفه قانونی مسئولان کشور را در برخورد با آسیب‌های اجتماعی موجود انکار نمی‌کند اما ظاهرا خانم کارگردان به اندازه کافی مطالعه نداشته و از اخبار و پژوهش‌های روز دانشگاهی بی‌خبر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاید من اشتباه میکنم ... من خودم یه پسر بچه 6 ساله دارم هیچ آموزشی نه توی مهد نه پیش دبستانی نه توی تلویزیون بهش داده نشده ... کی باید آموزش صحیح به این بچه ها بده تا حداقل آشنایی با این مسائل پیدا کنن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشورهای غربی آمار تجاوزها رو اعلام می کنند ولی در ایران مردم یا بخاطر حفظ آبرو مخفی کاری می کنند یا آمار اعلام نمیشه.ضمن این که در کشورهای غربی با تدبیر سعی در پیشگیری ، و در صورت وقوع جرم ،سعی در کنترل آثار جرم و جنایات دارند ولی در ایران همه چیز رو زیر فرش قایم می کنیم و به تربیت سنتی که جوابگوری جامعه امروزی نیست ادامه می دهیم

    • بدون نام

      من با این سند 2030 کاری ندارم ولی غیر از اینکه اطلاعات در این خصوص به بچه ها درست داده نمیشه؟؟؟ منی که باید تو دوره ی دبیرستان از دوستای اطرافم اطلاعات جنسی بگیرم نباید قبلش از سمت خانواده یا دوره های پایین تر از طرف معلم در مورد این موضوع روشن میشدم؟؟؟ من و ما با زشته زشته و الان زوده بزرگ میشه میفهمه خودش نادان و نفهم بزرگ شدیم

    • بدون نام

      آفرین کیهان

    • هیوا

      دقیقا هم مربوط به همین عدم آموزش میشه. الان توی هجوم اطلاعات از طریق اینترنت بچه ها یه سری اطلاعات منفی راجع به این مسائل دریافت میکنن و به شدت کنجکاو میشن. از طرفی مطرح کردن این مسائل با بچه واسه پدر مادر سخته واقعا. من که واقعا دلم میخاد این مسائل به صورت علمی به بچه ها یاد داده بشه تا هم حساسیتشون کم بشه هم مطلع باشن

    • بدون نام

      غیرمعلوم الحال ها هم متاسفانه در معرض این فجایع قرار می گیرند و قربانی می شوند ولی از آنجاییکه همچنان معتقدند هیس نباید فریاد زد و هیس آبرویمان نرود بخش زیادی از جامعه را قربانی افکار پوسیده و متوهم خود می کنند و در چنین مواقعی به دیگرانی که نگران جامعه و سلامت آن هستند انگ می چسبانند! کاش خدا را در نظر داشتند!

    • امیر

      همیشه اینجور موقع ها آمار سوئد و آمریکا رو مسوولین اعلام میکنن ولی آیا آمار کشور خودمون رو هم دارید؟ جواب منفیه! چون هیچ آماری وجود نداره که اگه معلوم بشه مشخص میشه ما کجاییم و اونها کجا هستن!

    • بدون نام

      تعرض جنسی در اونجا حتی لمس رو هم در بر میگیره ..ما که الا ماشالله توی خیابون راه میریم تا به خونه برسیم صد بار لمس شدیم...امار ما خیلی بالاتر از خارجیهاس.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من با کیهان مخالفم ولی عزیزه من اینکه 60درصد حامله میشن دیگه لمس نیست عزیز من.خواهشا منطقی مخالفت کنین

      • sofia

        عزیزه نه عزیز
        درست بخون
        میگه آمار اون کشورها در مورد تعرض جنسی اگه لمس هم بکنن ...جزو تعرض جنسی محسوب میشه شما منطقی فکر کنید

      • بدون نام

        بدون نام 13:00
        اون امار 60 درصد حاملگی رو از کجا دراوردی؟ حتی توی امار کیهان هم نیست ...لطفا چشاتو واکن و مستند مخالفت کن.

    • بدون نام

      رسانه های خارجی الان یکسالی هسته بی طرف هستن و حرفشون حق هسته برام در چند مرحله ثابت شده..چون روشن فکرتر هستن و چیزی بگن راسته

    • بدون نام

      شما ب خارجیها چیکار دارین فکر نان باش برادر؟؟

    • بدون نام

      وقتی صحبت از آموزش می شه یعنی آموزش صحیح والا در شبکه های اجتماعی شبکه های پورنویی وفیلمهایی از این دست هم آموزش هست ،اما غیر صحیح وغیر اصولی و چنین فیلمها وبرنامه هایی به قصد تحریک غرایز ساخته می شود خود آمریکا واروپا هم به سند 2030 احتیاج دارند تا بتوانند جلو ناهنجاریهایی راکه کیهان به درستی به آنها اشاره کرده بگیرنداما ما نیز اگر می خواهیم دچار مشکلات آنها نشویم باید بصورت صحیح واصولی وکارشناسانه وحتی روانشناسانه بطوریکه باعث تحریک غرایز جوانان وفرزندانمان نشویم آموزشهای لازم را به آنها بدهیم که این اسب وحشی وقتی از دست رفت اگر زن وفرزند هم داشته باشی نمی تواند کسی جلو آن را بگیردومی شود آنچه نباید بشود.اعدام قاتل آتنا بعنوان مسکن درد بسیار خوب وعالی است اما فقط مسکن خواهد بود! ودرد در زوایای پنهان وآشکار آن در موقعیتهای دیگر وجود دارد

    • بدون نام

      والا اگر اتنا علامه مسائل جنسی هم بود نمی تونست از دست قاتلش
      فرار کنه . مساله اینه که قاتل یجورایی دوست پدر اتنا و مورد اعتماد
      محسوب می شده چرا همه چیزو با هم قاطی می کنید؟
      چقدر هم بودن زنانی که آگاه به مسائل جنسی بودند و قربانی
      تجاوز شدن.
      از طرفی آموزش مطالب به کودکان لازم هست ولی نباید
      طوری باشه که بچه ها ذهنشون درگیر بشه و بخوان تجربه اش کنند که در مدارس غربی اتفاق افتاده
      همچنین باعث بلوغ زودرس نشه باعث کلی مصیبت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قاتل در اون شهر کوچک فرد بدنامی بوده و با کمی آگاهی دادن به بچه که از دیدرس والدینش دور نمی شد، میشد از این حادثه تلخ پیشگیری کرد

    • بدون نام

      اگر آمارهای ایران بصورت واقعی ارایه شوند امثال روزنامه کیهان سکته می کنند . چیزی که اعیان است چه حاجت به بیان است
      آقای شریعتمداری آموزش صحیح جنسی را چند سال پیش آقای قرائتی در برنامه خود اعلام کرد حجم قابل توجهی از احکام در همین خصوص است. بحث مراقبت جنسی است نه بی و بند باری جنسی
      اغلب موضوعات سند ۲۰۳۰ بسیار عالی بود ولی سیاسی برخورد شد

    • بدون نام

      اینهمه زن و دختر بزرگ توی همین ایران مورد تجاوز قرار میگیرند و از تمامی مسائل جنسی رو هم میدونند وقتی یک دختربچه کوچیک در برابر یک گرگ قرار میگیره چگونه میخواد با یک گرگ مقابله کنه یک زن بزرگ در برابر یک گرگ قرار میگیره کاری نمیتونه بکنه دیگه چه برسه یک دختر کوچک نکنه از نظر بعضیا بچه در اون شرایط یه نسخه 2030 در میاره به طرف نشون میده و همه چی حله بعدشم این سند تازه لغو شده بود و نبودش فرقی به حال کسی نکرده چه ایران چه خارج از ایران من به عنوان یک مادر اصلا دوست ندارم فرزندم همچین آموزش هایی ببیند همه پدر و مادرها هم فکر نکنم دوست داشته باشند هر کسی که دوستدار چنین آموزش های شرم آوری است خودش در خانه به فرزندش یاد دهد اما من میخواهم فرزندم در این سن کودکی کند نه اینکه با هر مسائلی آشنا شود بزرگ که شد ازدواج کرد یاد میدهم و همچنین تاسف برای کسانی که این دختر را برای به پیش بردن اهداف خود سیاسی کرده اند ....

      پاسخ ها

      • شیرین

        ازدواج کرد یاد میدی؟؟؟
        عزیزم یه خورده زود نیس؟؟
        میخوای بچه دار شد بعدا بهش یاد بدی؟؟
        بعدشم فکر میکنی بچت تا اونموقع منتظر میمونه تا تو بهش یاد بدی؟؟ اونم بچه های این دوره زمونه؟؟

    • بدون نام

      حیف که از کیهان مطلب می نویسید. و وقت ما را تلف کردید.

      .....

    • بدون نام

      اموزش مسایل جنسی یعنی چی؟ من تا قبل از اینکه وایبرو تلگرام بیاد فکر میکردم بچه هارو لک لکا میارن که البته بعداز اومدن تلگرام همه محاسباتم بهم ریخت!!! و حالم از همه چیزایی که اونجا فهمیدم بهم خورد. بچه ها هم بالاخره بزرگ میشن میفهمن پس انقد مسیولینو تو زحمت نندازین بیخودی٬ خسته میشن.

    • بدون نام

      حالا یک هنرمند آمد و نظرش را گفت بر فرض این که نظرش نارسایی هم داشت آیا باید این گونه مورد توهین قرار گیرد ؟....

    • نوا

      کیهانی که خوب آمار کشورهای غربی رو داره، جالبه نیومده مثل احمدی نژاد یه نمودار نزولی نشون بده، مثلا نمودار تجاوزهایی که توی ایران داره رخ میده و ما اشتباه میکنیم سیر صعودی پیدا کرده و در واقعیت هنوز به رکورد کشورهای غربی نرسیدیم و شلوغش نکنیم و خیلی جا داره به گرد پای اونا برسیم!!!
      سوئدی که روند منفی رشد داره روزانه شصت کودک داشتن کلا که هر روز به اون شصت تا تجاوز میشده و خنده دار تر اینکه آمارهای سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰؟!!! کیهان جان ما الان ۲۰۱۷ هستیم و آمارهاتو به روز کن عزیز
      از طرفی کیهان بجای زیر ذره بین گذاشتن متن یک هنرمند میتونه عملکرد مسئولینی که سنگشون رو دایم به سینه اش میزنه رو زیر ذره بین بزاره !!!!!

    • بدون نام

      برترین جان از گل و گیاه خبر بذار اینا چیه اخه بعدم انتظار داری نظر بدیم نظر بدیم میذاری خدایی تا یه کلمه از ......میاریم کلا حذف میکنی

    • بدون نام

      اقای کیهان کاش تو به اندازه سر سوزنی دلت برای مردم ومملکت میسوخت فقط سر سورن با همه چی عناد داری همه جیو سیاسی میبینی ....

    • میترت

      واقعا برای نظرت متاسفم که فکر می کنی ازدواج کنه و بفهمه بهتره تا قبلش بدونه

      در مورد اون زن و دخترهای بزرگی که جنابعالی فرمودی بله کاری نمی تونن بکنن اما اگه از قبل بدونن چه شرایطی ممکنه خطر داشته باشه از اون خطرات دور میشن هدف این نیست که چه جوری جلو اون وحشی صفت دفاع کنه صحبت سر اینه که تو چنین شرایطی قرار نگیره مثلا همین طفل معصوم بدون
      پدرش برای خوردن آب تو مغازه غریبه ها نره.ا

      هدف اینه که اول از همه موقعیت های خطرناک رو بشناسن بعد به فکر دفاع باشن
      ای کاش آموزش باشه خدایا خودت کمک کن

    • بدون نام

      هم وطنان چرااصل وول کزدین فرع وچسبیدین همش به خاطرفقروبیکاری واحتیاط و دولت چیکارکرده اماراین مشکلات اجتماعی وکم‌نکنه بدترافغانیارم اجازه ورودداده وکارهارواشغال کردن بیچارهم وطنان نتیجش اینه هیچکس توایران امنیت ندارصابکاروپیمانکارباشناهستم شماهم مدیونیدومسول ایشابا خیرنبینین

    • معلّم

      والّا آموزش پدر و مادر خیلی مهمّه، البته اگر پدر و مادر خودشون هشیار باشند و به هر کسی اعتماد نکنند، و این را به بچه هم انتقال بدهند. در اسلام حتی خوابیدن بچه ها در یک رختخواب هم منع شده. پدر و مادرهایی که براشون مهمّه اتاق دختر و پسر نوجوان را مشترک قرار نمیدهند چه اتفاقاتی که از همین تنها گذاشتن حتی با محارم پیش اومده. دختر را باید نمی گویم ترسو ولی محتاط بار آورد این در مورد پسرها هم صدق می کنه. بحث حجاب و آرایش و جلوه گری هم بی تأثیر نیست، وقتی قرآن می گوید حتی جوری حرف نزنید که دلهای مریض به طمع بیفتند و... سرمون را مثل کبک زیر برف نکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلم چه دوره ای بودین شما ؟.. خدا به داد شاگردانتون
        برسه
        معلم عزیز کسی باید آموزش بده که تخصص این کار رو داشته باشه .. پدر و مادر تخصص لازم رو ندارن شاید با آموزش غیر اصولی شون کار رو بدتر هم بکنن...پس اینجا نتیجه می گیریم آموزش این موارد به عهده نهاد های مرتبط و متخصص این حوزه باید انجام بشه

    • هموطن

      دم خانم كارگردان گرم، حرف حق تلخه

    • سلی

      کیهان شما هم یار تتلو هستی بعید نیس این مدل حرف زدن ازتون

    • ali

      تمام نظرات روی تجاوز متمرکز است اما قتل مقوله ای جدا و هیچکس توجهی به ان ندارد و تمام مشکلات را بدحجابی !! این کودک میدانند

    • بدون نام

      مراقب بچه هاتون باشید همین
      بی خودی تقصیر رو گردن هم دیگه نندازید

    • اشکان

      یه چیزی یادتون رفته
      شما ادعای حکومت بر مسلمین دارین
      مسلمان هستید
      تا الان که غربی ها رو مسخره میکردید
      حالا واسه ما آمار ارائه میدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج