۵۶۷۹۰۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ژاوی: بارسلونا به خواب رفته است

اسطوره بارسا از روال کاری لاماسیا انتقاد کرد.

طرفداری: اسطوره بارسا از روال کاری لاماسیا انتقاد کرد.

ژاوی هرناندز، اسطوره بارسلونا مدعی شد این باشگاه به خواب رفته و مدعی شد انتصاب ارنستو والورده به سرمربی‌گری این تیم، به معنای بازگشت آبی اناری‌ها به فلسفه همیشگی‌شان است.

به گزارش as، ژاوی که دو سال است از بارسا جدا شده و در قطر به فوتبالش ادامه می‌دهد، در جدیدترین مصاحبه‌اش، اعلام کرد آخرین فصل بازیگری‌اش را پشت سر می‌گذارد. قسمت اول مصاحبه مفصل ژاوی را می‌خوانید:

این، آخرین فصل بازیگری من است. پس از آن به مربی‌گری روی خواهم آورد. اما هنوز تا مربی شدن فاصله زیادی دارم. نمی‌توانم کسی را فریب بدهم. من سبک و اساس فوتبال را بلدم اما باید بیاموزم که چگونه آنها را اجرا کنم. چیزهای زیادی هست که باید یاد بگیرم. ایده‌های فوتبالی من مشخص است. من دوست دارم تیمم توپ و میدان را در اختیار داشته باشد؛ خیلی زود توپ را پس بگیرد و اگر شد، 90 درصد مالکیت داشته باشد. چون 90 درصد بهتر از 89 درصد است! وقتی بازی می‌کنم، نداشتن توپ آزارم می‌دهد و در مربی گری هم همین خواهد بود.

وضعیت بارسلونا؟ در مجموع باید گفت بارسا به خواب رفته است. قرار بود این کشتی به مسیرش ادامه دهد اما به نظر این گونه نیست. ما باید لاماسیا و سبک بازی تیم‌های پایه را تقویت کنیم.بازیکنان جوان باید با جدیت تمام به این سبک پایبند باشند و آن را کاملا یاد بگیرند تا زمانی که به تیم اول آمدند، مشکلی از بابت تطبیق و هماهنگی با ایده‌ها نداشته باشند. مربیان تیم‌های پایه وظیفه دارند به این بچه‌ها فوتبال بازی کردن بیاموزند. سبک بارسا را آموزش دهند. قهرمان شدن در لالیگای امیدها چیز خوبی است اما هدف، چیز دیگری است.

انریکه؟ شخصا تعصب زیادی روی سبکی که تیم بین سال‌های 2008 تا 2012 بازی می‌کرد، دارم اما این را هم درک می‌کنم که بارسا بازیکنانی در اختیار دارد که می‌توانند با یک سبک بازی دیگر نیز بسیار خوب کار کرده و جام ببرند. همان طور که این اتفاق در زمان انریکه رخ داد. بازیکنانی چون اینیستا، بوسکتس و حتی من، گاهی به چنین تغییرات و اصلاحاتی نیاز داریم. اما با آمدن والورده بسیار موافق هستم و روی موفقیت او شرط می‌بندم. او مربی کارآزموده و باتجربه‌ای است و بارسلونا را می‌شناسد. از سبک و فلسفه بازی باشگاه خبر دارد و موفق خواهد شد. آمدن او به معنای بازگشت به فلسفه همیشگی باشگاه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج