۵۶۷۹۱۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۶ چالش تابستانی BIG ۶ (بخش سوم - آرسنال)

اردوی پیش فصل آرسنال در شهرهای سیدنی و شانگهای برگزار می شود. فصل جدید فوتبال برای آرسنال آغاز شده و شاگردان آرسن ونگر طی دو بازی دوستانه در سیدنی، به مصاف دو باشگاه مطرح این شهر رفتند که هر دو بازی با پیروزی توپچی ها به پایان رسید.

وبسایت نود: اردوی پیش فصل آرسنال در شهرهای سیدنی و شانگهای برگزار می شود. فصل جدید فوتبال برای آرسنال آغاز شده و شاگردان آرسن ونگر طی دو بازی دوستانه در سیدنی، به مصاف دو باشگاه مطرح این شهر رفتند که هر دو بازی با پیروزی توپچی ها به پایان رسید. توپچی ها فصل دشواری را پیش رو داشته و کاسه صبر هواداران پس از سال ها ناکامی در فتح لیگ برتر، سرریز شده است. آرسنال به تازگی ینس لمن را به عنوان دستیار به کادر فنی اضافه کرده و برنامه های ویژه ای برای گسترش تیم های آکادمی خود در نظر گرفته که پر مرتساکر از سال آینده این وظیفه را بر دوش خواهد کشید. ۶ چالش تابستانی آرسن ونگر و یاران او چیست؟

چالش اول) حفظ سانچز و اوزیل

یکی از مهم ترین چالش های آرسنال طی چند ماه اخیر، جدایی الکسیس سانچز و مسوت اوزیل دو ستون استوار این تیم است. بارها طی چند ماه گذشته خبرهایی راجع به جدایی دو فوق ستاره توپچی ها به گوش رسید اما تاکنون این شایعات به حقیقت پیوند نخورده و ونگر همچنان به حفظ آن ها امیدوار می باشد. عدم صعود آرسنال به لیگ قهرمانان اروپا، این شایعات را تقویت کرده و حتی الکسیس اخیراً طی یک مصاحبه گفته که قصد بازی در لیگ قهرمانان را دارد. الکسیس برای تمدید قرارداد خواستار دستمزد هفتگی ۴۰۰ هزار پوند شده ولی چند باشگاه ثروتمند اروپایی به ویژه منچستر سیتی به دنبال خرید ستاره شیلیایی آرسنال هستند. آرسن ونگر به مدیران باشگاه آرسنال قول داده که این تیم را برای قهرمانی لیگ برتر طی دو سال آینده ببندد و به طور مسلم، فروش دو ابرستاره باشگاه یعنی الکسیس و اوزیل ضربه ای مهلک برای آرسنال خواهد بود. حتی اگر جانشین های مناسبی برای این دو بازیکن وجود داشته باشد، باز هم جدایی آن ها از لحاظ روحی و روانی به ضرر تیم آرسنال و چه بسا ضربه ای به اعتبار این باشگاه باشد.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش سوم - آرسنال)

اگر چه آرسن ونگر در جمع عمومی، منکر تمایل الکسیس به جدایی از آرسنال شده ولی او نیز به خوبی می داند که ستاره تیم ملی شیلی به طور جدی به پیشنهادات دیگر می اندیشد. حتی نحوه خداحافظی الکسیس از بازیکن های آرسنال پیش از شروع تعطیلات تابستانی نیز شائبه جدایی وی را تقویت کرد. شاید هم پیشنهاد دستمزد ۴۰۰ هزار پوند در هفته، یک سنگ بزرگ جلوی پای آرسنال باشد تا آن ها به فروش الکسیس رضایت دهند. برای آرسنال دو راه بیشتر وجود ندارد؛ یا به این پیشنهاد نجومی ۴۰۰ هزار پوند در هفته، تن داده و سالیانه، مبلغ ۲۰،۸ میلیون پوند را به الکسیس بپردازد تا قرارداد او را تمدید کند و یا این پیشنهاد را نپذیرفته و او را در همین تابستان به فروش برساند زیرا فقط یک سال از قرارداد الکسیس باقی مانده و عدم فروش و عدم تمدید یک دیوانگی بزرگ برای باشگاه است. مبنای درخواست ۴۰۰ هزار پوند در هفته، با توجه به پیشنهاد مشابه یک باشگاه چینی به الکسیس می باشد در حالی که پرداخت چنین دستمزدی توسط باشگاه آرسنال بی سابقه بوده و کمی بعید به نظر می رسد.

از بین مشتری های اروپایی الکسیس سانچز، نام باشگاه های متمول همچون منچستر سیتی، چلسی، پاریسن ژرمن و حتی بایرن مونیخ به گوش می رسد که البته انتقال وی به بایرن تا حدود زیادی منتفی شده است. الکسیس سانچز قبلاً با پپ گواردیولا در بارسلونا کار کرده و علی رغم یک فصل ناموفق و پُر از مصدومیت وی در نیوکمپ، هنوز هم کارشناس ها معتقدند که منچستر سیتی و گواردیولا بیشترین شانس را برای شکار الکسیس دارند. گزینه دیگر آرسنالی ها، فروش الکسیس در همین تابستان بوده که حداقل از لحاظ مالی، گزینه جذابی به نظر می رسد زیرا حداقل ۵۰ میلیون پوند را نصیب باشگاه خواهد کرد. البته آرسنال در صورت فروش مرد شیلیایی، باید یک ستاره هم تراز را جانشین وی کرده که مطمئناً هزینه زیادی را روی دست باشگاه می گذارد. سرنوشت مسوت اوزیل نیز به نوعی با الکسیس گره خورده و شاید با جدایی ستاره شیلیایی، حتی اوزیل نیز زمزمه خروج از باشگاه را سر دهد. جدایی اوزیل یا الکسیس به هر دلیلی که باشد، یک پیام به هواداران آرسنال و رقبا خواهد بود؛ «آرسنال برای قهرمانی لیگ بسته نشده است»

البته مسوت اوزیل به اندازه الکسیس سانچز مشتری های دست به نقد نداشته و احتمالاً در آرسنال باقی خواهد ماند. اوزیل نیز همانند الکسیس در آخرین سال قرارداد خود با باشگاه آرسنال بوده و در صورت عدم تمدید، قادر به جدایی آزادانه در تابستان ۲۰۱۸ است. مطابق ادعای guardian، مدیران باشگاه آرسنال پیشنهاد دستمزد هفتگی حدود ۲۸۰ هزار پوند را برای اوزیل و الکسیس در نظر گرفته اند. جالب این که باشگاه آرسنال در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ترتیب سمیر نصری و رابین فان پرسی را به دلیل امتناع از تمدید قرارداد در یک سال آخر، به فروش رساند. چه اوزیل و چه الکسیس در صورت ادامه حضور در ورزشگاه امارات، تا ژانویه یک فرصت شش ماهه دارند تا درباره قرارداد جدید خود تصمیم بگیرند. برخی از کارشناس ها از جمله گراهان راثوِن نویسنده FourFourTwo معتقدند که با توجه به بازی های ضعیف اوزیل در فصل گذشته و افت وی، بهترین گزینه برای آرسنال در تابستان جاری، فروش این ستاره آلمانی است. به اعتقاد این نویسنده، با پول حاصل از فروش اوزیل، باشگاه قادر به خرید ریاض محرز بوده و آزادی عمل الکسیس در میانه زمین نیز افزایش خواهد یافت. در ضمن، زوج قدرتمند هجومی آرسنال با الکسیس سانچز و الکساندر لاکازت تشکیل می شود.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش سوم - آرسنال)

چالش دوم) از بین بردن جو منفی علیه ونگر و غلبه بر دو دستگی موجود روی سکوها

هنوز هم نوشته های به پرواز در آمده توسط بالون با مضمون خروج ونگر از باشگاه آرسنال را فراموش نکرده ایم. مخالفت هواداران با ادامه حضور ونگر روی نیمکت، طی فصل گذشته به اوج رسید اما قهرمانی آرسنال در جام حذفی، این بار هم به مدد سرمربی فرانسوی توپچی ها آمد. ونگر با تکیه بر همین جام توانست به اعتماد به نفس بیشتری از کارنامه خود و تیمش در فصل گذشته دفاع کرده و عدم صعود به لیگ قهرمانان اروپا را توجیه نماید. اگر چه قرارداد آرسن ونگر به مدت دو سال دیگر تمدید شد ولی هنوز هم آن جو منفی علیه وی وجود داشته و هر روز نیز کفه ترازو به سود مخالفان ونگر سنگین تر می گردد. هیچ چیز به جز خرید چند ستاره مطرح و البته شروع موفق و قدرت مندانه در فصل آینده، برای از بین بردن این جو منفی، مفید نخواهد بود. ونگر باید از تابستان ۲۰۱۷ یک نقطه عطف جدید در شغل مربیگری خود ساخته و نه تنها آرسنال بلکه خودش را نیز احیاء کند. آرسنال از سال ۲۰۰۴ به بعد، قهرمان لیگ برتر نشده و حتی کسب ۳ قهرمانی جام حذفی طی ۴ سال اخیر نیز موجب جلب رضایت هواداران نگردید. حتی ایوان گازیدیس مدیر اجرایی باشگاه آرسنال طی یک سخنرانی در جمع هواداران باشگاه، بابت عدم اتحاد در فصل گذشته گلایه کرد و خواستار ایجاد جو صمیمت و رفع وضعیت دو قطبی نزد آرسنالی ها شد. همچنین وی به شدت از استن کروئنکه سهام دار عمده آمریکایی باشگاه آرسنال حمایت کرد.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش سوم - آرسنال)

چالش سوم) جا افتادن لاکازت در سیستم تاکتیکی آرسنال

الکساندر لاکازت پس از ۸ فصل حضور در لیون و ۱۰۰ گل در لوشامپیونه، به آرسنال پیوست تا مهم ترین خرید باشگاه در تابستان ۲۰۱۷ لقب بگیرد. هزینه باشگاه آرسنال برای لاکازت در صورت تحقق کلیه بندهای اضافه، به ۵۲،۷ میلیون پوند می رسد که در واقع گران ترین خرید تاریخ حیات توپچی ها است. آرسنال پس از فروش رابین فان پرسی در سال ۲۰۱۲، هرگز یک مهاجم کلاسیک تمام عیار نداشت و گذشت زمان نیز اثبات کرد که اولیویه ژیرو، تئو وولکات و حتی دنی ولبک در حد و اندازه مهاجمان بزرگ تاریخ این باشگاه همچون دنیس برگکمپ، ایان رایت، تیری آنری و رابین فان پرسی نیستند. افت فاحش ژیرو طی دو فصل گذشته و نیمکت نشینی وی باعث شد تا ونگر در برخی از مسابقات، مجبور به استفاده از الکسیس سانچز در خط حمله شود. لاکازت یک مهاجم تکنیکی، دل ربا و تمام کننده تمام عیار بوده که از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است. اگر چه لاکازت در تیم ملی فرانسه بازیکن ذخیره ژیرو محسوب می شود اما اوضاع این دو مهاجم در آرسنال احتمالاً بر عکس خواهد بود. ژیرو یک مهاجم کلاسیک و راکد درون محوطه جریمه ولی لاکازت یک مهاجم پا به توپ، دونده، تکنیکی، سرعتی و پویا است.

لاکازت طی چند فصل متمادی در لیون، به ندرت دچار افت شد و زوج خوبی را با نبیل فکیر تشکیل داد. او نه تنها قابلیت بازی به عنوان «مهاجم شماره ۹» را داشته بلکه بارها به عنوان مهاجم راست نیز برای لیون بازی کرده است. چه بسا با خرید لاکازت و حفظ ژیرو، تیم آرسنال از خرید یک مهاجم دیگر همچون آلوارو موراتا یا کیلیان امباپه صرف نظر کرده باشد. یک-دو های کوتاه داخل محوطه جریمه و زدن ضربات پنالتی از جمله تخصص های لاکازت هستند. او ۲۳ بار از روی نقطه پنالتی برای لیون گلزنی کرد و به همین دلیل به «پنالزت» معروف شد. البته برخی از هواداران آرسنال از این که باشگاه به جای خرید امباپه ۱۸ ساله به سراغ لاکازت ۲۶ ساله رفته، چندان هم خوشحال نیستند. برخی کارشناس ها معتقدند که دلیل کارایی ناکافی اوزیل طی ۴ سال حضور در آرسنال، عدم وجود یک مهاجم گلزن و تمام عیار بود. نحوه بازی فکیر در لیون شباهت زیادی به اوزیل داشته و چه بسا لاکازت بهترین زوج را با اوزیل تشکیل دهد. حال باید دید که آیا این زوج رؤیایی در عمل نیز قابل تحقق است یا خیر؟ آیا لاکازت خرید خوبی برای آرسنال خواهد شد؟

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش سوم - آرسنال)

چالش چهارم) تعیین تکلیف چند بازیکن دارای وضعیت مبهم

آمار و ارقام فصل گذشته نشان داده که آرسنال بدون اولیویه ژیرو به نتایج بهتری دست یافته اما وجود ژیروی آماده در خط حمله، یک نعمت بزرگ است. زمزمه هایی مبنی بر جدایی ژیرو شنیده می شود زیرا با وجود لاکازت، حتی شانس حضور ژیرو در ترکیب اصلی نسبت به فصل گذشته نیز کاهش خواهد یافت. درباره مزایای لاکازت نسبت به ژیرو نوشتیم اما یک نکته مهم درباره ژیرو غیر قابل انکار است. اولیویه ژیرو از قدرت سرزنی فوق العاده ای برخوردار بوده و از این حیث، کاملاً برتر از لاکازت می باشد. ونگر برای برقراری بالانس در خط حمله، هنوز هم نیاز مبرمی به ژیرو داشته و باید او را حفظ کند. گلزنی ژیرو مقابل وسترن سیدنی با ضربه سر، مؤید این نکته بود. ونگر در بازی مقابل این حریف استرالیایی، از ژیرو در خط حمله و لاکازت در سمت چپ استفاده کرد تا زوج فرانسوی خط حمله تیمش را به بوته آزمایش بگذارد.

ناچو مونرئال یکی از بهترین بازیکن های آرسنال در اردوی استرالیا بود اما هواداران بابت هکتور بیرین هنوز هم نگران هستند. البته انتقال بیرین به بارسلونا منتفی شد زیرا آبی و اناری ها نلسون سمدو پرتغالی را به خدمت گرفتند. ونگر نیاز مبرمی به هکتور بیرین داشته و باید این ستاره جوان اسپانیایی را حفظ کند. طی چند هفته اخیر، بحث های زیادی راجع به آینده الکس آکسلید چمبرلین در ورزشگاه امارات به گوش می رسد از جمله شایعاتی راجع به انتقال او به لیورپول یا حتی معاوضه با نمانیا ماتیچ هافبک چلسی. البته ونگر به این شایعات پایان داده و خواستار حفظ چمبرلین به عنوان یکی از جوانان مستعد باشگاه شده است. شاید وضعیت هیچ بازیکنی به اندازه جک ویلشر مبهم نباشد. ویلشر یک فصل قرضی نه چندان جالب را در بورنموث پشت سر گذاشته و تقریباً با دست خالی به آرسنال برگشته است. ونگر اعتماد چندانی به ویلشر نداشته و احتمالاً این بازیکن پُر حاشیه جایی در برنامه های آینده توپچی ها ندارد. همچنین کیران گیبس، کالوم چمبرز و متیو دبوشی نیز از برنامه های ونگر کنار گذاشته شده اند.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش سوم - آرسنال)

چالش پنجم) خرید یک یا چند ستاره دیگر برای تزریق شخصیت قهرمانی به تیم آرسنال

پتانسیل شاگردان آرسن ونگر روی کاغذ بسیار پایین تر از سایر رقبای مدعی لیگ برتر است و او بیش از هر کسی به این موضوع واقف می باشد. همان طور که گازیدیس و ونگر به هواداران قول داده اند، آرسنال برای قهرمانی در کوتاه مدت بسته خواهد شد. البته به گواه بسیاری از کارشناس ها، آرسنال با بضاعت کنونی کار بسیار دشواری برای رقابت با ۵ مدعی دیگر لیگ برتر در پیش رو دارد. ونگر برای تشکیل یک تیم با شخصیت قهرمانی، باید تا حدودی از سیاست باشگاه میلان الگوبرداری کرده و جو تیم خود را با خرید چند ستاره بزرگ متحول سازد. بدون شک، خرید سئاد کولاشیناچ و الکساندر لاکازت به تنهایی کافی نیست. توپچی ها تاکنون دو پیشنهاد برای خرید توماس لمار هافبک ۲۱ ساله موناکو ارائه داده اند ولی هر دو پیشنهاد توسط باشگاه فرانسوی رد شد. یکی دیگر از گزینه های جذاب برای خط هافبک، ریاض محرز ستاره خوش تکنیک الجزایری لستر سیتی است اما کسی نمی داند که آیا ونگر قصد جانشینی محرز در صورت جدایی الکسیس را دارد یا این که محرز را در کنار الکسیس می خواهد.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش سوم - آرسنال)

چالش ششم) تعریف هویت تاکتیکی تیم و تخصیص پُست ها

هنوز ابهامات زیادی درباره سیستم تاکتیکی، نوع چیدمان و ۱۱ یار اصلی آرسنال وجود دارد. ونگر در فصل گذشته از چند سیستم متفاوت در طول فصل استفاده کرد و حتی در اواخر فصل برای نخستین بار به سراغ خط دفاعی سه نفره رفت. او در اردوی پیش فصل باید به جواب پیرامون کلیه پرسش ها و ابهامات دست یابد. آیا لاکازت و ژیرو می توانند کنار یکدیگر بازی کنند یا لاکازت پشت سر ژیرو به بازی گرفته خواهد شد؟ شاید هم ژیرو فدای لاکازت شود. برخی هواداران آرسنال در شبکه های اجتماعی گفتند که پس از حضور لاکازت، نارضایتی در چهره ژیرو موج زده و او از ارسال پاس برای هم وطن خود خشنود نبود.

سرنوشت تئو وولکات چه خواهد شد؟ او بزرگ ترین قربانی تغییر سیستم آرسنال به دفاع سه نفره در اواخر فصل پیش بود. وولکات نگران وضعیت خود در ترکیب اصلی است و به همین دلیل نیز نیم نگاهی به خروج از آرسنال دارد. با احتساب کولاشیناچ و ناچو مونرئال، اکنون ۸ مدافع در تیم آرسنال هستند و ونگر با ترافیک بزرگی در خط دفاعی رو به رو است. آیا آرسنال در فصل آینده از خط دفاعی سه نفره استفاده می کند؟ کولاشیناچ و مونرئال قابلیت بازی در هر دو سیستم دفاعی را دارا هستند و ونگر باید تصمیم خود را بگیرد.

6 چالش تابستانی BIG 6 (بخش سوم - آرسنال)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج