۵۶۸۱۰۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هفت فروش، هفت بازگشت؛ آدم به آدم می‌رسه!

در عصری که عداوت و دشمنی شخصی، یک اثر همیشگی و پایدار در دنیای فوتبال دارد، این هفت نمونه ثابت می‌کند که می‌توان همه اختلافات و دشمنی‌ها را به دست فراموشی سپرد؛ نمونه‌هایی از مربیان و بازیکنانی که پس از جدایی و حتی گاهی اوقات رفتارهای زشت در قبال یکدیگر، بازهم به‌هم پیوستند.

آی اسپورت: در عصری که عداوت و دشمنی شخصی، یک اثر همیشگی و پایدار در دنیای فوتبال دارد، این هفت نمونه ثابت می‌کند که می‌توان همه اختلافات و دشمنی‌ها را به دست فراموشی سپرد؛ نمونه‌هایی از مربیان و بازیکنانی که پس از جدایی و حتی گاهی اوقات رفتارهای زشت در قبال یکدیگر، بازهم به‌هم پیوستند. آخرین آنها روملو لوکاکو است که در زمان حضورش در چلسی توسط مورینیو به تیم دیگری فروخته شد اما حالا پس از سالها آنها باردیگر با یکدیگر کار می‌کنند. مورینیو از روی سرگرمی تن به این کار نداده بلکه این مهاجم بلژیکی آنقدر در دو فصل گذشته برای وست بروم و اورتون گلزنی کرد که خوزه کار دوباره با او را پذیرفت. مورینیو که پیش‌تر او را در ازای ۲۴ میلیون پوند فروخته بود، حالا برای به‌دست آوردن مجددش ۷۵ میلیون پوند پرداخت کرده است. این نه آخرین همکاری دوباره برای مورینیو بود و نه دنیای فوتبال. اینجا ششبازیکن دیگر هم داریم که زیر نظر مربیانی کار می‌کنند که قبلا خودشان آنها را فروخته بودند.


هفت فروش، هفت بازگشت؛ آدم به آدم می‌رسه!

خوان ماتا و خوزه مورینیو

یکی از تصمیمات جنجالی خوزه مورینیو در بازگشت به چلسی، فروختن هافبک بازیساز اسپانیایی این تیم خوان ماتا بود؛ بازیکنی که در دو فصل پیش از آمدن مورینیو، جایزه بهترین بازیکن سال آبی‌های لندن را به خودش اختصاص داده بود. در تیم آقای خاص، اسکار برای قرار گرفتن در ترکیب یازده نفره چلسی به ماتا ترجیح داده شد تا این بازیکن در ژانویه سال 2014 به منچستریونایتد واگذار شود. این انتقال با مبلغ 37 میلیون پوند صورت گرفت که در آن زمان رکورد نقل و انتقالات باشگاه بود. تنها دو سال و نیم بعد مورینیو مربی تیمی شد که ماتا 29 ساله را در ترکیب خودش داشت.


هفت فروش، هفت بازگشت؛ آدم به آدم می‌رسه!

آلوارو آربلوا و رافا بنیتز

آربلوا بخشی از انقلاب اسپانیایی بنیتز در مرسی‌ساید بود و او هم جزو بازیکنانی بود که این مربی اسپانیایی با خودش به آنفیلد آورده بود. آربلوا پیش از اینکه با پیشنهاد ۵ میلیون پوندی رئال مادرید از جمع قرمزها جدا شود، دو فصل و نیم یک مدافع کناری قابل اطمینان برای لیورپول بود و در کنار هموطنش کار کرد. آربلوا به مادرید منتقل شد و در تمام هفت سالی که پیراهن لوس بلانکو را بر تن داشت، نتوانست به ترکیب اصلی راه پیدا کند تا اینکه در دوره کوتاه مربیگری بنیتز در نیم فصل اول ۲۰۱۵-۲۰۱۶ در این تیم به همین اندازه کوتاه به کار گرفته شد.


هفت فروش، هفت بازگشت؛ آدم به آدم می‌رسه!

آندره‌آ پیرلو و ماسیمیلیانو آلگری

در روزهای پرالتهابی که میلان با قراردادی آزاد پیرلو را به یوونتوس واگذار کرد، آلگری روی نیمکت داغ روسونری نشسته و در آن فصل تنها 17 بار از پیرلو در ترکیب تیمش استفاده کرده بود. اگرچه روسونری احتمالا هرگز مربی سابق خودش را برای اینکه اجازه داد تا پیرلو سن‌سیرو ترک کند، نبخشید اما در عوض بانوی پیر نه تنها یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال جهان را به‌دست آورد بلکه با آلگری هم درخشید و این دو پیش از اینکه پیرلو تورین را به مقصد نیویورک ترک کند، چندین بار دوگانه قهرمانی در ایتالیا را بدست آوردند.


هفت فروش، هفت بازگشت؛ آدم به آدم می‌رسه!

وین رونی و دیوید مویس

دیوید مویس کسی بود که شروع فوتبال حرفه‌ای را به وین رونی در اورتون اهدا کرد و در دو فصل اولی که رونی وارد بالاترین سطح فوتبال شد، او را طوری راهنمایی کرد تا در آینده‌ای نه چندان دور بهترین گلزن تمام تاریخ تیم ملی انگلیس و منچستریونایتد شود. این پسر شگفت‌انگیز به ناچار به شیاطین سرخ فروخته شد تا پس از سپری کردن ۱۳ فصل موفق در این تیم، باردیگر در این تابستان به جمع تافی‌ها بازگردد. در میان این راه دیوید مویس سرمربی سابق رونی در ماه می سال ۲۰۱۳ به منچستریونایتد رفت و در کنار ستاره سابقش قرار گرفت اما این مربی اسکاتلندی خلف خوبی برای فرگوسن نبود و پس از کمتر از یکسال سمت خود را از دست داد.


هفت فروش، هفت بازگشت؛ آدم به آدم می‌رسه!

ژابی آلونسو و کارلو آنچلوتی

در آگوست سال 2014 وقتی آنچلوتی تصمیم گرفت که آلونسو به بایرن مونیخ فروخته شود، این هافبک اسپانیایی قهرمانی لالیگا، دو قهرمانی کوپادل‌ری و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با رئال مادرید بدست آورده بود اما با این حال مربی ایتالیایی با فروش او موافقت کرد. تنها دو سال بعد از اینکه آلونسو محل فوتبالش را از برنابئو به آلیانزآرنا تغییر داد، مربی ایتالیایی بازهم از داشتن این هافبک بزرگ در تیمش خوشحال بود چراکه در آخرین فصل فوتبال حرفه‌ای آلونسو، آنچلوتی هدایت بایرن را برعهده گرفت.


هفت فروش، هفت بازگشت؛ آدم به آدم می‌رسه!

یحیی توره و پپ گواردیولا

با وجود پتانسیل زیادی که داشت، به دلیل اختلافات شخصی میان او و گواردیولا تصمیم گرفت از کاتالان خارج شود. در سال ۲۰۱۰ گواردیولا در ادامه تغییر و تحولی که تصمیم داشت در تیمش ایجاد کند، یحیی توره را با قیمت ۲۴ میلیون پوند به منچسترسیتی واگذار کرد. حالا از آن روز هفت سال می‌گذرد و این هافبک ساحل عاجی هفت فصل است که در ورزشگاه اتحاد بازی می‌کند و در این مدت به دو قهرمانی سیتیزن‌ها در جزیره کمک کرده است. آمدن پپ به اتحاد در ابتدا به نظر مشکل ساز می‌آمد اما با آشتی دو طرف، توره توانست به ترکیب تیم بازگردد.
هفت فروش، هفت بازگشت؛ آدم به آدم می‌رسه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج