جاباما
۵۶۸۶۳۴
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

کاردار کویت در تهران فراخوانده شد

در پی انتشار اخباری مبنی بر دستور دولت کویت به تعطیلی دفاتر ایران در این کشور و درخواست از تهران برای کاهش تعداد دیپلمات‌های ایرانی از ۱۹ نفر به ۴ نفر، کاردار کویت در تهران عصر امروز (پنجشنبه) به وزارت خارجه فراخوانده شد.

خبرگزاری فارس: در پی انتشار اخباری مبنی بر دستور دولت کویت به تعطیلی دفاتر رایزنی فرهنگی و وابستگی نظامی ایران در کویت و تصمیم این دولت به کاهش تعداد دیپلمات‌های ایرانی مشغول به فعالیت در کویت از ۱۹ نفر به ۴ نفر، خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس مطلع شد که کاردار کویت در تهران عصر امروز (پنجشنبه) به همین دلیل به وزارت خارجه ایران فراخوانده شد.

براساس اخبار منتشره به ۱۵ دیپلمات‌ ایرانی مهلت ۴۵ روزه داده‌ شده که خاک کویت را ترک کنند.

امروز برخی از رسانه‌ها اخباری را مبنی بر دستور دولت کویت به تعطیلی دفاتر رایزنی فرهنگی و وابسته نظامی ایران در این کشور و همچنین درخواست دولت این کشور برای کاهش تعداد دیپلمات‌های ایرانی در کویت منتشر کردند.

یکسری از رسانه‌ها از جمله رسانه‌های رسمی کویت نیز به نقل از یک مقام مسئول در وزارت خارجه این خبر را تأیید کردند، ولی تا انتشار این گزارش هیچ یک از مقامات رسمی کویت خبر مزبور را تأیید نکرد‌ند.

در حالی خبر دستور دولت کویت مبنی بر تعطیلی دفتر رایزنی فرهنگی ایران در این کشور منتشر شد که خبرنگار فارس مطلع شد در حال حاضر ایران رایزن فرهنگی در کویت ندارد و تنها یک کارمند محلی در رایزنی فرهنگی ایران در این کشور حضور دارد.

شبکه اسکای نیوز امروز به نقل از یک مقام در وزارت خارجه کویت اعلام کرد که موضوع کاهش تعداد دیپلمات‌های ایرانی و بسته شدن دفاتر ایران در کویت و همچنین توقف فعالیت کمیته‌های مشترک، رسما به سفیر ایران ابلاغ شده است.

به گزارش فارس، در پی تنش اخیر در بین برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و با توجه به مقاومت قطر در برابر عربستان، به نظر می‌رسد ریاض فشار خود را بر کویت متمرکز کرده تا شکست خود در قطر را اینگونه جبران کند.

به گزارش این شبکه، دولت کویت این اقدام را به بهانه پرونده «گروهک العبدلی» انجام داده است؛ پرونده‌ای که کویت در آن ایران را به ارتباط با عناصر این گروهک متهم می‌کند.

بیست و دو مردادماه دو سال پیش (۱۳۹۴) کویت اعلام کرد یک گروهک را به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در منطقه «العبدلی» این کشور بازداشت کرده و از آن زمان موج اتهامات علیه ایران و حزب‌الله در این رابطه آغاز شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببین چه غلطی کردند اونجا

    • بدون نام

      اونا اخراج میکنن ما احضار؛ خب بندازین بیرون .......

    • اسد

      یک شافتی غلاف به این کویتی ها باید نشان بدهید

    • بدون نام

      جهنم کویت هم مگه کشوریه خوب شما هم بندازینشون بیرون این را

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج