۵۶۸۶۸۵
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

انرژی هسته ای، می‌تواند اقتصاد ایران را شکوفا کند

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: انرژی هسته‌ای می‌تواند اقتصاد ایران را شکوفا سازد. در صورت موفقیت کامل در این عرصه به‌جای واردکردن از کشورهای دیگر می‌توان در داخل کشور تولید و زمینه اشتغال را فراهم آورد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: انرژی هسته‌ای می‌تواند اقتصاد ایران را شکوفا سازد. در صورت موفقیت کامل در این عرصه به‌جای واردکردن از کشورهای دیگر می‌توان در داخل کشور تولید و زمینه اشتغال را فراهم آورد.

فریدون عباسی‌ در مراسم ششمین سالگرد شهادت شهید داریوش رضایی‌نژاد در مسجد «هزاردر» آبدانان از شهید داریوش رضایی‌نژاد به‌عنوان دانشمندی متعهد و متخصص یاد و اظهار کرد: داریوش رضایی‌نژاد، نمونه‌ای روشن و گویا از روح فداکاری و ولایتمداری مردم شهرستان آبدانان و استان غیور و شهیدپرور ایلام است که با وجود تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اما برای انجام تعهد کاری و پیشرفت کشور تحصیل را رها و به مطالعه علمی پرداخت و بعد از یافتن موفقیت‌های باوجود مشکلات به ادامه تحصیل پرداخت .

وی گفت: دشمن بعد از ترورهای اویل انقلاب، جنگی ۸ ساله را به ملت ایران تحمیل کرد که با رشادت‌های مردم و نیروهای مخلص نظامی نقشه آن‌ها بر باد رفت و موجب موفقیت و اقتدار ایران اسلامی شد .

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران به زمان فعالیت‌های هسته‌ای ایران در دوران انقلاب اشاره کرد و افزود: در ۱۶ سال دوران سازندگی دوران رخوت و سستی فعالیت هسته‌ای کشور بود اما با ورود آقازاده به سازمان اتمی و اطاعت از فرامین رهبری در مدت ۶ سال جهش خوبی انجام گرفت که در سال ۸۲ با ورود افراد غیر مرتبط با این دانش به این سازمان فعالیت‌های هسته‌ای تعطیل و از سال ۸۲ تا ۸۴ بیش از ۷ قطعنامه علیه کشور ما در سازمان بین‌الملل صادر شد.

عباسی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۰ سال پیش از دولت نهم با ایران مشکل داشت، تأکید کرد: انرژی هسته‌ای جلوی چرخ زندگی مردم را نمی‌گیرد و بیش از ۹۰ درصد انرژی هسته‌ای مربوط به تولید برق است.

وی ادامه داد: در رابطه با ترور همیشه ابتکار عمل دست کسی است که ترور می‌کند و هر چه تلاش کنیم محافظ بگذاریم دشمن به سراغ کسی می‌رود که محافظ ندارد و یا شیوه را عوض می‌کند و ترورها وجود خواهد داشت اما می‌توان با تمهیدات انجام آن را برای دشمن سخت کرد و بهای مبارزه را باید پرداخت اما باید تلاش کرد ترور صورت نگیرد و اگر هم اتفاق افتاد نباید خم به ابرو آورد .

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به نقش گروهک تروریستی منافقین در ترور رضایی‌نژاد اشاره کرد و ادامه داد: محل کار و منزل رضایی‌نژاد توسط منافقین از تلویزیون فرانسه پخش و اطلاعات کامل به دشمن از طرف منافقین ارائه شد. مسئولان فکر نمی‌کردند دشمن خبیث از این حیله برای ترور این دانشمند استفاده کند .

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران بیان داشت: انرژی هسته‌ای به‌هیچ‌عنوان جلوی چرخه زندگی مردم را نمی‌گیرد و۹۰ درصد از انرژی هسته‌ای مربوط به تولید برق، شیمی و فیزیک است و در صورت موفقیت در این عرصه به‌جای واردکردن از کشورهای دیگر می‌توان در داخل کشور تولید و زمینه اشتغال را فراهم آورد .

وی تصریح کرد: مسئولان باید از تخریب سپاه خودداری کنند چراکه در خارج از مرزهای کشور هم در حال جلوگیری از ورود دشمنان به خاک کشور است و در عرصه‌های دیگر نیز فعال است، به‌عنوان‌مثال قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مهار آب‌های مرزی، کارهای عمرانی و جهادی تلاش‌ها بزرگی انجام داده و دولت میلیاردها تومان به این قرارگاه بدهکار است .

عباسی گفت: باید به شعار مقام معظم رهبری یعنی همان اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشت نه اینکه با شعار قراردادهایی مثل توتال امضا کرد و زمینه را برای حضور کشورهای اروپایی در کشورمان فراهم کرد .

رئیس سابق انرژی هسته‌ای کشور با اشاره به اینکه مشکل بیکاری هم‌اکنون در کشور وجود دارد، افزود: استانی مثل ایلام دارای ثروت‌های زیادی در بخش نفت و گاز است و باید مسئولان استانی و شهرستانی به‌جای کارهای سیاسی برای رفع معضل بیکاری و معیشتی مردم تلاش و حق مردم از مسئولین کشوری مطالبه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تجربه ثابت کرده..ما هیچ کار از پیشمون نمیرع فقط خوشبینی زیادی میکنیم...منو بزارید رعیس جمهور ببینید من رو یکماه کشور رو به کجا میرسونم..اولین سفر میرم امریکا وکنگره تمام تحریمهارو تموم میکنم میام.ایران گلستان میشه

      پاسخ ها

      • m.amin

        باشه زنگی میزنم بزارنت رئیس جمهور ببینم چکار میکنی

    • ایران

      خیلی خوبه واقعا مردم دارن انرژی هسته ای رالمس میکنن.اینکه دارن ازگشنگی میمیرن.خودتونو مسخره کردی بااین انرژی هسته ای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج