جاباما
۵۶۸۸۴۷
۵۲ نظر
۵۰۰۵
۵۲ نظر
۵۰۰۵
پ

توضیح در مورد پیشنهاد توزیع مواد مخدر دولتی

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تصویب نهایی پیشنهاد توزیع مواد مخدر دولتی با هدف انقطاع رابطه معتادان و قاچاق‌چیان، از موافقت تمامی مراجع تصمیم‌گیرنده با این پیشنهاد خبر داد و گفت: طرح توزیع مواد مخدر دولتی مشابه آن‌چه پیش از انقلاب انجام می‌شد.

خبرگزاری ایلنا: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تصویب نهایی پیشنهاد توزیع مواد مخدر دولتی با هدف انقطاع رابطه معتادان و قاچاق‌چیان، از موافقت تمامی مراجع تصمیم‌گیرنده با این پیشنهاد خبر داد و گفت: طرح توزیع مواد مخدر دولتی مشابه آن‌چه پیش از انقلاب انجام می‌شد.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به آخرین تصمیمات درباره نحوه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: بنابر مصوبه کمیسیون در آخرین جلسه، درباره کسانی که هم‌اکنون به‌خاطر جرائم مواد مخدر مقرر کردیم اگر جرمشان حمل، توزیع یا نگهداری تریاک تا زیر ۱۰۰ کیلوگرم بود، یا همین جرائم را درمورد تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی تا مقدار کمتر از ۲ کیلوگرم یا حمل و نگهداری آن تا زیر ۵ کیلوگرم باشد، درصورتی که سوءپیشینه موثر نداشته باشند، اعدامشان به حبس درجه یک تبدیل می‌شود.

او با تاکید بر عطف به ماسبق شدن این اصلاحات جدید در قانون مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: همچنین کسانی که از این به بعد مرتکب چنین جرائمی شوند، برای تولید و توزیع مواد صنعتی ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی یا حمل و نگهداری ۳ کیلوگرم از همین نوع مواد مخدر با حکم اعدام مواجه می‌شوند.

پیشنهاد توزیع دولتی مواد مخدر با هدف انقطاع رابطه معتادان و قاچاق‌چیان

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تصویب پیشنهاد دیگری در جلسه اخیر این کمیسیون درخصوص توزیع دولتی مواد مخدر اعلام کرد: ‌ باتوجه به تاکید ویژه‌ای که در سیاست‌های کلی نظام بر لزوم انقطاع رابطه معتادان و قاچاق‌چیان صورت گرفته است، مقرر کردیم دولت مواد مخدر رقیق در اختیار معتادان قرار دهد تا این عزیزان بتوانند به‌تدریج ترک کرده و بجای آن‌که جلب قاچاق‌چیان مواد مخدر شوند، به‌سمت نظام آمده و از طریق مجاری رسمی نیاز خود را برطرف کنند.

روند اجرایی شدن پیشنهاد توزیع مواد مخدر دولتی

نماینده اصولگرای رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نهایی شدن روند تصویب این پیشنهاد در کمیسیون قضایی و حقوقی در پاسخ به سوالی درباره این‌که دولت قرار است چه نوع مواد مخدری در اختیار معتادان قرار دهد، گفت: درواقع این مواد مخدر شامل‌‌ همان متادون و موادی رقیق‌تر از مواد مخدر پیشین می‌شود و اختیار تصمیم‌گیری درباره آن نیز برعهده آیین‌نامه‌ای که قرار است، توسط وزارت دادگستری و سازمان مبارزه با مواد مخدر به‌صورت مشترک تهیه شود و پس از تصویب هیات وزیران امکان اجرایی شدن خواهد یافت.

طرح توزیع مواد مخدر دولتی مشابه آن‌چه پیش از انقلاب انجام می‌شد است

او در پاسخ به سوال دیگری درباره تفاوت این مصوبه با آن‌چه پیش از انقلاب به‌صورت توزیع کوپنی مواد مخدر انجام می‌شد، گفت: آن طرح اشکالی نداشت و طرح جدید نیز تقریباً‌‌ همان چیزی است که پیش از انقلاب انجام می‌شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به سوال دیگری که آیا جایگزینی برای مواد مخدر صنعتی در این پیشنهاد درنظر گرفته شده است، گفت: تصمیم‌گیری در این مورد نیز در‌‌ همان آیین‌نامه اجرایی انجام خواهد شد و هدف ما این است که رابطه معتادان و قاچاق‌چیان را منقطع کنیم.

موافقت تمامی مراجع تصمیم‌گیرنده با پیشنهاد توزیع موادمخدر دولتی

نوروزی در پایان و درپاسخ به سوالی درباره میزان توفیق این طرح پیشنهادی و همچنین این‌که آیا مراجع تصمیم‌گیر خارج مجلس با آن موافقت دارند، گفت: قطعاً شاهد موفقیت آن خواهیم بود و این درحالی است که نمایندگان همه مراجع و قوای دخیل در این مسئله در جلسه کمیسیون قضایی مجلس حضور داشتند و همگی نظر مثبت داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • younes

      عجب بابا

    • حسن

      خیلی خوبه . جوانان به سمت مواد مخدر بروند واز این ببعد یارانه مواد مخدر هم به یارانه خانواده های ایرانی اضافه میشه

    • هشترودی

      آخ جون راحت شدیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دم بانیش گرم دیگه کسی اواره وخمار نمیشه وهمه به کارشون میرسند وهمه درامدشونو برای اون لعنتی نمیدند

    • بدون نام

      همه مردم معتاد میشن دختر پسر خدا برایتان رحم کنه! چه خوابی دیدن خدا میدونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئنا دولت به کسایی مواد مخدر میده که مشخصات و فرم های مربوطه را پر کرده باشند و مشخص باشه اعتیاد دارند. اتفاقا اینطوری افراد جدید به مواد مخدر کمتر دسترسی دارند

    • بدون نام

      یک فردی بود به نام کامروا خیلی می گفت مواد رودولت بده ..مثل این که واقعا حرفش داره اجرا میشه .

    • بدون نام

      آخ جون دارم بافورم راتمیز مکنم برای تریاک محلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوخته داخلش را فعلا مصرف کن تا تصویب و اجرا بشه
        خخخخ

    • جوان باغیرت ایرانی

      خیلی هم خوب مثل اینکه داره یه تکونی میخوره کشورمون، درضمن بعضی ها نظر دادن که دیگه همه جوانان معتاد میشن با این قانون درجواب این عزیزان باید گفت که چرا اینقدر سطحی فکر میکنید اون جوانی که بخواد معتاد بشه تو این زمونه الان کمتر از ۵دقیقه به مواد مورد نیاز ونظرش دسترسی پیدا میکنه، پس چه بهتر که این توزیع مواد دولتی وقانونی باشه تا هم رابطه‌ای معتادوقاچاقچی ازبین بره وهم مواد مخدرهای گوناگون وصنعتی جمع بشه،ودرآخرهم معتاد به زندگیش وکارش میرسه ودنبال موادمخدر توکوچه وخیابون نیست،مردم هم به نظرم موافق همچین طرحی هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با حرفت موافقم.اما یه سوال:؟اینطوری که دولت تا آخر عمر فرد معتاد،مواد موردنیازش رو تامین میکنه،پی تلاش دولت واسه کم کردن تعداد معتادها و برگردوندن زندگی دوباره بهشون چی میشه؟ضمن اینکه خود دولت از این راه کسب در آمد خواهد کرد.

    • بهراز

      خیلی هم خوب!!!!!!!

    • بدون نام

      بهترین کار.دیگه پدری پولشو جای مواد نمیده وخرج بچه اش می کنه .

    • ایمان

      خخخخخخخخ خخخخخخخخخ

      ............ معلومه میخواید بازار مواد مخدرو تو دست بگیرید پول مردمو جمع کنید

      بعدش یه مؤسسه هم بزنید چندین نفرو استخدام کنید توی هر شهر تا معتادا بیاد مواد بخرند. اصلا توی سوپرمارکتا بفروشید
      فکر خوبیه!!!!! ؟
      شیشه بیا شیشه داریم
      هشیش به نرخ دولتی اصل تولید داخل
      هشیش ایرانی. سال همایت از تولید داخلی. خخخخخخ خخخخخخ

    • بدون نام

      این طرح اوضاع رو بدتر میکنه

    • بدون نام

      اینجوری خیلی راحت تر شناسایی میشن معتادا و میشه بهشون کمک کرد
      از طرفیم سود توزیع تو جیب قاچاقچی نمیره
      از طرف دیگه هم احتمالا اشغال قاطی مواد نمیشه ک خطرناک تر بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سودتوزیع تو جیب دولت میره؟؟؟پس مراکز ترک اعتیاد جمع میشه دیگه

    • بدون نام

      مرحبا افرین به این فکر من بارها از این تربون نظر خود را اعلام کردم وگفتم با این کار بیش از هفتاددرصد از بزه کاری ها از بین میرود ویک فرد معتاد در طول روز میتواند به کارهای دیگر به غیر از تهیه مواد فکر کند وچون ازادانه است چه بسا فرد به یک مولد کاردر جامعه تبدیل شود همچنین میداند این مواد سالم است وبه جز اثرات اعتیاد ضرر دیگری ندارد .من خودم چها سال است که شربت تریاک مصرف میکنم باور کنید که از یک هم سن وسال خودم که حدود شصت سال است سالم تر هستم وادوات مصرف از دستم افتاده روزی دوسه قاشق میخورم وسرم هم بالا است ودیگر دنبال جای کشیدن ویا ساقی مواد نیستم به کار وخانواده ام هم میرسم وبه امید ان روز ی هستم که ابن دوسه قاشق هم نخورم .باور کنید گاهی هم فراموش میکنم بخورم .فقط یک شرط داره انهم این است که ابن مواد را ازادانه وارزان به مصرف کننده برسانید الا ن برخی دکتر ها بااین شربت پولدار شدن ودیگر طبایت نمی کنند وسهمیه وازاد کرده اند ویک شیشه شربت ۲۵۰سی سی هفده تومانی رابه معتاد میدن حدود شصت تومان وازاد هشتاد تومان وگاهی بیشتر .باید هرچه زودتر انرا از این دکتر ها گرفت واز طریق داروخانه با نرخ دولتی توضیع کنند وانگا ه اثرات ان را خواهند دید باور کنید اولین کسی که از خودش بدش میاد خود معتاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش جان راحت باش دولت مث کوه پشتتون واستاده. صنعتی و سنتی هرچی خواستید در خدمتتون هست

    • محمد حسین

      مطمئنا عده زیادی اعتراض میکنند . اعراض بی خود و بی جهت. مطمئن باشید عرضه مواد مخدر توسط دولت به چندین دلیل کار درستی هست.
      1- کاهش قیمت مواد مخدر و در نتیجه کاهش قاچاق و جرم و جنایات مربوطه.کاهش زندانیان و کاهش اعدام ها
      2- کاهش مشاغل واسطه گری و حذف توزیع کننده ها از سطح محله ها و درون شهر
      3- مواد مخدری که الان مصرف میکنند با مواد شیمیایی خطرناک و مواد بیماری زا مخلوط هست که با توزیع توسط دولت این مساله حل میشه
      و ده ها دلیل دیگه که الان شاید به ذهن من نمیاد

      شاهد درستی این کار اینه که الان به عنوان مثال روسپی گری غیر دولتی هست ایا عوارض و خطرات مروبط به روسپی گری کمتر شده؟ ایا این داستان حذف شده؟
      نه بلکه اگر حتی روسپی گری هم زیر نظر وزارت خانه های مربوطه مثل بهداشت اداره بشه مطمئنا خطرات و بیماری های این موضوع از بین میره.چه بسا بشه یک شرایطی فراهم کرد که زنان ایرانی که در این کار مشغول اند بتونن شغل بهتری برای خودشون پیدا کنن.

    • بدون نام

      تا وقتی جوانان ایران پول دارند پولشون را میدن به افغانها مواد میگیرند وزمانی که هم پولشون تمام شد وجوانی شون رفت دولت از بیت امال مخارج مواد انها را تامین میکنه

    • علی

      خیلی طرح خوبیه میدونید سه میلیون معتاد داریم که هر روز حداقل نفری سی هزار تومان دود میکنند که در ماه میشود دوهزار وهفتصد میلیارد تومان که این فقط دود میشه وبه جیب قاچقچیان و افغانستان میرود نظام باید فکری به این مسئله بکند .

    • بدون نام

      نمیدونید نهشگی یا همون توپ بودن چه حالی میده همه مردم مهربون میشن گذشت بیشتر میشه کسی کمتر میره دادگاه جرم کمتر میشه

    • بدون نام

      ماشاالله وقتی همه دولتیها موافقت کردن معلوم میشه چقدر دودی ازهمه قشری داریم ماشاالله

    • بدون نام

      اتفاقا این طرح در چین اجرا شد... بعد مدتی دیگه کلک قاچاقچیا کنده شد .... و دولت اینقدر مواد رو در طی زملن رقیق کرد کلا کشیدن با نکشیدنش فرق نداشت عملا ترک کردن ....

    • عبود

      حرف ندارامافقط تریاک ندیدحشیش بنگ ویه قوطی ابجوهم باشه بهتردیگه کسی خمارنمیمونه وخونه ساقی خراب میشه خداراشکراگربشه پلک چی میشه چندماهه بافورم خشک شدحتاسوختش داخلش موندولک جنس دولتی توپه نگفتم روحانی دوستمون داربیااینم یکی ازکارهاش کامروازیاددودندی هاخانم ابتکاربدش بیادکاردستمون مید

    • بدون نام

      خداخیرشان بده ان بی انصافا چی قاطی میکردن میدادن فقط دستتان درد نکند جنس خوب بدهید قاطی نداسته باشد

    • ایرانی

      خداکنه طرح خوبیه خالصش گیربدبختا بیادخالص خدابیامرزه پدرومادرکه این طرح پیاده کرده

    • مصطفی

      سلامـ

      اونای که نظرشون منفیه اگه دقت کتید الان چرا کسی برای پول دارو خود فروشی نمیکنه؟؟؟پس هرچیزی که زیاد باشه و قاچاق نه تهیش راحت باشه اول اینکه خیلی از جوونا از سر کنجکاوی و اینکه بگن بزرگ شدن خلاف میکنن اینجوری بشه دیگه جنبه بزرگ نمایی جوونا از بین میره و هرکی معتاده استفاده میکنه حداقل کسی معتاد نمیشه

    • بدون نام

      به نقل قول یک معتاد:"((اشغری دیدی گفتم تریاک کوپنی میشه))".

    • مجتبی

      لااقل احترام زینال بندری رو نگه دارین تو فیلم تاراج :))

    • ام جی

      همین که این طرح قبلا اجرا میشده یعنی طرح خوبیه...

    • بدون نام

      آخ ژژژژژژژووون ...

    • مهدی

      من خودم سر همین تریاکهای سربی یک شب بیمارستان خوابیدم حالا تریاکهای ببینیم چطوریه

    • روح الله

      به نام خدا بالاخره معتاد داریم چه بخواهیم و چه نخواهیم حال فواید آن۱- ارزمملکت از کشور خارج نمیشه۲_جوونهای مملکت در درگیری با قاچاقچیان شهید نمیشوند۳ بیشتر زندانیان بابت موادمخدردر زندان هستند زندانها خالی می شوند۴_وقتی زندانی نباشه زن و فرزندانش آواره وسرافکنده نیستند۵کشاورزان مهاجرت کرده به روستا برگشته و برای خیلیهاکارایجادمیشه۶_بابت موادناخالص معتاد مریض نمی شودوسرب مصرف نمی کند و هزینه درمان هم صرفه جویی می شودوخیلی فوایددیگرکه دراین مقاله نمی گنجد

    • بدون نام

      بسیار کار بجا وخوبی است

    • بدون نام

      میخوان رسما پول مواد بره تو جیب دولت برا درامد بیشتر
      بعدش هم تمام معتادا شناسایی بشن
      ما از دولت تقاضامندیم از قاچقچیان محترم در کابینه استفاده کنه چون ثبات قیمت بازار مواد و همچنین عرصه به موقع مواد به معتادان مثالزدنی و ستودنی بوده تا حالا ...جا داره مدیریت کشور در سایر مسایل رو هم به همین مدیران بسپریم.
      مطمئنا با ورود دولت قیمتها سر به فلک میکشه و مثل نرخ دلار دائم دچار نوسان میشه و گاهی با کمبود و گاهی نایاب میشه و در کنارش بازار سیاه هم که باز دست خودشون هست شکل میگیره . این خط این نشون

    • مهدی

      لطفا کسانی که نمیدونم و هیچی خبر ندارن هی نیان بنویسن توزیع دولتی بده نه بابا زشته کاره بد این جزت ها..
      فقط از جیزی خبر ندازید میخواهید بگید همه جیز میدونید.
      امثال شماها ایرانی از داعشی بدتر هستید چون ادمی کا فکر میکنه همه چیزو میدونه هیچوقت نمیشه عاقلش کرد تو جاهلیت خودش میمونه.
      کار بسیار بجا و عالی از حکومت..
      الان ما ذخیره 10 امپول بال که برای مسمویت سرب هست مصرف هیچچچچ رفتیم ذخیره 20 سال فرانسه امپول بال خریدیم اوردیم کمم داریم.
      برای چی این قاچاقچیهای بی پدر سرب میکنن تو تریاک کلی ادم روانا بیمارستان خبرس درست نپیچید وگرنه کشته و خیلی بد بود.ما دکترها میدونستیم.
      بعدم با اینکار یک تریاک خالص بدون سرب و کراک داده میشه به مصرف کننده.
      بعدم تریاک داره میگه .
      که فقط تریاک با 50 سال به بالا ها برای مصارف شخصی میدادن.و اینجور معتادها نه خیابان نشینن نه ادم بد..ادمهای کاری و با شخصیتی هستند که اگه دولت اینکار بکنه خداروشکر میکنم و واقعا دستشون درد نکنه که نان اور خانواده نره پیش این تریاک فروش کثیف که همه جیزم سرب کراک قاطی بهش بدن یا ابروش بره جلوی همه..عالی
      حکومت ایران میدونا بیشتر مردم موافق هستند البته مردمی که عاقل و بافکر هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش جیز نه چیز. معلومه سربا کار خودشو کرده که زبونت به چ نمیچرخه و هی میگی ج. ههههههههههههههههه

    • بدون نام

      باز این ملت بدبختو نظرات سطحیشون، .....

    • فرزاد اسماعیلی

      احتمالا دارن واسه بودجه سال بعد برنامه ریزی میکنن

    • بهاره

      طرح خیلی خوبیه بخدا قدیمها تریاک که کشت میشد هیچ کس برا کشیدن فکر نمیکرد هیچ جوانی بدنبال این نبود که فقط بره دنبال کشیدن منع میدونستن فقط ی پیرمرد یا چطور بشه کسی مریض باشه برا دوایی بکشه خدا بزرگه چیزی که تو دست ادم پر فراوان باشه دیگه برات اهمیت نداره بابا طرف به بهانه مواد بفروشه امده سوپر مارکت زده هم کاسبی میکنه هم درامد مواد میخوره مشتری اونها ی مشت جوان که ادم اتیش میگیره خدا خیر اون کسی بده که این طرح ریخته به نظر من هم راه اون بیشرمها بسته میشه هم جوانها به خود میان که زندگی سالمی داشته باشن

    • بدون نام

      یه جواز کسب مواد فروشی برم بگیرم تا میشه راحت جوتز کسب گرفت ـچن وقت دیگه خیلی سخت میشه .نون حلال با فروختن مواد

    • رسول

      مملکت گل و بلبل! چطوری قلیون توی اصفهان ممنوع میشه ولی مواد مخدر آزاد.هدف چیه واقعا.

    • بینام

      خیلی جلب است کشورهای دیگر دو یا سه گرم اعدام است درکشورمان دو یا سه کیلو ایا اعدام شود ایا اعدام نشود==== زندگی یا سخت یا اسن بما خواهد گذشت ==خدایا خدایا بلطف و کرمت به جوانان ما رحم کن

    • مسعود

      زمین کشت خشخاشش با من.اونم خودکفا میشیم دیگه لازم نیست پول بره تو جیب افغان

    • مهدئ

      خوب شددیگه ازفردا آدامس وپفک ونوشابه باطعم تریاک میدن بیرون

    • بدون نام

      در هر صورت دست ساقی قطع نمیشه.چون خیلیها دارن از این راه نون در میارن.ولی حداقل باعث میشه که هر جنس آشغالی رو ندن دست مردم.دیگه مجبورن رقابت کنن.نه مثل محصولات آشغال ایران خودرو و.... که هیچ رقیبی ندارن

    • بدون نام

      اقا اولا باید کشت خشخاش هم آزاد بشود که ما با اب کم و زمین های مساعد حاشیه کویر توانسته بودیم سالانه با نود درصد مازاد تولید میلیاردها دلار ارز را بصورت قانونی وزیر نظر سازمان ملل متحد به کشورهای اروپایی جهت تولید نزدیک به هفتاد الکویید دارو صادر کنیم و بجای آن ارز وارد کنیم وفقط بخش کمی از آن مصرف معتادین میشد ، با الان مقایسه کنید لطفا خروج ارز ،شهادت جوانان ،مواد مسموم به سرب و سم ،خشنودی آمریکای جنایتکار
      دولت مردان لحظه‌ای فکر و برسی کنید

    • امين اوس علي

      سلام سالها مبارزه جز افزايش امار اعتياد ومسمويت روز افزون با سرب خونريزي گوارشي اضافه شدن بيماريهاي گوارشي به وغيره

    • mohammad

      اینجورام نیست کی گفته به جوانان تریاک میدن فقط به معتادان بالای چهل سال اونم نه همه معتادی قانون خاصی هم داره همینجوری نیس نیس که مثل نق ونبات هرچقدر وهرچی بخوان تریاک توضیع کنن.

    • mohammad

      اینجورام نیست کی گفته به جوانان تریاک میدن فقط به معتادان بالای چهل سال اونم نه همه معتادی قانون خاصی هم داره همینجوری نیس نیس که مثل نق ونبات هرچقدر وهرچی بخوان تریاک توضیع کنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج