۵۶۹۰۷۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سایپا؛ کیمیای دایی با اکسیر جوانی

علی دایی با قبول هدایت سایپا، با استفاده از بازیکنان جوان با تجربه، به دنبال دو هدف جوانگرایی و موفقیت در لیگ هفدهم است.

ایسنا: علی دایی با قبول هدایت سایپا، با استفاده از بازیکنان جوان با تجربه، به دنبال دو هدف جوانگرایی و موفقیت در لیگ هفدهم است.

سایپا با وجود هزینه زیادی که در لیگ شانزدهم انجام داد، نتوانست نتایج درخور توجهی را کسب کند و به سختی توانست در لیگ برتر بماند و نتوانست به اهداف خود مانند کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برسد. آنها در این فصل هم همان اهداف را به اضافه جوانگرایی دنبال می‌کنند و این بار به سراغ گزینه‌ای رفته‌اند که تنها قهرمانی این تیم را در لیگ ششم به ارمغان آورد.

* کادر فنی و مدیریتی

با ناکامی حسین فرکی در رسیدن به نتایج خوب، سایپایی‌ها تا پایان لیگ شانزدهم حوصله کردند و با اتمام فصل، علی دایی را به عنوان سرمربی تیمشان انتخاب کردند. دایی هم به تیمی بازگشت که پایان دوران بازیگری و آغاز دوران مربیگری‌اش از آنجا بود و با محیط باشگاه غریبه نبود. او در لیگ ششم به همراه سایپا قهرمان شد تا این قهرمانی پله‌ای برای رسیدن به تیم ملی و پرسپولیس باشد. برنامه سایپا و دایی بلند مدت است و جوانگرایی در ترکیب باشگاه از این موضوع حکایت می‌کند. حضور در سایپا، برای علی دایی که در چند فصل اخیر تغییرات زیادی در تیم‌هایش داشته، می‌تواند خوشایند باشد.

نارنجی پوشان در بخش مدیریتی هم تغییراتی نداشتند. رضا درویش مدیرعامل سایپا علاقه زیادی به کسب نتایج درخشان دارد و در این فصل هم مدل فصل گذشته را دنبال کرد و به سراغ مربی‌ای رفت که حداقل یک بار قهرمان لیگ برتر شده و چندین بار هم جام حذفی را بالای سر برده است. سایپا به واسطه اتکا به یک شرکت خودروساز بزرگ، همواره جزو تیم‌هایی بوده که با مشکلات مالی غریبه بوده و در فصل پیش رو هم خبری از این موضوع نیست.

* بازیکنان

فصل گذشته، سایپا چند بازیکن خوب و با قیمت بالا جذب کرد اما نتایج ناموفق این تیم باعث شد برای این فصل در این بخش، تجدید نظر صورت بگیرد. آنها در این فصل بازیکنانی مانند دانیال ماهینی، آرش رضاوند، محمد عباس زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، محمد دانشگر و ... را جذب کردند که در عین جوانی تجربه خوبی هم در لیگ برتر دارند. این تیم موفق شد مهدی ترابی را هم در تهران نگه‌دارد؛ این بازیکن پیشنهادهایی از خارج از کشور داشت.

از طرفی سایپا با توجه به داشتن آکادمی خوب، توانسته سهم به‌سزایی هم در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان داشته باشد. علی دایی با نگرش جوانگرایی، چندین بازیکن را هم از تیم‌های مختلف به این مجموعه جوان اضافه کرده است. کارشناسان زیادی به موفقیت این تیم با این بازیکنان و مربیان امیدوار هستند.

دانیال ماهینی در اوضاع آشفته استقلال خوزستان به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش، قراردادش را با استقلال خوزستان فسخ کرد و به سایپا پیوست اما در حال حاضر عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان، خواهان بازگشت بازیکنش است و آنها به شدت پیگیر بازگشت ماهینی به تیم سابقش هستند. باید دید این اتفاق به ضرر و به سود کدام تیم تمام می‌شود.

* روش همیشگی دایی برای فصل آماده‌سازی

نارنجی پوشان در فصل آماده سازی اردویی رادر شهر سرعین اردبیل برگزار کردند و به واسطه حضور علی دایی در این تیم، مردم اردبیل هم نهایت مهمان نوازی را از سایپایی‌ها به عمل آورند. علی دایی از جمله مربیانی است که علاقه‌ای به برگزاری اردو در خارج از کشور ندارد. از طرفی آنها تمرینات خود را خیلی زود آغاز کردند و تاکنون از خیلی از تیم‌ها جلوتر هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج