جاباما
۵۶۹۱۲۵
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

اشتباهات «ظريفِ» صدا وسيما!

باز هم صداوسیما و باز هم مواجهه چالشی با دولت؛ این بار نوبت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بود که بار دیگر سوژه صداوسیما برای تخریب دولت شود.

روزنامه آرمان: باز هم صداوسیما و باز هم مواجهه چالشی با دولت؛ این بار نوبت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بود که بار دیگر سوژه صداوسیما برای تخریب دولت شود.
آنچه چهارشنبه از صداوسیما به‌صورت زیرنویس مشاهده شد ابتکار جدیدی بود که هنوز مشخص نشده اشتباهی سهو بود یا عمد! صدا و سیما در اخبار سراسری در ساعت ۱۹ چهارشنبه در حالی که سخنان ظریف را پخش می‌کرد در زیرنویس خود به جای وزیر امور خارجه ایران از تعبیر وزیر امور خارجه آمریکا استفاده کرد. حسن شمشادی، خبرنگار صدا و سیما با انتشار مطلب و عکسی در اینستاگرامش خبر داد که بخش خبری ساعت ۱۹ شبکه یک صداوسیما، شامگاه چهارشنبه ۲۸ تیر در زیرنویس معرفی محمدجواد ظریف، او را وزیر امور خارجه آمریکا معرفی کرده است.
اشتباهات «ظريفِ» صدا وسيما!
این چندمین‌بار است که تلویزیون در نگارش زیرنویس‌های اخبار مربوط به دولت دچار اشتباه می‌شود. چندی پیش نیز شبکه خبر در زیرنویس سخنان رئیس جمهور، اشتباهی بسیار فاحش داشت. در آن زمان پرویز اسماعیلی در شبکه اجتماعی با اشاره به واکنش شبکه خبر نسبت به اشتباه این رسانه در زیرنویس کردن بخشی از سخنان رئیس جمهور در همایش هفته قوه قضائیه که در آن شبکه خبر عنوان کرد: «استفاده از احضار به جای دعوت اشتباه سهوی بوده و دولت بهانه می‌گیرد!» تاکید شده است: اصلا قبول؛ آنکه زیاد اشتباه می‌کند، نباید پشت فرمان بنشیند. در اشتباهات سهوی معمولا عذرخواهی می‌کنند نه اتهام‌زنی. تقاضا برای انعکاس صحیح سخنان رئیس جمهور در رسانه رسمی حق‌الناس است، بهانه نیست.
این بار حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور بود که نسبت به اشتباه در زیرنویس جایگاه ظریف با انتشار پست «اعتراض اینستاگرامی، حسن شمشادی خبرنگار صداوسیما درباره زیرنویس اشتباه شبکه برای ظریف» خواستار عذرخواهی صداوسیما شد. آشنا نوشت: «امیدوارم قصدی در کار نبوده باشد و دوستان سریعا و رسما عذرخواهی کنند و به فرد خاطی هم تذکر جدی داده شود.» در حالی صداوسیما این رویه را در مواجهه با دولت پیش گرفته است که 11 تیرماه معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: «ما هیچ‌موضع مخالفی با دولت ابراز نمی‌کنیم و نداریم.»
نکته قابل تامل آنجاست که رئیس سازمان صداوسیما خود به برخی کوتاهی‌ها و اشتباهات این سازمان معترف است چنان‌که 4 تیرماه رئیس سازمان صدا و سیما از «نگاه منفی» بخش خبری بیست و سی به وقایع خبری انتقاد کرد و گفت: «بارها تركش‌های این بخش خبری به ما اصابت كرده و ما باید هربار پاسخگو باشیم كه البته این امر مرسوم در عرصه خبری است. با این حال امیدوارم این بخش خبری به مانند طنز گل‌آقا رفتار كند. زبانی طنزآلود كه هم نقد می‌كرد و هم مخالفان را مشتاق دیده شدن و زیر ذره‌بین بردن می‌كرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      فقط میتونم بگم ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما

    • بدون نام

      وقتی استخدام های صدا و سیما رابطه ای و خویشاوندی ست ،نتیجه آن تجمع یه مشت افراد بیسواد و حقوق بگیر مفت خور میشود وخروجی برنامه های صدا وسیما بی محتوا و بدون مخاطب میشود ازاینگونه اشتباهات بسیار رخ میدهد و کسی هم نیست تا این فجایع را اصلاح کند .

    • بدون نام

      رای نیاوردند طرفداران صدا و سیما حالا اینجوری دارند خودشون رو خالی میکنن

    • بدون نام

      البته یه جورایی هم داره به نفع امریکا کار میکنه

    • بدون نام

      اشتباهات صدا وسیما مایه افتخار برای ما چون مردم وجوانان پی می برند که صدا وسیما ملی نیست میلی است وجوانان باوضع بیشتر از صدا وسیما متنفر می شوند

    • رضا

      مردم خیلی وقته که ازصداوسیمای حزبی وجناحی متنفرن..یک مشت افرادبی سوادومغرض راباپارتی بازی وسفارش ازمابهترون استخدام کرده اندودارن ازحق مامردم بدبخت حقوق آنچنانی بهشون میدن..معلومه آخروعاقبتش این میشه..خدالعنت کنه هرچه آدم مغرض وبیسواده دراس کاررا..بخدااین حقوقهای کلان ازجیب مردم ..مابایدبیکاری وبدبختی وگرسنگی بکشیم وشمابخورین حقوق ازپول نفت...اره خیالتون راحته چه کارکنین چه نکنین سربرج حقوق توحسابتونه..ماچه کنیم باکرایه خونه ودربدری وخرج گرون وبیکاری..بااین صداوسیمای پلید..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج