۵۶۹۳۵۷
۲۵ نظر
۵۰۰۹
۲۵ نظر
۵۰۰۹
پ

مطهرى: از مرگ ضارب «شهرری» خشنود نشده‌ام

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نسبت به برخی برداشت‌ها درباره اظهارات اخیرش درمورد حادثه متروی شهرری واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایلنا: نایب رییس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نسبت به برخی برداشت‌ها درباره اظهارات اخیرش درمورد حادثه متروی شهرری واکنش نشان داد.

علی مطهری در یادداشتی کوتاه که در اینستاگرام منتشر کرد، نسبت به اظهارنظر چندی پیش خود درباره لزوم تجلیل از ۲ جوانی که از روحانی مضروب در جریان حادثه متروی شهرری حمایت کرده و همچنین تاکید اخیرش بر این‌که درصورت زنده ماندن متهم باید با حکم اعدام تنبیه می‌شد، توضیحاتی ارائه کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این یادداشت کوتاه نوشت: اظهارنظر من درباره حادثه ایستگاه متروی شهرری در اینستاگرام، کامنتهای زیاد و متفاوتی را به دنبال داشت. لازم است دو نکته را گوشزد کنم.

۱. برخی مسلّم گرفته بودند که قبل از حادثه، روحانی موردنظر درباره یک خانم بدحجاب به نحو نادرستی نهی از منکر کرده و اقدام ضارب به دنبال آن مطلب بوده است. باید عرض کنم تحقیق جامع از افراد و نهادهای ذی‌ربط نشان می‌‌دهد که اصلاً نهی از منکری در کار نبوده و این امر ساخته ذهن کسانی در فضای مجازی است که اولاً تحت تأثیر فکر غربی اصل حیات‌بخش امر به معروف و نهی از منکر را قبول ندارند و ثانیاً دوست داشتند حادثه را مطابق میل خود روایت کنند تا نتیجه مطلوب خویش را که مظلومیت ضارب باشد، بگیرند. به فرض محال که داستان چنین بوده باشد، پاسخ آن تیغ کشیدن بر شاهرگ نیست.

بعضی هم مدعی وجود سابقه‌ای میان آن روحانی و ضارب شدند که این هم واقعیت ندارد. البته لازم بود با توجه به نقل‌های مختلف از این حادثه درفضای مجازی، نیروی انتظامی‌‌‌ همان ابتدا طی بیانیه‌ای واقعیت ماجرا را اعلام می‌کرد.

۲. برخی چنین برداشت کرده بودند که اینجانب از کشته شدن ضارب خشنود شده‌ام؛ چون گفته‌ام حکم ارعاب و اخافه جمع با سلاح، اعدام است؛ درحالی که بنده هم مثل همه مردم ایران از کشته شدن او متأثر شدم و دوست داشتم زنده می‌ماند و هدایت می‌شد، ولی وقتی که با سلاح و فریاد اقدام به ایجاد رعب و ترس در جامعه می‌کند و پس از مجروح کردن سه نفر، به اخطار پلیس هم توجه نمی‌کند و به سوی او حمله‌ور می‌شود، پلیس چاره‌ای جز اینکه ابتدا تیر هوایی شلیک کند و سپس پای او را هدف قرار دهد، نداشته و اتفاقاً تیر به سفیدران او اصابت کرده و موجب خونریزی شدید شده و متأسفانه در بیمارستان از دنیا رفته است. اگر پلیس واکنش نشان نمی‌داد، با توجه به قدرت بدنی ضارب، ‌ ای‌بسا که او سلاح پلیس را می‌گرفت و چند نفر را می‌کشت.

علاوه بر این، وقتی می‌گوییم حکم چنین فردی‌‌‌ همان حکم محارب است، معنی آن این نیست که حال که با گلوله پلیس کشته شده، مهم نیست، چون به هرحال باید اعدام می‌شد؛ بلکه اولاً پلیس باید مراحل قانونی تیراندازی را رعایت می‌کرده که البته کرده است. و ثانیاً حکم شرعی را دادگاه صالح با توجه به شرایط و قرائن موجود صادر می‌کند، نه اینکه چون حکم چنین فردی را می‌دانیم، می‌توانیم‌‌‌ همان جا او را از پای درآوریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      مردم فيلم واقعه رو ديدن و نيازي به توضيحات شما نيست

    • مازیار

      درود به شرف و وظیفه شناسی پرسنل نیروی انتظامی . هرکسی که سلاح گرم یا سرد تحت هر عنوان در جامعه بر علیه هر کس دیگری استفاده نماید بهترین کار جواب ارزشمند نیروی انتظامی در متروی شهرری را می طلبد . لعنت خدا بر آدم های خود فروخته و خائن به مملکت و مردم .بازهم میگم درود بر پرسنل زحمت کش نیروی انتظامی . خدا قوت

      پاسخ ها

      • araz

        اونایی که منفی دادن فکر کنین طرف رو بابای خودت قمه کشیده. حس میکنم عقده هاتون رو با منفی دادن باز می کنین و غضب بر منطقتون تسلط پیدا کرده.

    • ح

      ایکاش زنده بود و دفاعیات ش را می شنیدیم وبعد حکم صادر می کردیم

      پاسخ ها

      • رضا

        دفاعیات نداره که .. آدم هر چی هم که پیش بیاد نباید همچین کاری بکنه

      • akbar

        :|
        بابا روشن فکر
        چقدر این محیط مجازی همچین آدمایی رو زیاد کرده

    • ناشناس

      از نیروی انتظامی تشکر میکنم چون قاطعانه عمل کرد و مرگ این ضارب نتیجه کار خودش بود. نباید انتظار داشت کسی مثل سگ هار به مردم و حتی افسر نیروی انتظامی حمله کنه و همه منتظر بشن کسی رو بکشه و بعد در دادگاهی ماراتونی چند سال بعد یا اعدام بشه یا نشه .. خواهش میکنم این روشنفکری ها رو بگذارید کنار چون با توجه به افزایش این مدل جرایم توی جامعه ما این برخورد لازمه ..

    • بدون نام

      عزيزان طرف با قمه اومده چند نفر رو زده بعد شروع به عربده كشي ميكنه و رجز ميخونه سپس به سمت پليس ميره آيا به چنين آدمي ميشد اعتماد كرد و بهش شليك نميكرد!درضمن اقوام درجه يك بنده در گروه ويژه پليس هستند و رواياتي از ماموريت با اراذل ميكنن كه شما اگر بشنوي ممكن است زبانت بند بياد اون موقع ديگه عارق روشن فكري نميزني!روغنفكر!!!

    • سقراط حکیم

      در هرحادثه ای متاسفانه پای زنی درمیان است اینجا هم همینطور.

    • محمد حسین

      چیزی که شما نوشتید شرح یک بیمار روانی یا تروریست هست که ادعا کردید به دلیل زور بازو میتونست اسلحه پلیس را بگیره و چند نفر را بکشه. در حالی که این شخص نه بیمار روانی بود نه تروریست
      انگیزه اش را هر چند در رسانه های رسمی عنوان نمیکنند اما مردم اطلاع دارند.
      چند وقت قبل هم یک پسری وسط خیابان به دنبال یک شخص معمم کرده بود و در نیشابور هم به یک معمم حمله شده.

    • بهزاد

      خبر داغ عادت کردم به تایید نشدن نظراتم.کاش بدونی چقد دل آدم درد میگیره از سانسور کردنتون.من با توجه به تحصیلاتم نظر شرع و قانونو درمورد محارب گفتم که تایید نکردید اما نظر احساسی آقای مازیارو تایید کردید.آخه من چی گفتم مگه؟یه کم سعه ی صدر داشته باشین.اگه من حرف نامربوطی هم بگم قضاوتو بذارید به عهده ی عموم.با سرکوب و سانسور وضع بدتر میشه

    • بدون نام

      چون مثل خودت بوده

    • بدون نام

      کاربر مازیار: لعنت خدا بر انسانهای وطن فروش و خودفروخته و انسانهایی که بدون اطلاع حکم صادر میکنن

    • بدون نام

      جای تاسف دارد که یک انسان از دل خانواده ایرانی وسرپرست یک خانواده کشته شود ومصیبتی جبران ناپذیر بر یک خانواده وارد شود. شاید تحت شرایط سخت اقدام به چنین کاری کردهوشاید اگر زنده می ماند. اصلاح می شد وخانوادهایی ماتم زده وبی سرپرست نمی شدنند

    • بدون نام

      ما فیلم رو دیدیم..هرکسی بر اساس شخصیتش فیلم رو کنکاش میکنه..این اغا در این متن طرفدار همه بوده خیلی زیادی حرف زده..وقت کم بود وگرنه هنوزم ادامه میداد .ولی این وسط زمان مشخص میکنه کی تقصیر داصته

    • بدون نام

      چقدر راحت راجع به مرگ انسانی حکم صادر کرده و پیش داوری میکنیم

      پاسخ ها

      • شاه

        ...هه

    • بدون نام

      چ عجب که این مطهری دو کلام حرف حساب زد توواین مدت
      و دم نیروی انتظامی گرم
      این ارازل و اوباش فقط باید برن زیر خاک

    • بدون نام

      باید دفاعیات او را هم میدیدیم شاید او مقصر نبوده,نباید او را که بی دفاع بوده کشت

    • بهادر

      جناب آقای مطهری از کجا میدونید که اینچنین نبوده و یا آن چنین بوده بهتر نیست بدون اظهار نظر تقاضای پخش فیلم ضبط شده توسط دوربین‌های مترو از بدو ورود عاملین درگیری را بکنید تا موضوع بر همگان روشن شود و ببینیم حق با کیست؟یا اینکه میدانید و به صرفتان نیست

    • اشکان

      مگر مترو دوربین مدار بسته نداره !! خیلی راحت میشه به دوربین های مترو مراجعه کرد و شرح واقعیت را جهت مردم توضیح داد عدم پخش فیلم های ظبط شده دوربین های مدار بسته مترو باعث ایجاد شایعات می گردد

    • آرشا

      تو خسته نشدی از بس نظرات منو سانسور کردی؟ بخاطر همین کاراتونه که ما جوانان ایرانی علاقه ای به موندن توی این کشور نداریم

    • بدون نام

      وقتی یکی مثل محمود اولین نظریه پرداز ،بقیه هم معلومه،
      با ارازل باید باقاطعیت برخورد کرد محمود ،محمد حسین

    • بدون نام

      الان تو مثلا نظريه پردازي كه به اراذل ميگي ارازل،خداوكيلي چه فكري ميكني كامنت سياسي ميذاري

    • محمد

      مردم ديگه خسته شدن، خدا اون بنده خدا رو رحمت كنه آقاي مطهري هم از چشمم افتاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج