جاباما
۵۶۹۴۸۹
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

سناتوری که با بیماری اش ترامپ را نگران کرد

تنها یک روز پس از اعلام غیرمنتظره خبر ابتلای سناتور جان مک کین (جمهوری خواه از آریزونا) به تومور مغزی و غیبت وی در جلسات سنا، در بیانیه ای اعلام شد این سناتور عصبانی اهل آریزونا، به سرعت به سنا بازخواهد گشت.

عصر ایران: تنها یک روز پس از اعلام غیرمنتظره خبر ابتلای سناتور جان مک کین (جمهوری خواه از آریزونا) به تومور مغزی و غیبت وی در جلسات سنا، در بیانیه ای اعلام شد این سناتور عصبانی اهل آریزونا، به سرعت به سنا بازخواهد گشت.

پولیتیکو نوشت: وضعیت سلامتی مک کین برای دونالد ترامپ و رهبران جمهوری خواه سنا بسیار حیاتی است. با وجود این که مک کین ۸۰ ساله اغلب روابط تندی با رئیس جمهور داشته است، رئیس جمهور و رهبران سنا در این مقطع زمانی به شدت به وی احتیاج دارند.
سناتوری که با بیماری اش ترامپ را نگران کرد

غیبت ناگهانی مک کین موجب ایجاد یک خلاء بزرگ در میان فراکسیون جمهوری خواهان می شود. مک کین به خاطر تجربه اش به عنوان قهرمان جنگ ویتنام و اسیر جنگی، درباره مسائل دفاعی و سیاست خارجی از بلندترین صداهای جمهوری خواهان محسوب می شود.

مک کین به عنوان یک مداخله گر تندرو معتقد است آمریکا به عنوان رهبر جهانی باید حضور بیشتری در سطح جهانی داشته باشد، نه این که حضورش را کمتر کند. این دیدگاه وی را در بعضی از اوقات در تضاد با جهان بینی ترامپ-بنن قرار می دهد. از سوریه تا داعش و ایران و کره شمالی، مک کین معتقد به سیاست های سخت شامل حمله نظامی در صورت لزوم، است.

مک کین جزء معدود جمهوری خواهانی است که در دیگر مسائل جنجالی مانند رفتار ترامپ، مهاجرت، نحوه برخورد با تروریست های بازداشت شده و شکنجه صاحب نظر است. مک کین به خاطر جایگاه سیاسی اش قادر است حرف هایی را که دیگر جمهوری خواهان نمی توانند یا نمی خواهند را به زبان بیاورد.

سناتور جان تون (جموری خواه از داکوتای جنوبی) نفر سوم فراکسیون جمهوری خواهان در سنا در این باره می گوید: «خوب، جان همانطور که می دانی ما امید زیادی به تو در بسیاری از موضوعات به ویژه مسائل امنیت ملی داریم. من فکر می کنم غیبت وی در حال حس شدن است. ما دلمان برای وی تنگ شده است. ما امیدواریم که وی برگردد.»

با توجه به اکثریت تنها ۵۲ نفری جمهوری خواهان در سنا، غیبت مک کین به منزله ی این است که سناتور میچ مک کانل (جمهوری خواه از کنتاکی) رهبر اکثریت سنا، یک رای سرنوشت ساز در رابطه با لغو و جایگزینی قانون بیمه درمانی را از دست داد.

مک کین همچنین به عنوان رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا، ممکن است نظارت بر تکمیل لایحه قانون گذاری سالیانه دفاعی را که قرار است اوایل هفته آینده در صحن سنا مطرح شود را از دست بدهد.

پنتاگون هم یکی از بزرگترین متحدینش در سنا را از دست داده است. مک کین سابقه طولانی ای در حمایت از بودجه سال ۲۰۱۱ نیروهای نظامی که منجر به افزایش دهها میلیارد دلاری بودجه نظامی شد، دارد. افزایش بودجه نظامی همان چیزی است که ترامپ هم اکنون به دبال آن است.

واکنش رهبران جمهوری خواه نشان می دهد که آنها چه نیازی به مک کین در این بازه زمانی دارند.

سناتور جان کورناین (جمهوری خواه از تگزاس) معاون رهبر اکثریت سنا می گوید: «من امیدوارم مک کین هفته بعد بتواند بازگردد.» با این اوصاف کورناین می گوید جمهوری خواهان سنا همچنان به دنبال پیش بردن رای گیری درباره بیمه درمانی اوباما در هفته آینده است. اگرچه مک کین قطعاً این رای گیری را از دست می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بره برنگرده ایشاالله

    • بدون نام

      بره به جهنم ! سناتور مک کین سخت ترین مواضع رو علیه ایران داشت و رهبری خصومت با ایران رو به عهذه داشت

    • محمد از زابل

      انشاءالله بره به درک داغ برگشتنو خدا به دل جمهوریخواهان و ترامپ بذاره خوک کثیف را

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج