۵۶۹۷۶۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نگاه مسکو به طرح تحریم ایران بسیار منفی است

سخنگوی کاخ کرملین به طرح جامع تحریم های روسیه- ایران- کره شمالی واکنش نشان داد و از منفی بودن نظر مسکو نسبت به اقدام کنگره آمریکا سخن گفت.

خبرگزاری مهر: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به جزئیات لایحه جدید کنگره آمریکا شامل بسته تحریم های روسیه، ایران و کره شمالی، گفت: نظر بسیار منفی نسبت به این اقدام داریم.

گفتنی است دیروز شنبه قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه کنگره در اقدامی فراحزبی بر سر جزئیات طرح جامع تحریم های روسیه، ایران و کره شمالی به توافق رسیدند.

»قانون مقابله با فعالیتهای ثبات زدای ایران (!)» ماه گذشته در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید؛ اما در پی پیشنهاد طرحی از سوی جمهوریخواهان مبنی بر گنجاندن کره شمالی به بسته تحریمهای ایران و روسیه، رأی گیری این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا به تعویق افتاد.

اکنون قرار است هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا این اصلاحیه را به تصویب برسانند.

از سوی دیگر، نشریه «بلومبرگ» با انتشار مقاله ای اعلام کرد که هدف از وضع پیش نویس تحریم های جدید کنگره علیه ایران، روسیه و کره شمالی، بستن دست ترامپ در تاثیرگذاری بر کاهش تحریم های این سه کشور به ویژه روسیه است.

بر اساس این گزارش، بلومبرگ با بیان اینکه پیش نویس تحریم های جدید به گونه ای تنظیم شده اند که حتی پس از بازبینی و اعمال تغییرات احتمالی از سوی دولت مجددا باید به تصویب کنگره برسد، هرگونه کارشکنی ترامپ در پذیرش این تحریم ها را منتفی دانست.

جزئیات طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم ایران به شرح زیر است:

دولت آمریکا در صورت تصویب این طرح موظف خواهد بود ظرف ۹۰ روز فهرستی از افرادی را که آن‌ها را عامل «نقض حقوق بشر» در ایران می‌داند، به کنگره ارائه داده، دارایی‌های آن‌ها را در آمریکا بلوکه کرده و مراوده مالی با آن‌ها را ممنوع کند.

این قانون همچنین بر لزوم ممانعت از فروش تسلیحات سنگین از جمله تانک، خودروهای زرهی، توپ‌های کالیبر بالا، هواپیماهای جنگی، بالگردهای تهاجمی، کشتی‌های جنگی و سامانه‌های موشکی به ایران، تأکید دارد.

این طرح رئیس‌جمهور را ملزم می‌کند افرادی را که به فروش این تجهیزات به ایران کمک می‌کنند یا چنین تجهیزاتی را به ایران می‌فروشند، در فهرست تحریم قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نفت وگاز مفت میگیرن باید مخالف تحریم ما باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج