۵۶۹۸۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

منصوريان و مردان ۶ امتيازی

ليگ برتر اين هفته شروع مي‌شود و استقلال جمعه‌شب در جدال افتتاحيه خود ميزبان صنعت نفت آبادان خواهد بود تا فصل را در خرماپزان جنوب استارت بزند.

خبرورزشی: ليگ هفدهم براي عليرضا منصوريان ديگر عرصه آزمون و خطا در استقلال محسوب نمي‌شود. فصل گذشته علي‌منصور مسابقات را بسيار لرزان شروع كرد و حتي تا رتبه پانزدهم هم سقوط كرد ولي هرچه جلوتر رفتيم، او هم پخته‌تر شد و در انتهاي كار بر سكوي نايب‌قهرماني تكيه زد. در واقع او قاعده مات كردن مربيان را ياد كرد و اگر در نيم‌فصل اول هم مانند دور رفت نتيجه مي‌گرفت، شرايطش كاملاً متفاوت مي‌شد. به همين خاطر اين فصل همه از سرمربي استقلال از همان ابتداي مسابقات توقع كسب نتايج مطلوب دارند. از ميان ۱۵ سرمربي كه ليگ هفدهم را شروع مي‌كنند، ۱۱سرمربي در فصل قبل با منصوريان دوئل داشته‌اند و اتفاقات عجيبي در تقابل‌هاي آنها با سرمربي استقلال رخ داده كه نتايج منصوريان برابر آنها كاملاً حالت شناور داشت. از مردي كه ۶ امتياز به او داد تا آنهايي كه حسرت گرفتن حتي يك امتياز از آنها بر دل مرد شماره يك استقلال ماند.

مرد ۶ امتيازي

استقلال فصل قبل چند تيم را دبل كرد و آنها را در مسابقات رفت و برگشت شكست داد اما از ميان آن تيم‌ها و مربياني كه در آن فصل رفت و برگشت مقابل استقلال شكست خوردند، حالا فقط رضا مهاجري باقي مانده است؛ مربي‌اي كه در ليگ شانزدهم رفت و برگشت با پديده مغلوب استقلال شد و ۶ امتياز به منصوريان داد (البته مرداني چون حسين فركي و صمد هم توسط منصوريان دبل شدند ولي الان در ليگ برتر تيم ندارند) بايد ديد مهاجري اين فصل هم به همان شكل برابر استقلال نتيجه خواهد گرفت يا نه.

ناكامان بزرگ

در ميان مربيان سرشناس ليگ برتر كه هم فصل قبل تيم داشتند و هم در اين فصل صاحب تيم هستند، مرداني وجود دارند كه در ليگ قبلي مقابل منصوريان ناكام شده و ۴ امتياز به او دادند. معروف‌ترين اين مربيان برانكو ايوانكوويچ است، مردي كه قهرمان ليگ برتر شد ولي ناكامي در شهرآورد و حسرت نبردن استقلال به دلش ماند. اتفاقي كه براي مجيد جلالي و علي دايي هم رخ داد. هر دو مربي فوق در ليگ برتر نتوانستند آبي‌ها را ببرند و ۴ امتياز تقديم منصوريان كردند. البته دايي در جام حذفي توانست استقلال را حذف كند و به اين شكل از همبازي سابقش انتقام بگيرد. جدالي كه بسيار سر و صدا راه انداخت و كار به تقابل دايي و منصوريان كشيد.

مربيان يك نيمه‌اي

در فصل قبل دو مربي هم بودند كه فقط يك بار با منصوريان مچ انداختند و در همان تك‌بازي مغلوب شدند. اولي يحيي گل‌محمدي بود؛ مربي‌اي كه در نيم‌فصل اول با ذوب‌آهن به مصاف استقلال آمد و باخت تا منصوريان از بحران خارج شود البته يحيي چند بازي بعد بركنار شد و به نيم‌فصل دوم نرسيد. داستان زلاتكو كرانچار هم به همين شكل بود. او در نيم‌فصل دوم سپاهاني شده و در آخرين هفته ليگ شانزدهم مقهور منصوريان شد تا حاصلش از تقابل با آبي‌ها فقط شكست باشد و بس.

فراز ۲ امتيازي

داستان فراز كمالوند و منصوريان در نوع خودش جالب توجه است. تنها مربي‌اي كه فصل گذشته بازي رفت و برگشت مقابل استقلال مساوي كرد، فراز بود. مردي كه همراه با گسترش فولاد در بازي رفت و برگشت مقابل منصوريان به تساوي رسيد تا هركدام‌شان از اين بازي‌ها صاحب ۲ امتياز شوند. البته عبدا... ويسي و اكبر ميثاقيان نيز در طول فصل قبل مغلوب منصوريان نشدند. آنها هركدام فقط يك دوئل با استقلال داشتند كه حاصل آن تساوي بود. ويسي از سپاهان جدا و ميثاقيان نيز تقريباً در اواخر فصل به جمع سياه‌جامگان اضافه شد.

ناكامي‌هاي منصوريان

در ميان ۱۱ مربي‌اي كه منصوريان فصل قبل با آنها جنگيد و اين فصل هم به مصاف‌شان خواهد رفت، فقط ۲ مربي وجود دارند كه سرمربي استقلال را در ليگ گذشته به معناي واقعي كلمه مقهور كردند. امير قلعه‌نويي كه اين فصل سرمربي ذوب‌آهن است، فصل قبل با تراكتورسازي در هر دو بازي رفت و برگشت استقلال را برد تا ۶ امتياز از منصوريان كاسب شده باشد البته باخت به قلعه‌نويي هميشه بيشتر از بعد امتيازي به لحاظ روحي و اعتباري براي سرمربيان استقلال گران تمام مي‌شود. از سوي ديگر سيروس پورموسوي نيز با استقلال خوزستان بحران‌زده مقابل منصوريان دبل كرده و او را در هر دو مسابقه اهواز و تهران شكست داد. حالا بايد ديد اين مربي بي‌ادعا اين فصل با فولاد مقابل منصوريان و استقلال تهران چه نتايجي كسب خواهد كرد؟ حالا داستان پورموسوي به كنار ولي تقابل منصوريان و قلعه‌نويي قطعاً كلي حاشيه همراه خود خواهد داشت و سوژه به رسانه‌ها مي‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج