۵۷۰۱۶۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بررسی پُل ادبی ایران و چین

به مناسبت حضور ایران به عنوان مهمان ویژه بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب پکن، نشست پل ادبی ایران و چین برگزار می‌شود.

خبرآنلاین: به مناسبت حضور ایران به عنوان مهمان ویژه بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب پکن، نشست پل ادبی ایران و چین برگزار می‌شود.

نشست پُل ادبی ایران و چین، روز پنج شنبه پنجم مرداد با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و منتقدان دو کشور برگزار می‌شود. ایران و چین دو کشور باستانی قاره آسیا و دارای سابقه تاریخی و تمدنی غنی هستند.

در دوران باستان، این دو کشور با جاده معروف ابریشم که از مشرق تا مغرب امتداد داشت و خطوط دریایی‌ که از دریای چین به خلیج فارس کشیده می‌شد، با یکدیگر پیوند می‌یافتند. قدمت دوستی دیرینه و عمیق ایران و چین به بیش از دو هزار سال می‌رسد. روابط فرهنگی ایران و چین در قرن پنجم میلادی چنان توسعه یافت که این دوره را عصر طلایی فرهنگ و ادب ایران در چین دانسته‌اند. زبان و ادب فارسی در چین بسیار رواج داشته و زبان فرهنگی و دینی مسلمانان بوده است و مشترکات فراوانی میان فرهنگ ایران و چین در حوزه فلسفه، هنر و ادبیات دیده می‌شود.

متاسفانه شناخت مردم دو کشور از ادبیات معاصر و تحولات ادبی که در قرن بیستم رخ داده، اندک است و شایسته است که در معرفی ادبیات معاصر ایران و چین در دو کشور بیشتر تلاش شود.

به دعوت مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب و موسسه‌ نمایشگاه‌های فرهنگی و همچنین حضور ایران به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب پکن، هیئتی از انجمن نویسندگان، شاعران و محققان ادبی دو کشور دیدار و گفت‌وگو دارند.

این نشست، پنج‌شنبه پنجم مرداد ساعت ۱۶ با موضوع تشکیل پل ادبی ایران و چین با حضور لی یی مینگ، سوی آیجن، هوون جیان، لی‌شاو جون، فوشیو پینگ، یان سی شوی، یوگویلی و جمعی از نویسندگان، شاعران و محققان ایرانی برگزار و درباره ادبیات معاصر دو کشور بحث و گفت‌وگو می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج