۵۷۰۳۲۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ارزیابی مواضع اخیر قالیباف ومیرسلیم

روزنامه وقایع اتفاقیه متعلق به صادق خرازی در گزارشی،به پیامدهای مواضع اخیر دوجهره سیاسی اصولگرا پرداخت.

روزنامه وقایع اتفاقیه متعلق به صادق خرازی در گزارشی،به پیامدهای مواضع اخیر دوجهره سیاسی اصولگرا پرداخت.

این روزنامه نوشت:

به باور بسياري از فعالان و کارشناسان سياسي، نامه قاليباف براي جوانان اصول‌گرا و شتاب به منظور گذر از اصول‌گرايي و نيز افشاگري‌هاي ميرسليم از پشت پرده اصول‌گرايان در انتخابات اخير نشان از يک موضوع دارد؛ انشقاق در جريان اصول‌گرايي؛ جرياني که اگرچه از اواسط دهه ۷۰ به خط پايان رسيده بود اما با روي کار‌آوردن محمود احمدي‌نژاد هشت سال خود را فريب داد تا ديرتر اين موضوع عيان شود؛ مسئله‌اي که خود زخم کاري بر پيکر اين جريان سياسي شد.

هر چند در انتخابات اخير و با کناره‌گيري کانديداها به نفع يکديگر تلاش شد اصول‌گرايان بار ديگر به اتحاد دست يابند اما شکست آن‌چنان تأثير گذاشت که تنها با گذشت دو ماه از انتخابات زخم قديمي دوباره سر باز کرد. رفتارهاي کانديداهاي اصول‌گرا در عيان‌کردن اختلاف در اردوگاه اصول‌گرايان مسئله‌اي بوده که موجب انتقاد فعالان سياسي اصول‌گرا شده است.

حسين کنعاني‌مقدم، فعال سياسي اصول‌گرا در گفت‌وگو با «وقايع‌اتفاقيه» با انتقاد از انتشار عمومي اين نامه آن را ناشي از وادادگي سياسي شهردار تهران مي‌داند و مي‌گويد: «متأسفانه فضاي سياسي کشور همچنان فضاي رقابت انتخاباتي است. درحال‌حاضر رئيس‌جمهوري انتخاب شده و به‌زودي کابينه را معرفي مي‌کند و ادامه اين روند درست نيست. ما بايد به سمتي برويم که در درون جريان اصول‌گرايي اگر بازسازي و اصلاحي هست، صورت بگيرد، نه اينکه در افکار عمومي مسائلي را مطرح کنيم که ناشي از وادادگي سياسي باشد. قاليباف در بحث سياسي در جايگاهي نيست که بخواهد روي جريان اصول‌گرايي اثرگذاري‌ای داشته باشد.»
ضعف در سياست‌ورزي

در نامه قاليباف و نيز حرف‌هاي ميرسليم ضعف در سياست‌ورزي مشکل اصلي و عامل بنيادين شکست‌هاي اصول‌گرايان معرفي شده است؛ موضوعي که کنعاني‌مقدم هم به آن اشاره مي‌کند. او با اشاره به اين نکته که اصولا جريان‌هاي سياسي پس از انتخابات ريزش‌ها و رويش‌هايي دارند، ادامه مي‌دهد: «به نظر مي‌رسد قاليباف طرحي را براي افکار عمومي ارائه کرده که خام است. چنين ديدگاهي در جمع اصول‌گرايان وجود ندارد. طرح‌هاي اين‌چنيني معني و مفهوم خودش را دارد و قاعدتا کساني مي‌توانند آن را بيان کنند که تئوري‌اش را تبيين و نخبگان آن را جمع کرده باشند و حرکتي از سمت پايين به بالا ترتيب دهند، نه اينکه به اين شيوه عمل شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابادست ازسراین دوبرداریداینا ازسیاست دولت اداره کشورچیزی سردرنمی اورندفقط برای رسیدن به قدرت دارن دست پا می زنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج