۵۷۰۳۹۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«غمنومه فریدون» در روز اول ۱۹۰ ‌میلیون فروخت

روز گذشته درحالی نشست خبری و مراسم رونمایی از «غمنومه فریدون» برگزار شد که شماری از مخاطبان موسیقی برای دریافت آلبوم حسین علیزاده ساعت‌ها در صف ایستادند.

روزنامه شهروند: روز گذشته درحالی نشست خبری و مراسم رونمایی از «غمنومه فریدون» برگزار شد که شماری از مخاطبان موسیقی برای دریافت آلبوم حسین علیزاده ساعت‌ها در صف ایستادند. حسین علیزاده در این مراسم با ابراز خرسندی از رونمایی اثر «غمنومه فریدون» گفت: «حدود چهار‌سال گذشته این کار آغاز شد و وقتی پیمان قدیمی با من قرار ملاقات گذاشت این متن خیلی روی من تأثیر گذاشت و ایشان بنا را بر این گذاشت تا از موسیقی من استفاده کند تا کار به صورت قصه منتشر شود. البته من وقتی متن را خواندم، پیشنهاد دادم که موسیقی کار را بسازم تا این‌که بخواهیم درباره آن انتخابی شکل بگیرد، اما جدای از همه این موارد یکی از بهترین اتفاقات این پروژه این بود که باعث شد یک خانواده هنری تشکیل شود.
همین که صابر ابر، حبیب رضایی و سایر دوستان در کنار ما حضور دارند، خود می‌تواند اتفاق خوبی برای این پروژه باشد.»این آهنگساز در پاسخ به این پرسش که آیا «غمنومه فریدون» به تبعیت از «شهر قصه» بیژن مفید ساخته شده یا نه تصریح کرد: «شما از اثری مانند «شهر قصه» صحبت می‌کنید که واقعا جاودانه است. البته من بر این باورم وقتی یک اتفاق خوب در حوزه هنر می‌افتد ما با انقطاع تاریخی مواجه می‌شویم و شاید با آن هنرمند تمام می‌شود. به‌هرحال حیف بود که «شهر قصه» با ادبیات عامیانه به فراموشی سپرده شود اما این کار تقلیدی از «شهر قصه» نیست بلکه به‌روز شده کار است که قدیمی آن را کار کرده است.»
«غمنومه فریدون» در روز اول 190 ‌میلیون فروخت

علیزاده در ادامه با اشاره به حضور مرتضی احمدی در این اثر گفت: «هروقت اسم مرتضی احمدی را می‌شنوم از شوق گریه‌ام می‌گیرد و هیچ‌وقت فکر نمی‌کنم که جایش خالی است چون همیشه حضور دارد.» این آهنگساز با اشاره به موسیقی محاوره‌ای قبلا سابقه یادی بود که اشعار کلاسیک با موسیقی کار شود اما اغلب با موسیقی بوده که درخور این ادبیات کلاسیک نبوده است، خاطرنشان کرد: زبان محاوره و متداول مردم به اندازه کافی زیبایی دارد و مثل‌ها و ضرب‌المثل در این‌باره ارتباط نزدیکی با آدم‌ها دارد. درواقع مردم با ادبیات کلاسیک با یکدیگر صحبت نمی‌کنند مگر این‌که کسی بخواهد در ابراز احساساتش با دیگری با یک اثری مثل حافظ صحبت کند. در غمنومه فریدون موسیقی کاملا جدی است و در کنار زبان محاوره‌ای متن نتیجه خوبی داده است.

در این مراسم نسخه‌های محدود و ویژه این آلبوم نیز به مخاطبان عرضه شد. نسخه محدود و خاص «غمنومه فریدون» با کارگردانی گفتارهای «نیما دهقانی» و طراحی گرافیک «فرهاد فزونی» شامل مواردی همچون لوح فشرده اثر شنیداری، لوح فشرده موسیقی‌های مستقل اثر، دی‌وی‌دی مستند پروژه و همچنین کتاب مصور، تابلوهای تایپوگرافی و تصویرسازی اثر است و در بسته‌بندی نفیس به همراه شناسنامه شماره‌دار اثر (از شماره یک تا دو هزار) که به امضای مولفان رسیده است، با قیمت ٩٥‌هزار تومان عرضه شده بود. بنابر اعلام مشاور رسانه‌ای این پروژه، در مجموع پیش‌فروش اینترنتی و حضوری در روز اول تمامی ۲۰۰۰ نسخه محدود از این آلبوم به فروش رفته است. به این ترتیب، نسخ محدود ویژه آلبوم آخر علیزاده موفق به فروش ۱۹۰ میلیونی در روز اول شده است. البته از رقم فروش نسخ معمولی این آلبوم تاکنون آماری منتشر نشده است. روز گذشته مخاطبان برای دریافت آخرین آلبوم علیزاده ساعت‌ها در صف ایستادند و شاید بتوان این اتفاق و اقبال نسبت به یک آلبوم موسیقی را در سال‌های اخیر کم‌نظیر دانست.

«غمنومه فریدون»، روایتی محاوره و موزون به سبک و سیاق قصه‌های کوچه از یک آبادی است که در آن خندیدن ممنوع می‌شود. در پی این رویداد، فریدون جوان خنده‌‌روی آبادی به دلیل عشقش‌ به لبخندهای معشوقه خود «هیچا» به اعتراض می‌ایستد و... . جدیدترین اثر موسیقایی حسین علیزاده که از نوع همنشینی دست‌اندرکاران و عوامل آن اثری منحصربه‌فرد بوده، به نوعی بازگشتی به ادبیات و موسیقی مغفول کوچه و آثار شنیداری‌ای از این دست است. در این اثر بازیگران و هنرمندانی همچون صابر ابر، فرهاد اصلانی، امیر جعفری، حبیب رضایی، آیدا شاملو، سیامک صفری، ژاله علو، فاطمه معتمد‌آریا و زنده‌یاد مرتضی‌ احمدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پروژه‌ چندرسانه‌ای «فریدون» که آخرین ایفای نقش زنده‌یاد مرتضی احمدی نیز در این اثر بوده، پیشتر بنا بود همزمان با انتشار نسخه شنیداری «غمنومه فریدون» فاز اجرای صحنه‌ای آن نیز آغاز شود، اما بنا بر تصمیم گروه تهیه و تولید پروژه، ابتدا فاز شنیداری آن منتشر و اجرای نمایش «فریدون» به زمان دیگری موکول شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج