۵۷۰۶۹۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تقویت ۷۰ واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات کم‌حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشستند که هم‌زمان با بازگشت اغلب نمادهای معاملاتی از فصل مجامع، شاهد پیش‌رو شدن معدنی‌ها و گروه فلزات اساسی به رهبری دوقلوهای سنگ‌آهنی بود.

خبرگزاری فارس: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه دوم مرداد ماه ۹۶ با افزایش ۷۰ واحدی روی رقم ۸۰ هزار و ۹۳۳ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۶۶ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۷۹۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۹۷ واحدی به رقم ۸۹ هزار و ۲۱۷ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۸۲ واحدی به رقم ۵۶ هزار و ۴۲۲ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۲۶ واحدی عدد ۱۷۷ هزار و ۹۷۴ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی به ۹۲۳ واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر تا ۳۸ واحد ،فولاد مبارکه با ۲۸ واحد و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی تا ۲۵ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی پردیس با ۴۱ واحد ، ایران ترانسفو با ۱۵ واحد و خدمات انفورماتیک تا ۹ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۱۹۹ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۲ هزار و ۹۹۹ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های خدمات فنی فولاد یزد، سالمین، تأمین ماسه ریخته‌گری، سرمایه‌گذاری پارس توشه، بانک خاورمیانه، بانک انصار، حق تقدم خرید سهام سایپا شیشه، پتروشیمی اصفهان، کشاورزی و دامپروری مگسال، مهندسی صنعتی روان‌فن‌آور، نفت پاسارگاد، حق تقدم خرید سهام نفت پاسارگاد، لوله و تجهیزات سدید، افرانت، توسعه فناوی اطلاعات خوارزمی، هود شیمیایی اوره لردگان، مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن از سوی ناظر بازار سهام در حالی بازگشایی شد که امروز هیچ نماد معاملاتی‌ای متوقف نماند.

به گزارش فارس، امروز در بازار بورس ۲ تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، ۴۰ میلیون سهم معدنی و صنعتی گلگهر به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی روبه‌رو شد.

در ایران‌ترانسفو نیز بیش از ۳.۵ سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده انتقال یافت.

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی معاملات کم‌حجم اما متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشست که لزوم اصلاح قیمتی در گروه‌های پراقبال بازار از جمله شوینده‌ها، رایانه، سیمانی‌ها و تک‌سهم‌های دارویی در کنار برخی غذایی‌ها باعث شد تا کلیت معاملات در محدوده صفر تابلو نوسان کند، با این همه بازگشت نمادهای معاملاتی پراقبال بازار از جمله معدنی‌ها و فلزات اساسی به نماگرهای منتخب بازار کمک کرد تا با وجود انباشت عرضه از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی، اما به رهبری دوقلوهای سنگ‌آهنی همچنان با نمایی سبزپوش به کار خود پایان دهند.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری کم‌حجم اما متعادل بود که همزمان با برگشت اغلب نمادهای معاملاتی پراقبال بازار در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها از فصل مجامع توانست نماگرهای سبزپوش را به نظاره بنشیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج