جاباما
۵۷۰۷۰۸
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

ربات آشغال جمع کن زمین را نجات می دهد

امروزه کره زمین به انبوهی از زباله های پلاستیکی و قابل بازیافت آلوده شده که جمع آوری آنها و پاکسازی کره زمین از این حجم از آلودگی روز به روز دشوارتر می شود.

خبرگزاری مهر: امروزه کره زمین به انبوهی از زباله های پلاستیکی و قابل بازیافت آلوده شده که جمع آوری آنها و پاکسازی کره زمین از این حجم از آلودگی روز به روز دشوارتر می شود.
ربات آشغال جمع کن زمین را نجات می دهد

به نقل از دیجیتال ترندز، در بسیاری از نقاط جهان هم امکانات و تسهیلاتی برای تفکیک زباله های مختلف و جمع آوری آنها وجود ندارد و لذا روند آلودگی کره خاکی روز به روز در حال تشدید است.

شرکت AMP Robotics برای حل این مشکل ربات جدیدی را تولید کرده که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی قادر به شناسایی انواع زباله ها از یکدیگر و جمع آوری آنهاست.

این ربات که Clarke نام دارد با موفقیت توسط شهرداری شهر دنور آمریکا برای تفکیک و جداسازی زباله ها به کار گرفته شده است. ربات مذکور مجهز به دوربینی است که ظروف مستعمل شیر، آبمیوه، غذا و جعبه های متنوع مواد غذایی را از هم تمیز می دهد و همه آنها را با استفاده از بازوی رباتیک خود به صورت تفکیک شده در محل از قبل مشخص شده جمع آوری می کند.

ربات یاد شده در عرض یک دقیقه می تواند تا ۶۰ جعبه بسته بندی کاغذی و پلاستیکی مختلف را از همدیگر تمیز دهد و آنها را برای بازیافت به محل تعیین شده ارسال کند. دقت این ابزار ۹۰ درصد است و در مقایسه با انسان ۵۰ درصد سریع تر عمل می کند. بررسی ها نشان می دهد استفاده از این ربات هزینه تفکیک مواد بازیافتی را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

سیستم هوش مصنوعی این ربات به آن کمک می کند تا به عنوان مثال انواع ظروف پلاستیکی را با دقت کم نظیری از یکدیگر تشخیص دهد و حتی بطری های آب معدنی با ظاهر مشابه را بر مبنای تفاوت های جزئی ظاهری از یکدیگر متمایز سازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطم

      خیلی خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج