۵۷۰۸۴۴
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

وال استریت ژورنال:

روسیه و ایران میدانند در سوریه به دنبال چه هستند

روزنامه آمریکایی با سرزنش رویکردهای ترامپ در قبال سوریه نوشت: ایران و روسیه خواهان اتحاد مجدد سوریه با حاکمیت اسد هستند و در این بین تهران قادر خواهد بود از این پایگاه علیه متحدان آمریکا استفاده کند.

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در مطلبی تحت عنوان «سوریه، عرصه به هم ریختگی ترامپ» نوشت: آیا دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سیاست با ارزشی در قبال سوریه دارد؟ در صورت مثبت بودن پاسخ، این امر مشهود نیست و تصمیمات اخیر نشان می‌دهد که کاخ سفید مایل به تطبیق خود با اهداف روسیه و ایران در حمایت از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در طولانی مدت است.

به نوشته این روزنامه، خواسته آمریکا در سوریه پس از شکست داعش نوعی اشتباه و به هم ریختگی است و به نظر دولت ترامپ می‌خواهد برای ثبات سوریه با روسیه به توافق برسد حتی اگر به معنای حضور نظامی روسیه و ایران باشد.

وال استریت ژورنال در ادامه ادعا کرده است: روسیه و ایران می‌دانند در سوریه چه می‌خواهند. آن‌ها خواهان اتحاد مجدد سوریه تحت حاکمیت اسد هستند و در این میان ایران یک شهر عربی دیگر چون دمشق را تحت کنترل درآورده و این پایگاه دیگری خواهد شد تا متحدان آمریکا در اردن را تضعیف کرده و زمانی که جنگ بعدی رخ دهد به اسرائیل حمله کند. روسیه نیز می‌خواهد به جهان نشان دهد که با حفظ پایگاه هوایی و بندر مدیترانه، متحدانش همواره پیروز می‌شوند و البته این‌ها مواردی هستند که هیچکدام به نفع آمریکا نیست.

پس تنها راه رسیدن به راه حل قابل قبول دیپلماتیک این است که ایران و روسیه احساس کنند هزینه‌های زیادی را برای سوریه پرداخت می‌کنند و این به معنای حمایت بیشتر از دشمنان اسد و نه قطع حمایت از آن‌ها بدون اطلاع قبلی است. این سیاست به معنای ایجاد ائتلافی در خاورمیانه است که مایل به مبارزه با حکومت اسلامی و ایستادگی برابر ایران باشد. آمریکا همچنین باید از «مناطق امن» در سوریه برای نیروهای مخالف اسد استفاده کند.

این روزنامه در خاتمه نوشت: تصور یک سوریه پایدار تا زمانی که اسد در قدرت باشد، سخت است. اگر او باقی بماند، هدف آمریکا نیز باید تقسیم این کشور به مناطق امن برای اهل سنت و کردها باشد و آنگاه شاید بتوان دولت اسد را تحمل کرد. اما هیچکدام از این‌ها در صورتی‌که آمریکا متحدان خود را در مقابل محور روسیه، اسد و ایران تنها گذارد، رخ نخواهد افتاد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۶۵

      خب امریگا به تو چه............

    • علی کاظمی

      فضول بردن جهنم گفت هیزمش خیس هست

      مرتیکه گاو چران بتو چه ربطی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج