۵۷۰۹۲۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

کابینه بي وزير زن، كابينه ناتمام

کابینه بدون وزیر زن، کابینه‌ای ناتمام و ناقص است، زیرا توسعه سیاسی بدون درنظرگرفتن وحدت آرمانی بین زنان و مردان و بدون هم‌نوایی سیاسی نگرش زنان و مردان جامعه نسبت به مشارکت سیاسی و اجتماعی و با تقدم نیازهای مردان بر زنان مقدور نبوده و پس از اين هم میسر نخواهد شد.

مینو مرتاضی‌لنگرودی در شرق نوشت:
کابینه بدون وزیر زن، کابینه‌ای ناتمام و ناقص است، زیرا توسعه سیاسی بدون درنظرگرفتن وحدت آرمانی بین زنان و مردان و بدون هم‌نوایی سیاسی نگرش زنان و مردان جامعه نسبت به مشارکت سیاسی و اجتماعی و با تقدم نیازهای مردان بر زنان مقدور نبوده و پس از اين هم میسر نخواهد شد. مطالبه حضور زنان وزیر در دولت دوازدهم، مطالبه نوبر و خواسته‌ای غیرمنطقی نیست. درواقع چنین مطالبه‌ای محصول رشد و بالندگی زنان در عرصه‌های متفاوت حیات اجتماعی پس از انقلاب است. پذیرش زنان در موقعیت وزارت در ساختار سیاسی برآمده از انقلاب کنشی دموکرات و معنادار است.
بنا بر مصداق ضرب‌المثل دو صد گفته چون نیم کردار نیست. به‌جای تعارفات و تشبیهات عاشقانه و عارفانه نسبت به زنان در عمل با تأیید قابلیت‌های زنان ایرانی در مقام وزارت اعتبار و منزلت زنان در جمهوری اسلامی را به جهان توسعه‌یافته نشان دهید تا تلخی صحنه‌های درگیری‌های زشت و نامناسب با زنانی که موضوع چنان تعارفاتی هستند عملا از ذهن جامعه زدوده و پاک شود. در برابر مخالفان وزارت زنان، پرسشی اذهان زنان را درگیر پاسخ‌یابی می‌کند. پرسش این است که چگونه است در ارکان و نظام اندیشه كشور کار و فعالیت زنان در تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، هنری و ورزشی به رسمیت پذیرفته شده و از مقبولیت قانونی و مشروعیت شرعی برخوردار است؛ یعنی ساختار سیاسی کار و فعالیت زنان در مقام حقوق‌دان، وکیل مجلس، مشاور وزیر، مشاور و معاون رئیس‌جمهور و وزرای وزارتخانه‌های گوناگون و در مقام استاد دانشگاه، معلم، طبیب، جراح، خلبان، کارگردان، هنرپیشه، ورزشکار، راننده، پرستار، فرماندار، گل‌فروش و... را کاملا پذیرفته و به آنها گردن نهاده است چرا بر سر وزارت زنان با بهانه‌های مختلف، توسعه و عقلانیت سیاسی نهادینه در عدالت جنسیتی را به روش قطره‌چکانی پیگیری می‌کند؟
تجربه حضور زنان در عرصه سیاست و مدیریت‌های ارشد نشان داده اگر زنان از نظر سیاسی و اقتصادی در قدرت باشند، جوامع وضع بهتری خواهند داشت. زیرا مسائل انباشته‌شده زنان در جوامع جزء مسائل سخت و پیچیده است! چطور ممکن است دولت، وجود زنان و دخترکان فقیر و فال‌فروش سر چهارراه‌ها را بپذیرد و احساس گناه نکند، اما حضور زنان در مقام وزارت را تاب نیاورد؟ مگر نه این است که آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی، جنگ و ناامنی‌های داخلی و بین‌المللی و فقر و بی‌سوادی و بی‌کاری گریبان زنان را بیشتر از مردان می‌گیرد؟ بی‌شک حضور زنان در پست‌های وزارت و مدیریت‌های عالی سیاسی سبب خواهد شد بسیاری از مشکلات و تبعیض‌های ناپیدا و نابرابری‌هایی که از فرط تکرار آشنا و عادی به نظر می‌رسند آشنازدایی شوند.
برداشتن موانع و تثبیت حضور زنان در فرایند تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری و سیاست با توان و تعداد برابر به معنای به‌کارگرفتن زنان به‌عنوان جمعیت مؤثر غیرقابل‌انکار در امر تولید و توسعه و پیشرفت کشور است. مطالبه حضور زنان در کابینه، مطالبه‌ای متناسب قامت و قواره زن ایرانی در نظام جمهوری اسلامی است و نشنیدن عمدی چنین مطالبه‌ای در شأن دولت اعتدال و توسعه نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه اصراری دارن زن بیاد توکابینه ای بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج