جاباما
۵۷۱۱۹۷
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

برترین زبان‌های برنامه‌نویسی سال ۲۰۱۷

انجمن مهندسان برق و الکترونیک مطابق روال سال‌های گذشته با رسیدن فصل تابستان فهرستی از ده زبان برنامه‌نویسی برتر سال جاری میلادی را منتشر کرد. این انجمن پس از بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف این زبان‌ها در نهایت فهرستی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی را منتشر کرد.

وب سایت شبکه - حمیدرضا تائبی: انجمن مهندسان برق و الکترونیک مطابق روال سال‌های گذشته با رسیدن فصل تابستان فهرستی از ده زبان برنامه‌نویسی برتر سال جاری میلادی را منتشر کرد. این انجمن پس از بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف این زبان‌ها در نهایت فهرستی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی را منتشر کرد.
برترین زبان‌های برنامه‌نویسی سال 2017

نیک دیاکوولوس برای آماده‌سازی این فهرست ۴۸ زبان برنامه‌نویسی که از سوی منابع آنلاین به عنوان بهترین‌ها انتخاب شده بودند را بر اساس ۱۲ فاکتور کلیدی مورد بررسی قرار داد تا در ادامه موفق شود بهترین‌ها را انتخاب کند. در این فهرست سعی شده است زبان‌های برنامه‌نویسی نوظهور و زبان‌هایی که کارفرمایان به دنبال آن‌ها هستند و جزء ترندهای داغ بازار هستند انتخاب شود.

برترین زبان‌های برنامه‌نویسی سال 2017
ده زبان برتر برنامه‌نویسی به انتخاب انجمن آی‌تری‌پل‌ایی (IEE)

1.پیتون (Python)

این زبان برنامه‌نویسی با دو پله صعود نسبت به سال گذشته میلادی هنوز هم جزء اولین و محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی جهان به شمار می‌رود.

2. سی (C)

به سختی می‌توان باور کرد زبانی که در دهه 70 میلادی ساخته شده است، هنوز هم جزء محبوب‌ترین‌ها به شمار برود، ولی واقعیت این است که این زبان در مکان دوم این فهرست قرار دارد.

3. جاوا (Java)

تقریبا در همه منابع از زبان جاوا به عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها یاد می‌شود. کما این‌که بعضی از منابع آنلاین در زمان رتبه‌بندی این زبان را متمایز از زبان‌های دیگر در نظر می‌گیرند. زبانی که توسعه‌دهندگان اندروید به شدت به آن علاقه دارند.

برترین زبان‌های برنامه‌نویسی سال 2017
بیست زبان برتری که سازمان‌ها به دنبال جذب متخصصان آن‌ها هستند

۴. سی پلاس‌پلاس (C++)

سی پلاس‌پلاس نیز به واسطه قابلیت‌های قدرتمندی که در زمینه شی‌گرایی ارائه می‌کند و قادر است هم در زمینه طراحی سامانه‌های بزرگ تجاری و هم در زمینه کار با بزرگ داده‌ها (البته در بعضی پروژه‌ها) مورد استفاده قرار گیرد، در مکان چهارم این فهرست قرار دارد.

۵. سی شارپ (C#)

سی شارپ که از آن به عنوان زبان اصلی چهارچوب دات‌نت یاد می‌شود موفق شده است در مکان پنجم محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی سال جاری میلادی قرار بگیرد. جالب آن‌که سی شارپ موفق شده است زبان آر را شکسته داده و یک پله صعود داشته باشد.

۶. آر (R)

با توجه به گسترش روزافزون منابع داده‌ای و گجت‌هایی که داده‌های حجیمی را تولید می‌کنند، توسعه‌دهندگان به دنبال زبانی هستند که به راحتی قادر باشد این حجم عظیم از داده‌ها را پردازش کند. زبان آر در زمینه پردازش بزرگ داده‌ها و همچنین تحلیل‌ داده‌های آماری نه تنها به توسعه‌دهندگان بلکه به متخصصان علم داده‌ها نیز کمک فراوانی می‌کند.

برترین زبان‌های برنامه‌نویسی سال 2017
بیست زبان‌ برتری که در زمینه ساخت برنامه‌های سازمانی، دسکتاپ و علم داده‌ها جزء محبوب‌ترین‌ها هستند

7. جاوااسکریپت (JavaScript)

در حالی که جاوااسکریپت در دهه 90 میلادی به دنیای برنامه‌نویسی وارد شد اما هنوز هم یکی از ارکان اصلی ساخت سایت‌ها، بازی‌های آنلاین و سایت‌های تعاملی به شمار می‌رود. جالب آن‌که تعدادی از منابع پیشنهاد داده است برنامه‌نویسان تازه‌کار بهتر است فرآیند برنامه‌نویسی را ابتدا از طریق این زبان فراگیرند.

8. پی‌اچ‌پی (PHP)

پی‌اچ‌پی که در زمینه طراحی سایت‌ها همچنان پر مخاطب است در مکان هشتم این فهرست قرار دارد

9. گو (Go)

در حالی که زبان ابداعی گوگل موسوم به گو در مقایسه با زبان‌هایی که به آن‌ها اشاره گردید (به غیر از سوئیفت) زبان جدیدی شناخته می‌شود، اما موفق شده است با اشغال مکان نهم یک گام بالاتر از زبان سوئیفت قرار بگیرد.

10. سوئیفت (Swift)

در حالی که سوئیفت در مکان دهم این فهرست قرار دارد اما آی‌تری‌پل‌ایی پیش‌بینی کرده است که با توجه به محبوبیت روزافزون زبان سوئیفت این احتمال وجود دارد که در سال آینده میلادی جای این زبان و گو عوض شود.

در این میان زبان روبی با چند پله سقوط در مکان دوازدهم این فهرست قرار گرفته است و زبان اسمبلی نیز پس از آن قرار گرفت. برای دومین سال متوالی هیچ زبان برنامه‌نویسی جدیدی موفق نشد جایگاهی در میان ده زبان برنامه‌نویسی مطرح برای خود پیدا کند. این‌گونه به نظر می‌رسد که با آمدن کلاود، موبایل و برنامه‌های مرتبط با بزرگ داده‌ها، دنیای برنامه‌نویسی وارد یک عرصه تلفیقی شده است. در حالی که انتظار می‌رفت HTML با توجه به قدمتش در میان ده زبان برتر قرار بگیرد اما این‌گونه نشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه جلب
      فکرش و نمیکردم پایتون اول باشه

    • بدون نام

      جاوا اسکریپت یه زبان برای اسکریپت نویسیه، فرق میکنه با زبانهایی همه منظوره ای نویشتین
      یا پی اچ پی برای سایت نویسی کاربرد داره
      و قدرت بعضی از زبانها در یک زمینه زیادتره
      مثلا اگر بخواین برنامه برای سخت افزار بنویسید سی ، سی پلاس و جاوا بهتره
      و یا برای دیتابیس سی شارپ خوبه
      و این مقایسه از اصل اشتباهه

    • بدون نام

      جای پاسکال خالی خخخخ

    • traveler

      تنها زبانی که برای استفاده ازش نیاز به درک کامل از مهندسی نرم افزار داریم C/C++ هستند چون یک اشتباه خیلی ساده مساویه با فاجعه (مثل مدیریت حافظه) و درعین حال بسیار سریع طراحی شده.بنظرم بهتره خوانندگان این مقاله بدونن که تمامی زبان های اشاره شده نتها با استفاده از C و C++ کار میکنند بلکه بیشتر کتابخانه های مرتبط با اونها هم از این دو زبان استفاده میکنند و این خودش به تنهایی قدرت مطلق این دو زبان رو نمایش میده.اگه با استفاده از یک برنامه نویسی ساده نیاز به یک نرم افزار نسبتا سریع دارید انتخاب شما جاوا یا ... است اما اگر شما به نبال چیزی فراتر از "نسبتا سریع" هستید و نیاز به «کمال» دارید پس انتخاب شما مشخصه،C/C++.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج