۵۷۱۴۴۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کلید موفقیت قرمزها بعد از چند فصل ناکامی

سرمربی کروات پرسپولیس نه‌تنها بین هواداران بلکه بین بازیکنان هم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

وطن امروز: سرمربی کروات پرسپولیس نه‌تنها بین هواداران بلکه بین بازیکنان هم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. دلیل محبوبیت برانکو چیست؟ برانکو ایوانکوویچ چهارمین فصل حضور خود در پرسپولیس را پشت سر می‌گذارد. این سرمربی باتجربه کروات نه‌تنها نزد هواداران پرسپولیس، بلکه نزد بازیکنان هم از محبوبیت بالایی برخوردار است و شخصیت کاریزماتیک او باعث شده نظم خاصی در پرسپولیس به وجود‌ آید و این تیم به کلی متحول شود. پرسپولیس، زیبا، منظم و با برنامه بازی می‌کند و بازیکنان این تیم چه در زمین باشند و چه به عنوان یار تعویضی به میدان روند از انگیزه بسیار بالایی برخوردارند و این بدون شک به خاطر حضور مربی بزرگ روی نیمکت این تیم پرطرفدار است. اما چرا برانکو نزد بازیکنان پرسپولیس محبوب است؟
دلیل محبوبیت برانکو بدون شک به خاطر حمایت همه‌جانبه‌ای است که از بازیکنان تیمش دارد. او بارها تاکید کرده بازیکنان پرسپولیس همچون فرزندان او هستند و چنین چیزی را سرمربی سرخپوشان نه در قالب سخن، بلکه در قالب عمل اثبات کرده است، هر چند استثناهایی در این زمینه هم وجود دارد. برانکو به ندرت اتفاق می‌افتد که انتقاد از شاگردانش را رسانه‌ای کند و در هر حالتی از بازیکنان تیمش حمایت می‌کند حتی زمانی که دست به اعتصاب می‌زنند یا به انتقاد از باشگاه می‌پردازند. او در جدیدترین اظهارنظر خود درباره اختلاف بازیکنان پرسپولیس با باشگاه گفت در صف بازیکنان است و از آنها حمایت می‌کند. بعضی مربیان وقتی تیم آنها تن به شکست می‌دهد به خاطر آنکه بار شکست را از خود دور کنند انگشت اتهام را به سمت شاگردان خود نشانه می‌روند اما برانکو اصلا چنین مربی‌ای نیست و هرگز چنین رویه‌ای را در دستور کار خود قرار نداده است. او یک پدر دلسوز است که در خفا از بازیکنان انتقاد می‌کند، مشکلات خانوادگی را به بیرون درز نمی‌دهد و پسران خود را برابر دیگران خرد و تحقیر نمی‌کند. نکته جالب درباره پرسپولیس اینکه حتی دستیاران برانکو هم نزد بازیکنان پرسپولیس بسیار محبوب هستند و حرکت مسلمان بعد از گلزنی در دیدار برابر نفت تهران بخوبی چنین چیزی را ثابت کرد. هافبک پرسپولیس بعد از گلی که به ثمر رساند به طرف دستیار برانکو رفت و گل خود را به او تقدیم کرد و همه اینها بخوبی نشان می‌دهد بازیکنان پرسپولیس رابطه‌ای بسیار صمیمی با کادر فنی تیم بویژه برانکو دارند و این دلیل اصلی موفقیت سرخپوشان است.

اختلاف بازیکنان و مسؤولان پرسپولیس بر سر چیست؟

قراردادهای فصل گذشته پرسپولیسی‌ها برخلاف استقلالی‌ها حتی به یک میلیارد تومان هم نمی‌رسید اما این باشگاه توانست در رقابت برای جذب بازیکن در نقل‌وانتقالات بازیکنانی مثل وحید امیری و علیرضا بیرانوند را به خدمت بگیرد. پاداش‌های مختلف که در قراردادهای بازیکنان تیم گنجانده می‌شد راز پایین ماندن مبلغ قرارداد بازیکنان پرسپولیس بود. پاداش‌هایی که به مدیران پرسپولیس امکان می‌داد هم قراردادهای‌شان را پایین‌تر نگه دارند و هم کارایی بازیکنان تیم را بالا ببرند. پرسپولیس در طول لیگ اما بهترین نتایج ممکن را گرفت. آنها قهرمان شدند و به دور سوم لیگ قهرمانان هم صعود کردند. با نتایج خوب به دست آمده و عملکرد مناسب اغلب بازیکنان، بندهای مربوط به پاداش در قراردادهای بازیکنان باید اجرایی می‌شد. بندهایی که برای بیشتر بازیکنان پرسپولیس به ۴۰درصد کل قراردادها هم می‌رسد. بازیکنان پرسپولیس در واقع در روزهای گذشته تقریبا مبلغ اصلی قرارداد خود را از پرسپولیس گرفته‌اند اما آنها که پیش از شروع فصل حاضر شده‌اند به امید همین پاداش‌ها با مبالغ کمتری قرارداد ببندند حالا پاداش‌های خود را هم از باشگاه طلب می‌کنند. پاداش‌هایی که برای بازیکنان شاخص باشگاه نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان است.
در واقع مدیران پرسپولیس با قرار دادن پاداش در قراردادهای بازیکنان پرسپولیس توانسته‌اند مبلغ اصلی قرارداد آنها را کاهش دهند اما تاکنون نخواسته‌اند یا نتوانسته‌اند این پاداش‌ها را به بازیکنان پرداخت کنند. در واقع اختلاف فعلی بازیکنان پرسپولیس با باشگاه بر سر پاداش‌های قرارداد است و نه مبلغ اصلی قرارداد که تقریبا کاملا به بازیکنان پرداخت شده است. پرسپولیس اما با همین بندهای پاداش هم به نسبت استقلال تیم ارزان‌تری بسته بود. از آنجا که دو باشگاه حامی مالی یکسانی هم دارند، می‌توان وضعیت آنها را با هم مقایسه کرد، هرچند طبق اعلام همان حامی مالی، درآمد پرسپولیس از استقلال بیشتر هم بوده است. با وجود تیم گران‌تر، استقلال سال گذشته مشکلات مالی کمتری را تجربه کرد و بازیکنان فصل گذشته این تیم هم تاکنون اعتراضی نداشته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج