جاباما
۵۷۱۷۲۷
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

اشتباهات رایج هنگام کمپ زدن

یکی از تفریحات هیجان انگیز تابستان را می توان کمپ زدن در جنگل یا ساحل معرفی کرد. شما با نصب چادر و همراه داشتن لوازم و تجهیزات کمپ، می توانید یک یا چند شب را در دل جنگل سپری کرده و از زیبایی های طبیعت و آب و هوا لذت ببرید.

وب‌سایت روزیاتو - فروغ بیداری: یکی از تفریحات هیجان انگیز تابستان را می توان کمپ زدن در جنگل یا ساحل معرفی کرد. شما با نصب چادر و همراه داشتن لوازم و تجهیزات کمپ، می توانید یک یا چند شب را در دل جنگل سپری کرده و از زیبایی های طبیعت و آب و هوا لذت ببرید.

اما چنین سفرهایی، اصول ویژه خود را دارند که اگر رعایت نکنید، ممکن است با مشکلات عدیده ای رو به رو شوید. به طور مثال، تصور کنید بدون چک کردن وسایل، وارد جنگل شده اید و ناگهان متوجه می شوید که چادرتان سوراخ شده یا بخشی از وسایل موردنیازتان را در خانه جا گذاشته اید.

از این رو، در ادامه این مطلب ۱۰ نمونه از رایج ترین اشتباهاتی که مردم در کمپینگ مرتکب می شوند را یادآوری کرده ایم تا با آگاهی از آن ها، از پیشامد مشکلات زیادی پیشگیری کنید.

اشتباهات رایج هنگام کمپ زدن

انتخاب اندازه اشتباه چادر مسافرتی

یکی از اشتباه های رایجی که بیشتر افراد هنگام انتخاب چادر می کنند، اندازه آن است. البته برای کسانی که عادت به کمپ زدن ندارند این مساله کاملا طبیعی است و تقریبا همه تقصیرها را می توان به گردن فروشگاه های لوازم سفر و کوهنوری انداخت. زیرا در تبلیغات خود به مواردی اشاره می کنند که واقعیت ندارد.

به طور مثال، وقتی روی پکیج چادر نوشته شده «گنجایش سه نفر» را دارد، مطمئن باشید برای یک نفر با وسایل سفر بیشتر جا ندارد؛ نهایتا برای زوجی که جای چندان زیادی اشغال نمی کنند، می تواند جا داشته باشد. همچنین وقتی در مشخصات چادر نوشته شده که برای دو نفر جا دارد، شک نکنید که فقط یک نفر می تواند از آن استفاده کند.

چک نکردن لوازم و تجهیزات پیش از سفر

شاید این کار کمی زمان گیر و سخت به نظر برسد اما مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت. به این فکر کنید که به مقصد خود رسیده اید و متوجه می شوید که زیپ کیسه خوابتان خراب است. یا میله مرکزی چادر را جا گذاشته اید. یا پیک نیکی گاز ندارد. تحمل درد این موارد بسیار بیشتر از خستگی چک کردن آن ها در خانه خواهد بود!

پیش از مسافرت، سالم و ضدآب بودن چادر را چک کنید. از سالم بودن کیسه های خواب مطمئن شوید. از شارژ بودن باتری چراغ قوه اطمینان حاصل کنید و …

دیر رسیدن به منطقه ای که قصد دارید کمپ کنید

اگر پس از غروب آفتاب و در تاریکی به مقصد خود برسید، احتمالا جای نامناسبی برای علم کردن چادر انتخاب خواهید کرد. در تاریکی جنگل نمی توانید دید درست و کاملی داشته باشید و در نتیجه نصب وسایل و تجهیزات هم شاید به درستی انجام نگیرد.

ورود به مقصد در روز این مزیت را دارد که بتوانید سطحی صاف با زمین خشک پیدا کنید تا در صورت باریدن باران، وسایلتان در گِل و آب غرق نشوند.

اشتباهات رایج هنگام کمپ زدن

به منقل و درست کردن آتش اکتفا کردن

درست است که یکی از لذت های کمپ زدن درست کردن آتش و کباب و چای زغالی است. اما اگر قصد دارید چند روز در جنگل بمانید، شاید این مساله که هر بار لازم است هیزم جمع کرده و آتش روشن کنید، برایتان طاقت فرسا گردد. بنابراین بهتر است گازهای پیک نیکی مخصوص سفر به همراه چند کپسول یدکی همراه خود داشته باشید. در این حالت، وقتی فقط به آب جوش نیاز دارید، دیگر نیازی نیست کلی زحمت هیزم جمع کردن به خود بدهید. کبریت را هم درون کیسه ضدآب بگذارید تا در هر شرایطی قابل استفاده باشد.

اشتباهات رایج هنگام کمپ زدن

به همراه نداشتن وسایل خواب مناسب

برخی از افراد ترجیح می دهند تا سبک سفر کرده و از این رو اقلامی همانند بالشت را بر نمی دارند و در عوض از کاپشن یا لباس های خود به عنوان بالشت استفاده می کنند. این یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که در طول کمپ زدن می توانید مرتکب شوید. در این حالت نمی توانید خواب راحتی داشته باشید و در نتیجه ممکن است در روز بعد چندان سرحال نباشید.

با آگاهی از شرایط آب و هوایی جایی که قصد کمپ زدن دارید، پتو و ملافه مناسب بردارید تا شما را در طول خواب گرم نگه دارند. همچنین برای اینکه خواب راحت و طولانی داشته باشید می توانید از گوش گیر و ماسک چشم هم بهره بگیرید.

غذاهای سنگین و پیچیده درست می کنید

پیش از سفر باید برای روزهایی که در جنگل خواهید بود، برنامه غذایی داشته باشید. برای سالم نگه داشتن گوشت می توانید از کلمن یا جعبه های یخ بهره بگیرد اما ترجیحا غذاهایی را انتخاب کنید که به راحتی سرخ یا کباب می شوند و به آماده سازی خاصی نیاز ندارند.

برای صبحانه هم می توانید از نان، پنیر یا کره بادام زمینی استفاده کنید. هنگام رفتن به کمپ همیشه کیسه های زباله، فریزر و کیسه دسته دار همراه داشته باشید. مایه دستشویی، ظرفشویی و اسکاچ هم همراهتان باشد. یک قابلمه کوچک، تابه، کتری، سیخ و چاقو نیز از دیگر ملزومات آشپزی سبک به شمار می روند.

آشپزی درون چادر

احتمالا باور نمی کنید که برخی از افراد درون چادر آشپزی کنند، اما باید بدانید که چنین اتفاق هایی روی می دهند و اشخاص از عواقب این امر مطلع نیستند. چنین کاری نه تنها احتمال آتش سوزی دارد، بلکه موجب انتشار گاز مونوکسید کربن نیز می شود که کشنده است.
اشتباهات رایج هنگام کمپ زدن

به همراه نداشتن منبع نور کافی

برای چراغ قوه، فانوس، پروژکتور یا هر وسیله ای که برای روشنایی با خود همراه می کنید، باتری اضافه یا منبع انرژی موردنیازش را نیز بردارید. اما در کنار این ها، کلاهی که چراغ قوه دارد نیز همراه داشته باشید تا در مواقعی همانند شستن دست ها یا مطالعه، دستانتان آزاد باشد.

همراه نداشتن وسایل بازی و سرگرمی

هنگامی که قصد رفتن به کمپ چند روزه را دارید، بهتر است وسایلی برای بازی و سرگرمی هم همراه خودتان داشته باشید تا حوصله تان سر نرود. ممکن است در جنگلی که حضور دارید، باران های طولانی ببارد و شما مجبور به پناه برن به درون چادر بشوید. در چنین مواقعی اگر وسیله سرگرمی یا کتاب همراهتان نباشید، شاید حوصله تان سررفته و کلافه شوید.
اشتباهات رایج هنگام کمپ زدن

با کفش به داخل چادر رفتن

وقتی با کفش های مملو از گل و گیاهان چسبیده به کف آن ها وارد چادر می شوید، در واقع جای خواب و استراحت خود را کثیف می کنید. به همین خاطر بهتر است کفش های خود را پیش از ورود به چادر از پا در بیاورید. می توانید یک جفت دمپایی با خود همراه داشته باشید که برای گشت زدن در اطراف چادر از آن استفاده کنید. چندین جفت جوراب ضخیم نیز زاپاس داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج