۵۷۱۹۳۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۱۷ غایب فوتبال ایران در آستانه شروع لیگ برتر

لیگ برتر هفدهم از پنج شنبه در حالی با دیدار تیم های سیاه جامگان مشهد و ذوب آهن اصفهان آغاز می شود که در این دوره برخی از چهره ها و تیمها جز غایبان مهم به حساب می آیند.

وبسایت نود: لیگ برتر هفدهم از پنج شنبه در حالی با دیدار تیم های سیاه جامگان مشهد و ذوب آهن اصفهان آغاز می شود که در این دوره برخی از چهره ها و تیمها جز غایبان مهم به حساب می آیند.

هفدهمین دوره لیگ برتر در حالی آغاز می شود که غایبان این دوره کم نیستند؛ غایبانی که در سال های اخیر در عرصه رقابت های لیگ برتر همیشه حاضر بودند اما بنا به دلایل مختلف لیگ هفدهم بدون حضور آنها آغاز می شود. البته انتظار می رود در میانه های راه برخی از اینها به لیگ برتر بازگردند و بعضی هم برای حضور دوباره در بالاترین سطح فوتبال کشور باید بیش از اینها صبر کنند. در ادامه به بهانه آغاز هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر نگاهی به ۱۷ غایب در لیگ برتر امسال خواهیم داشت، غایبانی که تا همین فصل پیش شاهد حضور آنها بودیم.

ابراهیم صادقی

رکورددار بازی در لیگ برتر ایران، ابراهیم صادقی کاپیتان وفادار سایپاست. تنها بازیکنی که از مرز ۴۰۰ بازی در لیگ برتر عبور کرده است. او سابقه ۱۶ فصل حضور در لیگ برتر را دارد و در کارنامه اش ۴۳۶ بازی در تاریخ لیگ برتر دیده می شود. کاپیتان ۳۸ ساله سایپا یک قهرمانی در لیگ برتر را هم در کارنامه دارد و امسال نخستین دوره ای است که لیگ برتر فوتبال ایران را بدون حضور این بازیکن با اخلاق شاهد خواهیم بود.

فیروز کریمی

مربی کارکشته فوتبال ایران چند سالی است که در سطح اول فوتبال ایران حضور مستمری ندارد و گهگاه در میانه های فصل با حضور در تیم های در حال سقوط، به آنها کمک کرده تا در لیگ برتر بمانند. کریمی در این چند سال با حضور در ملوان و نفت آبادان آنها را از خطر سقوط به دسته پائین تر نجات داد اما لیگ هفدهم بدون حضور او کلید خواهد خورد.

رضا عنایتی

بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر در پایان بازی استقلال با صبای قم در ورزشگاه آزادی از هواداران تیم محبوبش خداحافظی کرد و در پایان فصل به حضور موفقش در لیگ برتر ایران پایان داد. این مهاجم ۴۰ ساله در ۱۶ دوره لیگ برتر ۱۴۹ گل برای تیم های ابومسلم، استقلال، سپاهان، پدیده، مس کرمان، سیاه جامگان و صبا به ثمر رساند. رکوردی که به این زودی ها شکسته نخواهد شد. از لیگ هفدهم دیگر عنایتی را به عنوان بازیکن در لیگ نخواهیم دید.

صمد و صبا

مربی پیشین صبای قم در حالی لیگ شانزدهم را با تیمش آغاز کرد که درگیر مشکلات مالی و کمبود بازیکن بود. صبا در نیم فصل چندین بازیکن را به خدمت گرفت و در نتیجه گیری بهتر عمل کرد اما این برای بقاء شاگردان صمد مرفاوی در لیگ برتر کافی نبود و این مربی برای دومین بار (پس از پیکان تهران) طعم سقوط به دسته پائین تر را چشید. به این ترتیب، آخرین تیم از نسل تیم های عاریتی و هبه شده به استانها و شهرستان های بدون تیم در لیگ برتر هم راهی دسته پائین تر شد. صبا که از لیگ برتر چهارم در بالاترین سطح فوتبال ایران حضوری مستمر داشت، پس از سیزده فصل به رقابت های دسته یک باشگاه های کشور سقوط کرد.

رامین رضاییان

بازیکن ملی پوش فصل گذشته پرسپولیس در لیگ شانزدهم فصل پرماجرایی را سپری کرد؛ از داستان عقد قرارداد با ریزه اسپور ترکیه گرفته تا بازگشت به پرسپولیس و نیمکت نشینی های اول فصل و حاشیه هایی که در طول فصل داشت تا اینکه برانکو عذر او را خواست. رضاییان که صحبت از پیوستن او به استقلال هم بود، سرانجام به لیگ بلژیک و تیم اوستنده این کشور پیوست تا یکی از غایبان لیگ هفدهم ایران باشد.

کاوه رضایی

یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان چند فصل اخیر فوتبال ایران در این فصل لژیونر شد تا در اروپا فوتبال خود را دنبال کند. کاوه با وجودی که یک فصل را بیشتر در استقلال بازی نکرد، اما با بازی های خوبی که به نمایش گذاشت محبوب هواداران این تیم بود تا اینکه خیلی ناگهانی و بدون سروصدا راهی شالروای بلژیک شد و تا اندازه ای حساسیت هواداران استقلال را نسبت به خود برانگیخت. این اواخر هم داستان ارسال نامه او به کنفدراسیون فوتبال آسیا حسابی خبرساز شد.

احسان حاج صفی

بازیکن ملی پوش سپاهان در فصل جدید راهی لیگ یونان شد تا در کنار مسعود شجاعی در پانیونیوس بازی کند. بازیکن بی حاشیه فوتبال ایران که پس از دوری یک ساله از فصل پیش دوباره به سپاهان بازگشته بود، ترجیح داد تا در فصل منتهی به جام جهانی در فوتبال اروپا حضور داشته باشد.

محسن ترکی

رکورددار قضاوت در دربی پایتخت پس از ۲۷ سال فعالیت در عرصه داوری از دنیای قضاوت خداحافظی کرد تا در لیگ هفدهم دیگر شاهد حضور او در میادین فوتبال نباشیم. ترکی که پس از عدم موفقیت در تست های آمادگی جسمانی داوران آسیا با انتقاداتی از سوی برخی افراد در جامعه داوری و برخی مربیان مواجه شده بود، در دربی ۸۴ به طور رسمی از دنیای داوری خداحافظی کرد. ترکی با هفت بار قضاوت در دربی تهران در این زمینه رکورددار است.

سروش رفیعی

سروش رفیعی که پرسپولیس خیلی به دنبال جذب او بود، فقط یک نیم فصل در این تیم بازی کرد و در پایان فصل راهی لیگ ستارگان قطر شد. سروش که در پرسپولیس بازی های خوبی به نمایش گذاشت، پس از کسب عنوان قهرمانی با سرخپوشان در پایان قراردادش به تیم الخور قطر پیوست تا او هم در فهرست غایبان لیگ هفدهم قرار گیرد.

خداداد عزیزی

غزال تیزپای فوتبال ایران آنقدر که در دوران بازی موفق بود و می درخشید، در مربیگری توفیق چندانی نداشت؛ او فصل گذشته در میانه های راه جانشین فرهاد کاظمی در سیاه جامگان شد اما تا پایان فصل دوام نیاورد و در هفته های پایانی که خطر سقوط به شدت تیمش را تهدید می کرد، جای خود را به اکبر میثاقیان داد تا این مربی کارکشته تیم دوم مشهد را در لیگ برتر حفظ کند. خداداد در لیگ برتر هفدهم بدون تیم مانده اما بعید نیست از میانه های فصل پیشنهاداتی به او برسد.

فرهاد کاظمی

مربی که اولین قهرمانی با تیم های شهرستانی را در تاریخ فوتبال ایران به دست آورد، در این چند فصل بیشتر به سراغ تیم های در حال سقوط رفت و اغلب در کار خود موفق بود اما در فصل گذشته کاظمی پس از چند هفته از سیاه جامگان جدا شد و در نیم فصل دوم به ماشین سازی رفت تا مثل چند فصل قبل تیم دیگری را هم در لیگ برتر حفظ کند اما اینچنین نشد و ماشین سازی با هدایت کاظمی راهی دسته پائین تر شد. کاظمی در شروع لیگ بدون تیم مانده اما یکی از جدی ترین گزینه های جانشینی روی نیمکت تیم هایی است که نتایج ضعیفی کسب خواهند کرد.

نعیم سعداوی

نعیم سعداوی که یکی از منتقدان حضور مربیان خارجی به ویژه اسکوچیچ بود، سرانجام در فصل گذشته قرعه به نامش خورد و هدایت فولاد خوزستان را بر عهده گرفت. سعداوی اگر چه جوانان زیادی را به ترکیب تیم فولاد خوزستان اضافه کرد اما در مجموع عملکرد موفقی در این تیم نداشت تا حضورش در لیگ برتر فقط یک فصل دوام داشته باشد. سعداوی در لیگ هفدهم بیرون گود مانده و باید در انتظار شروع رقابتها باشد تا بلکه پیشنهادی به دستش برسد.

محرم نویدکیا

پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر با پنج قهرمانی کسی نیست جز محرم نویدکیا که در پایان دربی اصفهان در فصل گذشته از فوتبال خداحافظی کرد؛ خداحافظی که البته موافقان و مخالفانی داشت اما محرم تصمیمش را گرفته بود و به قول خودش کاش دیگران هم به تصمیم او احترام می گذاشتند. در هر صورت، لیگ هفدهم پس از سالها برای سپاهان بدون محرم کلید می خورد.

آندرانیک تیموریان

فصل عجیبی را پشت سرگذاشت؛ در ابتدای فصل کاپیتان اول تیم ملی بود اما حوالی نیم فصل بود که نه تنها بازوبند تیم کی روش از او گرفته شد بلکه دیگر به تیم ملی هم دعوت نشد و حالا هم با وجود این همه بازیکن آماده کار دشواری برای رفتن به جام جهانی خواهد داشت. آندو که در نیم فصل دوم به نفت تهران پیوست، به نسبت بازی های بهتری از خود به نمایش گذاشت اما افت این بازیکن آنچنان بود که هنوز در آستانه لیگ هفدهم نه پیشنهاد چشمگیری داشته و نه وضعیت مشخصی دارد.

آرش برهانی

خودش گفته بود جدایی از استقلال برایش خداحافظی از فوتبال است و عملاً همین طور هم شد. آرش که بهترین گلزن تاریخ استقلال شناخته می شود، فصل گذشته را با پیکان شروع کرد اما فقط چند بازی به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد و در نیم فصل دوم هم از فوتبال خداحافظی کرد تا در لیگ برتر هفدهم دیگر این بازیکن را در مستطیل سبز نبینیم. آرش برهانی بلافاصله کار خود در عرصه مربیگری را شروع کرد.

حسین فرکی

یکی از دو مربی تاریخ لیگ برتر که در دو فصل متوالی با دو تیم مختلف قهرمان شد، در شروع این فصل از خانه شاهد رقابتهای لیگ هفدهم خواهد بود. مربی خوش اخلاق فوتبال ایران که روزهای خوبی را در فولاد خوزستان و سپاهان پشت سر گذاشته بود، در فصل گذشته در سایپا بسیار ناموفق بود و در پایان فصل از این تیم جدا شد. فرکی به گفته خودش می خواهد یک سالی را به دور از فوتبال باشد و استراحت کند.

محمد فنایی

اولین دیدار فصل جدید فوتبال ایران با خداحافظی یکی از پرافتخارترین داوران ایرانی همراه شد. محمد فنایی که سابقه کمک داوری در فینال جام جهانی را هم دارد، پس از حدود چهار دهه فعالیت در عرصه داوری، در حالیکه دل پری از مسئولان داشت و هواداران و فوتبال دوستان را همه دلخوشی خودش می دانست، در پایان دیدار سوپرجام ایران بین تیم های نفت تهران و پرسپولیس از دنیای فوتبال و نظارت خداحافظی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج