۵۷۲۰۰۹
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

درگیری‌های فیزیکی مترو؛ پیامد بی‌ فرهنگی شهری

علی اکبر فرقانی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: مترو ساخته‌ایم ولی فرهنگ استفاده از آن را برای عده‌ای به وجود نیاورده‌ایم.

علی اکبر فرقانی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: مترو ساخته‌ایم ولی فرهنگ استفاده از آن را برای عده‌ای به وجود نیاورده‌ایم.
مانند هر روز، صبح زود به ایستگاه مترو رفتم و دروازه دولت از واگن پیاده شدم و به خط یک(تجریش) رفتم. ساعت هفت صبح به ایستگاه شهید بهشتی رسیدم که راهبر از بلندگو ترن گفت: «مسافران گرامی! در ایستگاه‌های مصلی و شهید همت، توقف نخواهیم داشت.»
گروهی از مسافران غر زدند و معترض شدند که چه مسخره بازیه. در این میان دو مسافر به سبب تنگی جا و هُل دادن با هم درگیر شدند و شروع به ناسزا به یکدیگر کردند.
اولی خم شد و پای دومی را گرفت: «به من توهین می‎کنی ناکس، تیپ‌ و قیافه‌ات رو از ریخت می‌اندازم.»
دومی که یکپایی تلوتلو می‎خورد: «اگر راست می‌گویی، در ایستگاه بعد پیاده شو تا نفله‌ات کنم نامرد.» تا اینکه پیرمردی میانجی شد و آنان را از هم سوا کرد و اگر چنین نمی‌کرد شاید خونریزی می شد. پیرمرد گفت که «نگاه کنید خانم‌ها در واگن دیگر کنار ما ایستاده‌اندوحرف‌های ما را می شنوند.»هوا گرم است و مسافر زیاد و ترن و واگن کم و مهاجر روستایی تا دلت بخواهد؛ نه دیگر مترو جوابگو است و نه اتوبوس بی آر تی و نه اتوبوس واحد. تاکسی‌های شهر هم خالی آمد و شد دارند زیرا مردمِ کارگر وکارمند پول تاکسی ندارند و همه به مترو پناه می آورند؛ در مترو نیز اگر هر روز درگیری بدنی نباشد به جایش تا دلت بخواهد درگیری زبانی هست و ناسزاهایی که شایسته گرگ بیابان نیست چه رسد به انسان.
در کشورهای پیشرفته با کنترل جمعیت و مدیریت کارا توانسته‌اند سرویس‌دهی بسیار مناسبی برای مسافران فراهم آورند؛ اما اعضای شورای شهر ما، به جای اندیشیدن به کیفیت سرویس و بالابردن کیفیت ناوگان شهری، فقط در اندیشه بالابردن کرایه‌ها هستند.
اینک مردم هنگام سوارشدن به واگن‌های مترو، همچون لباس‌هایی در می‌آیند که مچاله و به درون ماشین لباسشویی چپانده می شوند. کفش‌های واکس خورده لگدمال و لباس‌های اتوشده چروک و شخصیت انسان‌ها از این همه بی‌احترامی آسیب می‌بیند. به اینها بیفزایید بوی عرق و بوی بد دهان را. و تو می‌پنداری که در صبح به این زودی (۷ بامداد) کدام مسئول بیدار است که زنگ بزنی و به وضع موجود اعتراض کنی.

اینجا تهران است و با مشکلات فراوان! اگر تعداد واگن‌ها را زیاد و سرعت ترن‌ها را افزایش دهند و جلو مهاجرت به تهران را بگیرند شاید موقت، وضع کمی تغییر کند. اگر مسئولان به‌ویژه اعضای شورای شهر به اتفاق شهردار و مدیرعامل مترو، هرازچندگاهی به جای خودروهای شخصی مدل بالا از مترو برای رفت و آمد به محل کار استفاده کنند شاید با ذره‌ای از دردی که مردم می کشند آگاه شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خلائق هرچه لایق٪

    • حسن سلیمانی

      در کشوری زندگی میکنیم که اول ایجاد میکنیم و بعد فقط و فقط ازش سوءاستفاده میکنیم. و پیگیر بهبود و به روز کردنش نیستیم . هنوز که هنوزه از اتوبوس هایی استفاده میکنیم که از رده خارج است . دود میکند و کولر ندارد. بعضی وقتا با خودم میگویم به چه چیز این باید پول و کرایه بدهیم . میفرماید شهردار و شورا بعضی وقتا همراه مترو بشون . وا.. اینان کسانی هستن که وقتی انتخاب و انتصاب میشوند خدا را بنده نبستن و فقط با اسکورت بالا و پایین میرون. ای کاش مسئولین ما مثل مسئولین جاهای دیگر بودن.

    • محمد سلطان

      در کشورهای پیشرفته نه کشوری همچون ایران که کلا ازدواج محور وتولید نسل شده اولویت ووامهای ضرب العجلی میدن! علت چیه که خدمات را حذف واز مردم انتظار دارند که مطابق میل آنها رفتار کنند!

    • بدون نام

      مردم ایران کاملاً بی فرهنگ هستند

    • بدون نام

      ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرتتتتت

    • عسل

      توی هیچ زمینه ای فرهنگ نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج